Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
K-Man skrev:
2274825 Jahapp, lördag em, ensam hemma hela helgen. Inga planer... vad göra? Nån som har förslag? Pilsner och film/playstation i min nya stora lgh kanske? Ring/sms:a!

Fjollbolls-VM är inte intressant.

Jag tycker fotbolls vm är sommarens höjdpunkt. Skickar med lite bilder från arenan i dortmund.
Klart det mäktigaste jag varit med om. :banana :banana :banana

//Mheel
 

Bifogat

  • Tyskland 2.jpg
    Tyskland 2.jpg
    125.9 KB · Visningar: 64
  • Tyskland 1.jpg
    Tyskland 1.jpg
    126.4 KB · Visningar: 60
  • Tyskland 3.jpg
    Tyskland 3.jpg
    102.9 KB · Visningar: 52

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Hej.

Är det någon som ska ut i jönköping och köra på lördag.
Vi är två hojar som kommer upp vid 11 på dagen och vill gärna ha några att åka motard/hoj med runt i stan!

Är det någon som hänger på??
Kl 11 vid parkeringen mitt på stan, Atollen heter den va?

1 Micke
2 Laggie
3
4
5
6
7
8
9
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
var så upprörd så jag skrev i fel tråd innan..det är här det var meningen det skulle stå iaf..
att jag för en stund sen jagade iväg en kille som var på min hoj.. Han hade streetcamo byxor tror han hade lite inslag av rött i hjälmen och körde en mattlackad hoj med dubbla pipor och ingen regplåt..har gått en sväng runt kvarteret här på ljungarum nu men han har nog pyst.. men det blir ingen sömn resterande nätter så länge hojen står ute.. fattas ju bara att det är nån jäkel som snor den nu när det bara är några dagar kvar tills jag får körkortet tillbaka..
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Stöldförsök inatt!

Hel%(¤es också! Då var visst en ny stöldturné igång igen! Har haft min hoj stående på innegård i centrala jkpg med dold insyn från gatan men väl synlig för folk som bor i hyreshusen runt om. Vaknade inatt vid 04:30 av att någon varvade en hoj ute på gatan (lät som en rätt stor hoj, troligtvis twin-motor), drog sedan iväg snabbt. Tyvärr var den redan försvunnen när jag kom ner så jag hann inte se så mkt. Låter dock väldigt likt det senario som BAD råkat ut för inatt!

Kom fram till min hoj och såg att täcket var sönderslitet och inslängt i buskarna. Idioten/-erna har försökt rulla iväg med hojen trots kraftigt ABUS-lås med följd att bromsskivor, ok, däck fram är skadat. Vet inte om personen sedan blivit avbruten för när jag kom ner såg jag att tidningsutdelaren kom ner från ett trapphus.

Har dessutom fått bilen pajad två gånger senaste veckorna så nu är man ju för f#n helt knäckt. Vi får börja samla in tips och sedan hålla utkik, verkar ju som det är enda sättat att få fast dem!
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Låter förjävligt!:mad Känns lite småoroligt när jag inte tittar till min hoj så ofta, får ut o köra mer helt enkelt.ö
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Killen verkar inte för smart så det ska nog gå o luska reda på vem det.. Såg igår på dagen en exact sådan hoj som killen stack på, köra om mig o kompisen på innern på vägen utanför ejfa med en liten tjej på där bak iförd enbar kjol och topp fortsatte vidare bort mot råslätt. Jag glömmer aldrig ljudet på cykeln och vet att den är mattsvart,rösten kommer jag aldrig glömma heller =)

Vet nån om Immobilizer dioden slutar att blinka om man inte rört cykeln på runt 1 vecka ?

Har pratat med polisen och de var faktiskt här med civilare inatt oxå o körde in på gården så de höll lite koll så när det ljusnade till vid 05 tiden så lyckades jag känna mig någorlunda lugn och somna. =)
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
BAD skrev:
2277875 Killen verkar inte för smart så det ska nog gå o luska reda på vem det.. Såg igår på dagen en exact sådan hoj som killen stack på, köra om mig o kompisen på innern på vägen utanför ejfa med en liten tjej på där bak iförd enbar kjol och topp fortsatte vidare bort mot råslätt. Jag glömmer aldrig ljudet på cykeln och vet att den är mattsvart,rösten kommer jag aldrig glömma heller =)

Vet nån om Immobilizer dioden slutar att blinka om man inte rört cykeln på runt 1 vecka ?

Har pratat med polisen och de var faktiskt här med civilare inatt oxå o körde in på gården så de höll lite koll så när det ljusnade till vid 05 tiden så lyckades jag känna mig någorlunda lugn och somna. =)

Jahopp. å e det dax för oss sporthoj.com åkare att köra mobb nu då. Ser jag den fan klipper jag han med bilen. Jag e inte det minsta rädd om den gamle skithögen så det kan ju va värt o ta den jäveln. Nästa gång BAD ropa inte klipp han i nacken med nått hårt, dra in han i lägenheten och ring oss andra så kan vi ju ha skoj =) Bryta alla fingrar o tjyyyyyven är ju en bra början
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Förmodligen var samma snubbe Huskvarna i morse också. Hörde en twinmaskin på innergården kl 05:30 i morse. Tyvärr var man ju knappt vid medvetande och han drog direkt så jag såg honom aldrig. Andra gången i år som någon rekar på min innergård...
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
BAD skrev:
2277875 Killen verkar inte för smart så det ska nog gå o luska reda på vem det.. Såg igår på dagen en exact sådan hoj som killen stack på, köra om mig o kompisen på innern på vägen utanför ejfa med en liten tjej på där bak iförd enbar kjol och topp fortsatte vidare bort mot råslätt. Jag glömmer aldrig ljudet på cykeln och vet att den är mattsvart,rösten kommer jag aldrig glömma heller =)

Vet nån om Immobilizer dioden slutar att blinka om man inte rört cykeln på runt 1 vecka ?

Har pratat med polisen och de var faktiskt här med civilare inatt oxå o körde in på gården så de höll lite koll så när det ljusnade till vid 05 tiden så lyckades jag känna mig någorlunda lugn och somna. =)

nej det gjorde inte min i vintras.. den blinkade hela tiden.
fan har du blivit av med lappen? va har du gjort då??

//Mange
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
M A N G E skrev:
2279548 nej det gjorde inte min i vintras.. den blinkade hela tiden.
fan har du blivit av med lappen? va har du gjort då??

//Mange

Den började blinka igen direkt när jag vred på och av tänningen..
Märkligt att den slutat blinka :va

Jo blev av med lappen för 2 månader sen när jag och en kompis var o hämta hans nya bil, skulle bara kolla fall hastighetsmätaren fungerade :p

När sålde du XT:n då ?
 
Last edited:

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Suzuki TL1000R skrev:
2278691 Förmodligen var samma snubbe Huskvarna i morse också. Hörde en twinmaskin på innergården kl 05:30 i morse. Tyvärr var man ju knappt vid medvetande och han drog direkt så jag såg honom aldrig. Andra gången i år som någon rekar på min innergård...

Har någon sett vad för cykel han kör på. För det passerade en kille utan hjälm på en svart streetfighter med blå framskärm utan regskylt. Vad jag kunde se. Han är blonderad och hade en svart jacka. Detta hände vid 1800-1830 tiden vid vätterstrand. Han verkade inte så duktig på att köra och jag tyckte det lät som en twin.

//Mheel
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Mt01:a

Mheel skrev:
2281520 Har någon sett vad för cykel han kör på. För det passerade en kille utan hjälm på en svart streetfighter med blå framskärm utan regskylt. Vad jag kunde se. Han är blonderad och hade en svart jacka. Detta hände vid 1800-1830 tiden vid vätterstrand. Han verkade inte så duktig på att köra och jag tyckte det lät som en twin.

//Mheel


Vet att det går en M01:a i stan som körs av någon med citycamo byxor, brukar glida runt lite överallt och ofta med nån utan Mc-kläder bakpå. Har dock äldrig tänkt på om det är med/utan regskylt. :va
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
BAD skrev:
2280644 Den började blinka igen direkt när jag vred på och av tänningen..
Märkligt att den slutat blinka :va

Jo blev av med lappen för 2 månader sen när jag och en kompis var o hämta hans nya bil, skulle bara kolla fall hastighetsmätaren fungerade :p

När sålde du XT:n då ?
haha surt...

jag sålde den för några veckor sen.

nu blir det en ktm 660 istället.

måste bara hitta nån först.... :yoparty
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
aJonator skrev:
2281579 Vet att det går en M01:a i stan som körs av någon med citycamo byxor, brukar glida runt lite överallt och ofta med nån utan Mc-kläder bakpå. Har dock äldrig tänkt på om det är med/utan regskylt. :va


Ja kör runt med MT-01an men ja kör med skylt O kör ja med någon bak så har den mc kläder på :gnissla
Vi får hålla ögonen öppna :mad:
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Stenis skrev:
2282643 Ja kör runt med MT-01an men ja kör med skylt O kör ja med någon bak så har den mc kläder på :gnissla
Vi får hålla ögonen öppna :mad:
Jodå, den hojen har man lyssnat på! Sitter jag vid Skogslid så hör jag dig enda från Vireda by.....

Antar att det var du som hängde på en Onsdagkväll för några veckor sedan? Du hade skjuts den gången också, hann inte se så väl men det såg ut som någon yngre på bönpallen.

//spenk
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
spenk skrev:
2282715 Jodå, den hojen har man lyssnat på! Sitter jag vid Skogslid så hör jag dig enda från Vireda by.....

Antar att det var du som hängde på en Onsdagkväll för några veckor sedan? Du hade skjuts den gången också, hann inte se så väl men det såg ut som någon yngre på bönpallen.

//spenk


Jo den låter lite men det är ju kul eller :confused: Skogslid ?? är det mellan lekeryd o hva eller? Mvh Stenis
:banana :banana :banana
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
fan va gott med semester,gå upp,känna va gårdagskvällen lite,käka lite grillrester,på med ett linne o shorts o nu ta bmx´n ner till stan för steka runt lite...ljuvligt :tummenupp
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Stenis skrev:
2282835 Jo den låter lite men det är ju kul eller :confused: Skogslid ?? är det mellan lekeryd o hva eller? Mvh Stenis
:banana :banana :banana
Jodå den låter förjävla gött! Skoglid ligger till vänster efter infarten till Dalskog om du kommer från HVA.
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
aJonator skrev:
2281579 Vet att det går en M01:a i stan som körs av någon med citycamo byxor, brukar glida runt lite överallt och ofta med nån utan Mc-kläder bakpå. Har dock äldrig tänkt på om det är med/utan regskylt. :va

Det var ingen MT01 utan var en sporthoj som saknade kåpor m.m.

//Mheel
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top