Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Vi är två superdukar som tänkte åka en sväng i morrn onsdag. Statoil Österängen kl.17.00 om vädret blir fint. Bara å haka på om ni vill :)
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Vi är två superdukar som tänkte åka en sväng i morrn onsdag. Statoil Österängen kl.17.00 om vädret blir fint. Bara å haka på om ni vill :)



Fan va jag belv sugen, men kan tyvärr inte imorgon. Ni får definitivt göra om det hoppas jag! Då blir de 3 Superduke bruum brumm pang bruum



Paxel

ok tråkigt att det inte var bra. Uj det lät kallt. Det blir ju sent och solen har gått ner då. Det är lite tråkigt. Vi får ta bil och släp upp nästa gång om det är för kallt. Vi pratade ju om att åka förra året. 25 juni ;) får vi slå till i år
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ja riktigt dött är det och på åkningar här på forumet också.

Och så missade man Svisestad kvällsbanåkningen den 14 maj. Ingen som brukar åka på de? Nästa är inte förrän 25:e juni

Zuperbulle
Jag byte också framdäck nyligen. vilken skillnad eller hur :)

Jag ska försöka åka på fivers kvälls åkning på torpet den 16:e samt någon av heldagarna den 27 eller 28 Juni.

WROOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMM

Häng på :)

///Micke
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vad hände? Styrde den som den skulle helt plötsligt eller fick du släpp på nya blanka däcket? Hur kändes din fjädring?

Jag har ju aldrig kört den med bra däck fram och "rätt" fjäderspänning. Jag blev lite orolig att något va fel några gånger när jag kom in i dom första kurvorna.. Jag behövde ju inte brotta igenom den gamle hyndan.. HELT UNDERBART kan allt kort sammanfattas.

En bra lärdom. Kör alltid på frächa däck och rätt inställt chassie. Allt blir bättre då!

Du vet att det alltid finns minst en assistent redo att assistera! :tummenupp
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
MC-folket damp ner i lådan härom dan eftersom jag är med i SMC. Där kan man läsa:

"Nu är det så dags för vår kortege i Jönköping som är på fredag 29/5, du kommer väl? Vi kommer att samlas i Jönköping bakom Handelsbanken där vi ställer upp hojarna för beskådning av allmänheten (om nu inte "på stan" protesterar). Sen tar vi oss till Nybergs Bil AB för att kortegen skall starta där 20.00 för avfärd mot Bankeryd och Vätterbygdens MCK. Där bjuder vi på fika till alla SMC medlemmar mot uppvisat medlemskort."

Låter trevligt tycker jag. Kaffe är ju gott, å vill man inte åka i kortegen kan man ju svänga in bakom Handelsbanken för att beskåda en massa hojar, kanske även min. :tummenupp:)
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
MC-folket damp ner i lådan härom dan eftersom jag är med i SMC. Där kan man läsa:

"Nu är det så dags för vår kortege i Jönköping som är på fredag 29/5, du kommer väl? Vi kommer att samlas i Jönköping bakom Handelsbanken där vi ställer upp hojarna för beskådning av allmänheten (om nu inte "på stan" protesterar). Sen tar vi oss till Nybergs Bil AB för att kortegen skall starta där 20.00 för avfärd mot Bankeryd och Vätterbygdens MCK. Där bjuder vi på fika till alla SMC medlemmar mot uppvisat medlemskort."

Låter trevligt tycker jag. Kaffe är ju gott, å vill man inte åka i kortegen kan man ju svänga in bakom Handelsbanken för att beskåda en massa hojar, kanske även min. :tummenupp:)

Najjs, hade du tänkt att åka nån runda innan?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag ska försöka åka på fivers kvälls åkning på torpet den 16:e samt någon av heldagarna den 27 eller 28 Juni.

WROOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMM

Häng på :)

///Micke



Kanske det låter u trevligt. Säg till innan bara.


Det var ju trevligt med kortegen idag. Träffade massa fok där ju. Sen kände man sig som en filmstjärna när man åkte upp på gågatan. Folk trängdes & slogs och slängde sig sig för att få en skymt av en. Kalle fick massa stringtrosor & behåar kastade på sig han va poppis.

Det var nog de närmaste filmstjärna/artist jag nånsin kommer....
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
MC-Olycka?

Läste detta i Jnytt precis...

Någon som vet vem det är?
Säkert någon trött stackare som var på väg till jobbet.
Räddningstjänsten väckte iaf mig då dom blåste förbi precis utanför fönstret så tidigt.

"MC kolliderade med bil på Järnvägsgatan.
Strax efter klockan sju på fredagens morgon kolliderade en bilist och en motorcyklist på Järnvägsgatan i höjd med järnvägsstationen i centrala Jönköping."

http://www.jnytt.se/nyhet/24201/mc-kolliderade-med-bil-pa-jarnvagsgatan
 

PJay

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2003, Yamaha R6
Goo Morron!
Fin fint väder ute.
förmodar att de e nån som ska ut å åka ida?
Hänger gärna på
Fan, åkte på böter här om dan. För liten regskylt. 1500:-
Så surt:huvet
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
1500:- för en liten regskylt!? tur att du inte hade en större, skulle svidit riktigt ordentligt i plånboken då ;)

Jag drar nog ut på en runda omkring 14-tiden, funderar på tranemovägen... jag återkommer :)
 

PJay

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2003, Yamaha R6
1500:- för en liten regskylt!? tur att du inte hade en större, skulle svidit riktigt ordentligt i plånboken då ;)

Jag drar nog ut på en runda omkring 14-tiden, funderar på tranemovägen... jag återkommer :)


Oki. Det kan nog funka. Men du kan ju höra av dig på 0704903087:yoparty
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sådär, då var allt nödvändigt ont fixat och klart, så nu kan man njuta av resten av dagen :)

Har inte riktigt bestämt mig för vart jag vill åka, Tidaholmsvägen eller Tranemovägen, så blir att jag drar in i jkpg city och checkar läget, sen omkring 14.45-15.00 så drar jag till Shell vid... :hjärnsläpp: den där gatan... vid högskolan hehe
Så det är bara att vära där eller ringa/SMSa om man vill haka på

// 0735 00 48 36
 

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Onsdagsåkning

RBM2009banner.jpg


Ni är varmt välkomna!
Hitta hit.


RydaholmBikeMeet2009.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
:skrattaåt:skrattaåt Hur många på Sporthoj kör Chopper? :va Jag kände mig rätt utanför i kortegen!

Fan, åkte på böter här om dan. För liten regskylt. 1500:-
Så surt:huvet
Ajdå, tråkigt. Varför stoppade de dig? Endast den anledningen eller vinkade de in alla för rutinkontroll?
Jag har för liten skylt på min 750 oxå för den ser inte klok ut med rätt skylt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top