Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Och då kunde du inte fortsätta, eller vadå?
Kommer nog vara en kurs till i Linköpingsklubben i höst, The_Wanderer här börjar sin kurs imorrn.
 

Heinevik

Guest
Någon här (hys757) som gled ut från hyreshusen vid östra centrum igår? :)
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Och då kunde du inte fortsätta, eller vadå?
Kommer nog vara en kurs till i Linköpingsklubben i höst, The_Wanderer här börjar sin kurs imorrn.

nja det kunde jag väll gjort om jag åkte ner o gjorde det, men blev mitt i flytt o skit, så då blev det tyvärr bort prioriterat, men nu är det nya friska tag:tummenupp
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
Gjorde mina första cirklar idag :D

Tyvärr så slutade kvällen med en trasig axel :(


gött!:yoparty va ni uppe på coop igår kväll? såg att det va rätt mycke folk.. vi va några stycken som va ute en tur igårkväll.. men det va skrämmande mycke folk på coop så vi drog vidare haha skoja bara.. hur pajade du din axel? blire ingen skoj på 1 hjul 3 nu då? :rolleyes:
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Anderstorp torsdag kväll 17-20

Det är dags att K5'an får känna på Sveriges snabbaste bana så på torsdag lastar jag storgixxern i Ambulansen och drar till mossen. Är det nån som vill hänga med? Antingen o köra egen hoj (kom ihåg bullerkrav 95dB) eller åka med mig i bilen och kolla/fota lite. Åker från Jkpg 1500-1530 på torsdag för att köra allmänhetens pass på kvällsträningen mellan 17-20. Vore kul med sällskap.

Kalle
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det är dags att K5'an får känna på Sveriges snabbaste bana så på torsdag lastar jag storgixxern i Ambulansen och drar till mossen. Är det nån som vill hänga med? Antingen o köra egen hoj (kom ihåg bullerkrav 95dB) eller åka med mig i bilen och kolla/fota lite. Åker från Jkpg 1500-1530 på torsdag för att köra allmänhetens pass på kvällsträningen mellan 17-20. Vore kul med sällskap.

Kalle

Hade gärna hängt med o fotat lite/häng ut skyltar - "ÖKA" mm från depån, men direkt efter jobbet åks det till blekinge.. Ha en superkväll! nu i helgen du drar till gp:t?! lagom kaxigt isf :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hade gärna hängt med o fotat lite/häng ut skyltar - "ÖKA" mm från depån, men direkt efter jobbet åks det till blekinge.. Ha en superkväll! nu i helgen du drar till gp:t?! lagom kaxigt isf :tummenupp
Ja, bara vädret tillåter blir det Anderstorp torsdag kväll och oavsett väder flyg till England på fredag för Moto GP weekend.
Bra att jag slipper ÖKA-skyltarna ;) Sitter ju gatdäck på Gixxern så jag ska försöka att inte pusha allt för hårt :rolleyes: Har alltid velat testa Anderstorpsbanan men pga bullerkraven och helsystemet på 750'n har det varit osmidigt hittills.
Nu ska det äntligen gasas lite flygraka och åkas karusell :yoparty
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
nu drar jag till garaget och därefter mot anderstorp. Hoppas det inte blir mer regn. Nån som vill med, ring 070-7278147. Trevlig midsommar Y'all!!!
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
nu drar jag till garaget och därefter mot anderstorp. Hoppas det inte blir mer regn. Nån som vill med, ring 070-7278147. Trevlig midsommar Y'all!!!

Hörde det var en dödsolycka på anderstorp.

Trist värre!

Hoppas det gick bra med dig K-man!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Usch fy fan. På bana dessutom?

Själv vart man och körde supermoto i grustaget i Månsarp idag, halt me slicks men jävligt kul! Träffade på tre killar på crossar som va där och åkte med.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
var det några härifrån som jag körde ifatt vid Ådalsvägen i Huskvarna igår? runt 17.00 tiden?? - vart tre sporthojar + en passagerare (och jag vart nissen med svart KTM (med för stort skinnställ då jag testade farsans gamla hehe))

och sedan med hamnade jag bakom en... kan det ha varit Suzuki DR, ja, en offroad med riktigt gott ljud, hann dock inte notera vad det var för slipon/helsystem, men en "blå-metallic" dämpare vart det iallafall, var vid Esplanaden.
 

EVILPAUL

Aldrig mer kick
Gick med
16 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660r -09
Det var mig du såg och hörde vid Esplanaden. Honda DOMINATOR ljudämpare till en Kawa Ninja 900. Ja ljudet blev riktigt bra ,många som säger. går mycket bra för att vara en Dominator, har ju gjort de övriga modifikationerna man bör göra när man byter till ett öppnare system. Man blir ju van vid ljudet och det låter ju bättre när man lyssnar från håll.
 

Bifogat

  • DSC00911 li.JPG
    DSC00911 li.JPG
    136.9 KB · Visningar: 49
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top