Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Någon här i Jönköping som är en jävel på Packbox byte???

Skulle kunna tänka mig betala en slant emot att få det gjort, jag köper givetvis materialet...


///Micke
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Inte så mycke snack på denna sida..
Blir det någon körnign i veckan?????

Tjena Speedo! det var ett tag sen man såg dig nu, kör du mycket? Jag var ute för nån timme sen o lekte lite med hojen. ska byta bakdäck imon så var tvungen att slita ner det gamla lite.... Fotade även lite Wheelie träning. Foton kommer...

ska några från stan till Anderstorp på fredag? jag ska ner och är det fler kan vi väl åka i samlad trupp? får åka tidigt om man ska vara där 07.00.
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Tjena Speedo! det var ett tag sen man såg dig nu, kör du mycket? Jag var ute för nån timme sen o lekte lite med hojen. ska byta bakdäck imon så var tvungen att slita ner det gamla lite.... Fotade även lite Wheelie träning. Foton kommer...

ska några från stan till Anderstorp på fredag? jag ska ner och är det fler kan vi väl åka i samlad trupp? får åka tidigt om man ska vara där 07.00.

Tja!!!
Allt e fint med mig.. Har kört en hel del kan man säga.. strax över 300 mil på de 2 sista månaderna.. Är ni ute och stuntar något??? Har börjat komma in i det... hehe.
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Tja!!!
Allt e fint med mig.. Har kört en hel del kan man säga.. strax över 300 mil på de 2 sista månaderna.. Är ni ute och stuntar något??? Har börjat komma in i det... hehe.

Gött!

nej jag har inte stuntat mycket det sista, har varit lite feg sen vurpan för 2 år sen, och har bara haft hojen i 6v eller nåt men 200mil har det blivit nu. men vi kan åka o stunta lite en dag? alltid bra att öva och roligare om man är fler,
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Gött!

nej jag har inte stuntat mycket det sista, har varit lite feg sen vurpan för 2 år sen, och har bara haft hojen i 6v eller nåt men 200mil har det blivit nu. men vi kan åka o stunta lite en dag? alltid bra att öva och roligare om man är fler,

Absolut... jag e alltid på om jag inte jobbar..ska du ut och köra något denna veckan? idag e jag ledig.. underbart.. hehe
 
Last edited:

PJay

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2003, Yamaha R6
Absolut... jag e alltid på om jag inte jobbar..ska du ut och köra något denna veckan? idag e jag ledig.. underbart.. hehe

Tjena!
Känner ingen i JKPG som kör hoj. Ensamt å köra själv. Hade varit kul å lära sig "stunta" lite me så om det e lugnt följer jag gärna me nån da.
Kan väl messa mig eller nåt i så fall.
0704903087.

Ha de!
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
voilá ;)

Lördag eller söndag är helt klart intressant för min del. Kanske kommer tajmas ihop med att jag ska bjuda en tjejkompis på sin första mc-tur någonsin, så det återstår att se om jag väljer att haka på dom stora grabbarna (och hastigheterna) eller inte hehe

Jag är hemma nu i helgen.. äntligen lite hojkörning för min del. Ska vi se ifall vi kan dra ihop ett gäng till helgen ??
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
hell yeah, klart vi ska :)

Lördag 28/6 kl.10 @ SHELL Barnarpsgatan

Sen tänkte jag vara sådär härligt krånglig och fråga om vi kanske skulle ta någon annan samlingsplats!? typ Stora Hotellet eller det tomma utrymmet jämte Wayne´s Coffee?

Tar gärna en runda på söndag också för den delen.
(blir det av att skjutsa tjejkompisen så blir det söndag efter 17.00, så ingen interference där inte, bäst/lika bra att jag får köra av mig lite innan dess så man kan ta det lugnt och fint hehe)
 
Last edited:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Tjena Speedo! det var ett tag sen man såg dig nu, kör du mycket? Jag var ute för nån timme sen o lekte lite med hojen. ska byta bakdäck imon så var tvungen att slita ner det gamla lite.... Fotade även lite Wheelie träning. Foton kommer...

ska några från stan till Anderstorp på fredag? jag ska ner och är det fler kan vi väl åka i samlad trupp? får åka tidigt om man ska vara där 07.00.

Jag ska ner vad sägs om att träffas vid Preem jordbron kl 0615:skrämd
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Shell Barnarpsgatan är ju annars en gammal hederlig mötesplats som är öppen för det mesta till skillnad från Ejfa och Waynes

Vi ses på Anderstorp! Jag åker ner redan ikväll och förbereder inför kursen. Se till att ha hojen i gott skick och fulltankad imon bitti. :tummenupp


Tips till stans motardåkare:
Vägen mellan Siringe och svarttorp är grymt krokig!!! Många skymda kurvor dock så ta det vackert.
 

Bifogat

  • siringe.jpg
    siringe.jpg
    83.4 KB · Visningar: 71
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
SMC Sporhojskurs fredag 27 juni i anderstorp, är det nån som kör vägen över e4-skillingaryd-hillerstorp-anderstorp skriv ett mess då så kan jag hänga på!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Shell Barnarpsgatan är ju annars en gammal hederlig mötesplats som är öppen för det mesta till skillnad från Ejfa och Waynes

Sant, förutom att man inte (behöver) glida igenom staden i samlad trupp och glänsa hehe ;)

Lördag 28/6 kl.10 @ SHELL Barnarpsgatan

(Jag tar och skickar ut ett SMS senaste ikväll)

Tips till stans motardåkare

Den såg inte fel ut, tackar för tipset :tummenupp
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
ja visst. men fy fan vad trött jag kommer vara!!! är så jävla morgontrött av mig!!! Vilken väg ska vi ta ner då? E4an eller RV40-Nissastigen?

Månsarp-Bondstorp-Nissastigen-Gislaved-Anderstorp hoppas för guds skull att det inte regnar i morgonbitti då blir det tungt att kliva ur sängen.
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Månsarp-Bondstorp-Nissastigen-Gislaved-Anderstorp hoppas för guds skull att det inte regnar i morgonbitti då blir det tungt att kliva ur sängen.

Ja jag har aldrig kört bana och har inte tänkt att riskera sommaren med o gasa för hårt i regn på bana, men man vill ju ligga på lite o känna på det lite. jaja, kostade ju en slant så man får ju åka ner o se vad de har att erbjuda.

06.15 jordbron då.
mitt mob nr. 0709 79 49 09. om det skulle vara nåt, jag försover mig tillexempel...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
gah tar ni den vägen....... kan ni inte svänga vänster mot vaggeryd istället och köra över skillingaryd hillerstorp ? =)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top