Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Nytt Alpen klipp! :D

Hittade detta klipp i samlingarna efter vår lilla Alpen tour 2011

[YOUTUBE-ID]Sw_dmrX-UC4[/YOUTUBE-ID]

Någon som känner denna pajk?

/Danne
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Lätt fail på den där bilden som skulle upp i natt...:skrattaåt

Ser ut som de blir strålande väder i alla fall fram till aftonen, de är så man skulle ta sig en tur idag... Några fler som ska ut ?!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vad sägs om grillfest hos mig lördagen den 13 augusti med start kl 16? Starta en anmälningslista ni som vill komma
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Woopeee... fick hem mitt Ebay fynd idag i lådan.

Ett par "brand spankin new" Alpinestars Thunder, tänkte testa på ett par mer "varm sommar dag, ut och köra" anpassade hanskar än dom race hanska man har i vanliga fall.

Initialt känns dom grymt sköna, ska bara se om de kan blir lite bättre väder ute så man får komma ut och köra med dom lite, därefter kan man väl uttala sig mer.
 

Bifogat

  • IMG_0272.jpg
    IMG_0272.jpg
    237.1 KB · Visningar: 32

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Woopeee... fick hem mitt Ebay fynd idag i lådan.

Ett par "brand spankin new" Alpinestars Thunder, tänkte testa på ett par mer "varm sommar dag, ut och köra" anpassade hanskar än dom race hanska man har i vanliga fall.

Initialt känns dom grymt sköna, ska bara se om de kan blir lite bättre väder ute så man får komma ut och köra med dom lite, därefter kan man väl uttala sig mer.

Jag är lite skeptiskt till handskar som inte går upp mer på armen. Jag hade själv ett par korta, men efter en vurpa på Sviestad så jag trodde att handledsknölen var nedslipad... Som tur var den ok, men efter det har jag köpt handskar som går upp på armen.

PS. Här är bilden som jag tänkte lägga upp (vette fan varför jag skulle lägga upp den?)
 

Bifogat

  • IMG_0080.jpg
    IMG_0080.jpg
    87.8 KB · Visningar: 51

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mc väder idag.. någon som ska ut på en runda ? Funderar själv på att reka Sommen runt rundan idag...
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
K-mans grillparty 13/8 16.00 ->
"Be there or be Square"


Anmälningslista

R@v3n
Zuperbulle
Ziephon (jobbar till ~15:15 så kanske blir lite sen)
Madass_ :banana
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tog och rekade Sommen-runt rundan idag, riktigt trevlig sträcka överlag.
Blev ungefär 30 mil kanske någon mil mindre...

Körde via Svarttorp/Haurida/Vireda sträckan vidare mot Finneryd -> Sunhultsbrunn. Blev sen en omväg via Tranås då dom mindre vägarna från Sunhultsbrunn till Hestra var helt värdelösa, första sträckan var varningsmärkt för Tjälskador och de var stora sådana och sista sträckan till Hestra är grusväg.

Vägen från Hestra ner till Torpön´s Färjeläger var rätt skadad med men de funkade att åka på den. Samma sak var de från Färjelägret på andra sidan och vidare mot avfarten mot Malexander. Men efter de så var de helt ok vägar mellan korsningen och Malexander och helt underbar väg från Malexander till Kisa/Österbymo, slingrandes längs med sjön med väldigt fin utsikt. De gick bra att ligga på ordentligt den sträckan och de kommer köra fler ggr den sträckan.

Tog sen vägen över Eksjö/Anneberg/Solberga/Sund och sen Lekeryd och tillbaka till Huskvarna. tog runt 3-4 timmar med 2st stopp på vägen (inräknat stoppet i väntan på färjan) en för tankning och vätska och en för färjan och vätska.

Kostar 20:- för MC över färjan, går varje hel och halv timme, cash som gäller, finns en trevlig stor restaurang precis i färjelägret med utsikt över Sommen för en matpaus om man skulle känna för de.

Så vi får nog försöka samla lite folk och ta en tur där... Så kan man ta en roligare väg hem igen sen. :tummenupp
 

Bifogat

  • Sommenrundan.jpg
    Sommenrundan.jpg
    245.4 KB · Visningar: 37

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Bikeweek 2011

Nu har vi tvättat bilen samt lastat alla hojar inför årets Bikeweek!

Bikeweek lastat.jpg

Nu hoppas vi på att vädergudarna är på våran sida bara så vi får åka lite :yoparty

/Danne
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gött för er... Mån-Ons var de allmän åkning va ? Smidigt att bara lasta in dom i en lastbil och åka, ha de så gött där uppe :tummenupp
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Gött för er... Mån-Ons var de allmän åkning va ? Smidigt att bara lasta in dom i en lastbil och åka, ha de så gött där uppe :tummenupp

Japp Precis! Ganska mycket åkning för pengarna 400:-/dag åkning 9.00-15.00 i tre dagar. Några öl på kvällarna och lite grillning till go musik :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top