Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tack för alla namn tips..

Letar efter ZX10a, riktigt dåligt med 04-05or ute nu, hoppas det kommer ut några i mars! Man vill inte behöva köpa en K5 eller R1 :död
Skaffat hjälm, let it be fire!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Några förslag lite mer seriösa utan homo tendenser :dummer (antar de har med stunt grejer att göra ?) utan att veta nått tema.

Saints & Sinners
BlingMonkey (alt. King)
SkullCrew
2theBone
Speedtrippin
Slicktrix

Hmm.. tja all i had 4 now... återkommer om de ploppar upp nått mer.. :tummenupp

Update:

Suicidecrew
Gearhead
KamikazeCrazy

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-MAN, då spottar jag ut snuset nån annanstans:tungan nu när du v erkar ha fått pejl på hojen:tummenupp. ALLT arbete belönas, jag har inte slut på gentjänster:tummenupp

Tyvärr kan jag inte komma, e ensam hemma med flickan till på måndag. jag får lösa det senare.slå en signal när du e klar bara. Tack så här långt
Men för 17, ta med dig henne och kom över om du känner för det. Hon kan ju leka med min tvååring medans du tejpar :tummenupp Det är inga problem och det vore roligt för Leia att få leka med nån. Hennes storasystrar är hos sin pappa denna helg. Min sambo är hemma större delen av söndagen också.
Söndag eftermiddag? (idag) Jag sover till 12-13 nån gång, sen ska din hoj bli klar. Du gör precis som du vill.
Vill du hämta den i veckan så får du annars kan den stå hos mig tills vi kan bygga om bakskärmen på den också. Det fästet borde komma i veckan tycker jag.

Goffe:
RIMLOCK... Riders/MC/Crew Kanske lite motocrossbetonat men jag gillar det :)
annars, Crankworx,

Goffen:
Köper hellre en RSV4 Factory för de pengarna. Måste gå att köra gata också.

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Va fan. Tar på mej skjortan och märker att vänster underarm är grövre än höger?! Borde vara tvärtom, är ju högerhänt..

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Blev lite isåkning igår, det var kul och härligt väder.

Lyckades dessutom slå över i 100 kmh+ SATAN så långt jag gled på blankisen!! :tungan

Men det var kul det med, och både jag och hojen klarade sej nästan oskadda.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja det kom fin-besök idag minsann :) Kände du nån skillnad med ett kilo mer i däcken?

Clif', så här ser din hoj ut med fälgstripsen du satte. De gör mycket för hojen :tummenupp

Bifogat

• Edis954.jpg
    Edis954.jpg
    214.1 KB · Visningar: 37
  • MI-K9.jpg
    MI-K9.jpg
    204.1 KB · Visningar: 39
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
idag blev det en runda med hojjen i det fin fina vädret ! :rock

Måste säga att de var finare väder igår men visst de funkade säkert idag med... :D
Inte riktigt så sugen att ja ger mig ut med gathojen riktigt än... Cudos to u :tummenupp

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tegheim.. Ja filmen är privat.. stäng av den genast! :D

Kan inte stänga av nåt som inte går att starta :)
Jag trodde ju vi delade allt, men nu när du köpt Yamma så får jag "köpa" nya kompisar...

jkpg 33

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
gsxr 1000 09
jorå kände betydlig skillnad på däcken!fotpinnarna som du flyttade ner blev kanon! mkt bättre!
tack så mkt för hjälpen k-man

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Goffen:
Köper hellre en RSV4 Factory för de pengarna. Måste gå att köra gata också.

Allt original följde ju med tyckte jag det stog!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Tänkte beställa ett par nya brombelägg fram, någon som har tipps på vad man ska ha?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Någon som ska köra cross till helgen? Jag är på såfall om de blir på lördag för på söndagen ska vi döpa dottern. Körde en sväng idag också. Fast de va på min crf50 men alltid kul att slanga överallt :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tänkte beställa ett par nya brombelägg fram, någon som har tipps på vad man ska ha?
Hur kör du? Kör du bana? Vilka tider? Jag tror att TheKid har Galfer 1375 från Meccan och de hade trevligt bett men de mattades lite på Anderstorp när jag provkörde. Säkert helt ok för gata. Galfer hade JAG valt 1300-belägget pga bankörningen men just nu har jag två par Endless (japanska som Backlund kört med sägs det) och två par SBS Dual Carbon liggandes jag ska testa till sommaren. Har problem med fade på bana och behöver belägg som tål mer värme än 'sportbelägg'.

Allt original följde ju med tyckte jag det stog!
Jag läste inget om TC på den och så Suzukifrälst är jag inte. Ska jag byta (vilket jag inte har planer på) så vill jag ha nästa generations hoj. Kawa är väl enda japan som nosar på nutiden men BMW'n är det vettiga valet pga förs.premierna. Samtidigt talar RSV4'an direkt till hjärtat :kär
Troligaste scenariot är att jag tar K5'an till nästa generation med en Bazzaz-box med TC och QS när jag får råd med det.

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hur kör du? Kör du bana? Vilka tider? Jag tror att TheKid har Galfer 1375 från Meccan och de hade trevligt bett men de mattades lite på Anderstorp när jag provkörde. Säkert helt ok för gata. Galfer hade JAG valt 1300-belägget pga bankörningen men just nu har jag två par Endless (japanska som Backlund kört med sägs det) och två par SBS Dual Carbon liggandes jag ska testa till sommaren. Har problem med fade på bana och behöver belägg som tål mer värme än 'sportbelägg'.

Hur är de sportigare - sportbeläggen för gatkörning? Måste de upp i temp innan de presterar?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Galfer 1375 kör jag på och det verkar funka fint för min körning dock är jag bara aningen snabbare än goffe och inte i närheten av kalles tempo så det borde kanske funka för dig fagher?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur är de sportigare - sportbeläggen för gatkörning? Måste de upp i temp innan de presterar?
Sbs allra värsta som heter Dual Sinter måste upp i temp. Dual Carbon ska funka lite bättre för gata men kräver noggrann inkörning. Du får rapport i sommar när jag provat :)

Teamys R6'a har ju racebelägg och de tar väldigt dåligt initialt när de är kalla. Jag upplevde inte samma problem när man väl är ute och kör (lite aktivt) för då använder man dem med jämna mellanrum ju.

Sbs HS eller Galfer 1375 är nog bra val för de flesta. Det talas även väl om originalbeläggen som ska ha bra livslängd och så.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari