Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vad blev det för någon hjälm? Jag är själv lite småsugen på en Arai, sitter fint på mitt huvud:)

Jag har beställt en del ifrån FC-moto innan. Billiga, men dålig information. Vill man något får man ta det via telefon, mail var dom dåliga på att svara på för 3 år sen iaf!

Jag köpte en HJC FG-15, igen... Har en sådan sen tidigare, men den va ju med om markkänning när jag låg o vilade i höstas, så då måste man ju byta. Har prövat både Arai och Shoei, men de klämmer mig i pannan, så det fick bli en HJC igen. Riktigt skön i min mening!

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Beställde en AGV hjälm där förra våren och allt funkade kanon, även mail! Kommer att köpa handskar o stövlar därifrån inom kort... Varför betala nästan det dubbla i Sverige?

TCX-stövlarna är INTE bra pris på hos FC MOTO, men kolla ebay.co.uk, där finns de billigt och bra!
Ska själv beställa där nu i veckan.

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Någon som har ett småländskt bonnaknep i fickan?

Är sugen på stompgrips, men 500 spänn för lite gummi på tanken låter dyrt (visst, hade det varit en ny gixxer, men nu är den 10 år...).

Har någon ett bonnaknep på detta? Någon biltema-produkt eller tejp?:)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Tack för tipset, ska kolla..men har väl mer tankarna på Alpinestars SMX R:)

Dom va snygga! Har du provat dem? Mascot har inte dem tror jag...
£250 kostar dom iaf på Ebay, så med dagens 11.70kr/pundet så blir det 2950:- inkl frakt.

Är sugen på stompgrips, men 500 spänn för lite gummi på tanken låter dyrt (visst, hade det varit en ny gixxer, men nu är den 10 år...).

Oxå sugen, måste ju finnas någon annan tillverkare iaf?! Kan ju inte vara så att Stompgrip har monopol på den här ideen?

Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Var och hämtade hojen på Mascot idag. Byte av båda packboxarna, ventiljustering och förgasar sync.. 2400kr slutat kalaset på. Som hittat! Den går som en klocka nu.. i motorn iaf :D

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Var och hämtade hojen på Mascot idag. Byte av båda packboxarna, ventiljustering och förgasar sync.. 2400kr slutat kalaset på. Som hittat! Den går som en klocka nu.. i motorn iaf :D

Bra pris ju! :)

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Beställde en AGV hjälm där förra våren och allt funkade kanon, även mail! Kommer att köpa handskar o stövlar därifrån inom kort... Varför betala nästan det dubbla i Sverige?

Word! var ute hos "mcproffsen" i Hovslätt och tog in ett pris på en Shoei Xr1100 för och bästa pris jag kunde få var 4500:- med ett extra visir. ~3800:- med ett extra visir hos FC med frakt...Jag menar att jag är redo att betala ett par hundra extra för att stödja den lokala handlaren men inte så mycket :p

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
problemet är väl att den svenska importören av grejerna lägger på en bra vinst på prylarna.. mycket pengar att tjäna om man kollar runt lite på ebay och tyskland. det fina är ju att man betalar ju momsen i de landet där man handlar, england har 17%.

Wildfire

If tomorrow never comes....
Gick med
9 Sep 2009
Hoj
Gixxxer K2
£250 kostar dom iaf på Ebay, så med dagens 11.70kr/pundet så blir det 2950:- inkl frakt.

Visst är de snygga, sköna oxå..provade dem på Lelles för ett tag sedan. Vet inte om Mascot har dem..men de flesta MC affärer häromkring har inget sortiment:gnissla. Sen är det ju priset... FC tar ca 2 090 + nån hundralapp i frakt:tummenupp, vilket kan jämföras med 3 500 kr om du ska köpa dem här:näsblod

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Silvertejp och häftstift? :yoparty Garanterat grepp!

Börjar stocka sig i huvet nu.. Det är ungefär som att pissa på en svan, det bara rinner av. jäkla tentavecka:gnissla

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj

Visst är de snygga, sköna oxå..provade dem på Lelles för ett tag sedan. Vet inte om Mascot har dem..men de flesta MC affärer häromkring har inget sortiment:gnissla. Sen är det ju priset... FC tar ca 2 090 + nån hundralapp i frakt:tummenupp, vilket kan jämföras med 3 500 kr om du ska köpa dem här:näsblod

Intressant att dom är billiga på de stövlarna, men dyrare på TCX :) Men jag vill gärna prova innan jag köper. Och som du säger så finns de inga handlare som har sådana hemma här. Mascot tar hem Alpinestar om man vill ha, men inget på hyllan vad jag sett? Däremot SIDI och TCX.
Vetlanda?!

Jag köpte Stomp till min tolvåriga 750. Klart värt det! :tummenupp

Har för mig att det finns alternativa tillverkare.

Har man en såpass fräsch hoj som Pontus (och K-Man såklart ;)) har så är det klart värt det! ;)

Wildfire

If tomorrow never comes....
Gick med
9 Sep 2009
Hoj
Gixxxer K2
Intressant att dom är billiga på de stövlarna, men dyrare på TCX :) Men jag vill gärna prova innan jag köper. Och som du säger så finns de inga handlare som har sådana hemma här. Mascot tar hem Alpinestar om man vill ha, men inget på hyllan vad jag sett? Däremot SIDI och TCX.
Vetlanda?!

Vet inte hur det är med Vetlanda, men om du ska till Sviesta, så är det ju Linköping. När du ändå är där...kolla med Nifa MC Vårgårdsvägen 29 tel 013-161411, på nätet står det att de har Alpinestars:)...om du inte har gett dig iväg innan jag skrev detta förstås:rolleyes: Man får gå upp en storlek, men annars är det mkt bra passform...

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hemma efter 12mil på Sviesta. Kanonväder hela körningen! Mötte regnet i Mantorp och de höll i sig hem, dock inget större skurar, bara fuktig luft :)
Nu är mitt PowerOne HELT slut, efter att håkan la en bra grund, så körde jag slut på det idag och fick två släpp. Så nu blir de något annat...

BTW, någon som sitter på en CBR600-framfälg?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar