Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Hänger gärna oxå med på Söndag, jobbar iof fram till 12:30 men det är väl ingen som är kapabell till att köra innan det ändå...
var ute en runda igår kväll men jäklar, det börjar bli lite små kyligt att köra på kvällarna, sen blir det mörkt förjäkla tidigt oxå


Tja.... Kollar du förbi imorgon eller???? :)


///Micke
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Feeeeest ikväll!

Synd att vi inte kan komma Mike, men om de blir någon utgång så slår vi en pling! :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
ja fan, det kör vi på, och så tar vi en paus vid valfri bensinmack med en kall svalkande glass i munnen och stekande solsken mot ansiktet... :huvet
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
ja tack för kanon fest, Det var askul! Den där turkiska pepparn slog ganska ordentligt:tungan


Så lite så kul som fasen att träffa lite folk härifrån... Hoppas ni kommer ihåg att bjuda mig nästa gång bara HAHA :D

Ja det gick ju åt fort 2L , hade lite gran på golvet med upptäckte jag på morgonen då det satt vita luddtussar i pölarna ifrån sockorna hehe...

///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
En ny mc åkare i jönköpingstrakten. Fick körkortet idag och mycket stort tack till K-Man för detta.

Det första man gör är väl inte att hänga med på era turer. Men kanske snart förhoppningsvis, när man fått lite egen erfarenhet. Tills vidare kan man ju åka mc till gymmet :)

Förövrigt så läste jag om Tomas på "Trafikskolan" här. Jag tog övningslektioner hos honom och rekomenderar det verkligen. Han är väldigt duktigt och instruerande sen är han väldigt stabil när man väl är i hetluften och ska köra upp/på uppkörningen eller bara är nervös. Efter tre uppkörningar så hann jag träffa många andra lärare under uppkörningar med sina respektive elever. Tomas har varit otroligt schysst på de alla. Fast jag körde upp privat.

http://www.korskolan.se/
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
En ny mc åkare i jönköpingstrakten. Fick körkortet idag och mycket stort tack till K-Man för detta.

Det första man gör är väl inte att hänga med på era turer. Men kanske snart förhoppningsvis, när man fått lite egen erfarenhet. Tills vidare kan man ju åka mc till gymmet :)

Förövrigt så läste jag om Tomas på "Trafikskolan" här. Jag tog övningslektioner hos honom och rekomenderar det verkligen. Han är väldigt duktigt och instruerande sen är han väldigt stabil när man väl är i hetluften och ska köra upp/på uppkörningen eller bara är nervös. Efter tre uppkörningar så hann jag träffa många andra lärare under uppkörningar med sina respektive elever. Tomas har varit otroligt schysst på de alla. Fast jag körde upp privat.

http://www.korskolan.se/

Gratulerar:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En ny mc åkare i jönköpingstrakten. Fick körkortet idag och mycket stort tack till K-Man för detta...
Helt ok mannen! Bra gjort att du satte uppkörningen!!! :tummenupp Hade kanske blivit svårt att få nån mer tid i år.

Söndagens åkning regnade ju inne lite kan man säga men efter tre dagars festande så var jag inte piggelinast i världen :crash

Köp min superfina K5'a Vill ha nåt med mera motor :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
MER motor?? HD nu eller?:D
Eller hur :va Förklara vilken HD som har mer motor än en GSXR1000....
Har man en gång kört Hayabusa Turbo med 330 bhp :yoparty glömmer man det aldrig :hojbusa

Nu finns det ju inte så många såna på marknaden och det är inte direkt rusning efter K5'or så här års heller så det är kanske lite för mycket att hoppas på :rolleyes: men det finns hojar på blocket för 55000 och ett Marklund-kit kostar 53000.... VILL HA! :D
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Eller hur :va Förklara vilken HD som har mer motor än en GSXR1000....
Har man en gång kört Hayabusa Turbo med 330 bhp :yoparty glömmer man det aldrig :hojbusa

Nu finns det ju inte så många såna på marknaden och det är inte direkt rusning efter K5'or så här års heller så det är kanske lite för mycket att hoppas på :rolleyes: men det finns hojar på blocket för 55000 och ett Marklund-kit kostar 53000.... VILL HA! :D

HD har ju i regel större volym!! Men ok.. Annars kan vi byta ett tag och sen när du vant dig vid 25kw så funkar nog gixxern igen:tummenupp

http://www.blocket.se/vi/13139345.htm?ca=17_s
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top