Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
250kr inträde på Elmiamässan i år... För dom pengarna ska jag fan ha lite sucki sucki av den kvinnliga kassörskan ta mej fan.....

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Är gafflarna klara och återmonterade? Vad kostade det? *nyfiken*

När åker du ut? Jag slutar 15 och borde eg bygga klart min AF så jag kan joina dig på riktigt men det hade varit kul att se lite wheelies :)

Vad har du för framdrev? Jag tror att min AF kommer att drevas 15-41. Vet inte alls hur det blir

Nae gafflarna skulle vara klara imorgon, priset skriver jag efter. Dock känner jag nu att jag skulle gjort det själv:gnissla
Vet inte vilken tid men blir nog på eftermiddagen. Skulle vara sjukt kul att ha någon att åka med sen :tummenupp
Framdrevet är det som är original men vet inte hur många kugg. Bakdrevet bytte jag från 48 till 43 så lite snabbare måste den gå nu och kanske lite bekvämare att åka med :yoparty
Avslutar men en bild från första testet med "motarden"
IMG_1499.jpgIMG_1504.jpgIMG_1506.jpg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte passa på och köra lite Cross i morgon eftermiddag runt 13-14 tiden, eftersom jag inte har några gatdäck på den ännu... Lingonbanan blir de troligen. Om de är nån som känner sig sugen...

Familjen åker iväg imon och är borta över hela påsken så nu kan jag ägna all fritid åt bygget om inget roligare kommer emellan. Bastu med Räv3n lockar och kanske Elmia-mässan...
Nån som skulle dit eller?

Tänkte ta mässan på Lördagen... Sen är de som sagt bastu och bira/sprit på fredagen för de som är intresserade att haka på... NCC Skrapan... :yoparty :fyllisar

Nae gafflarna skulle vara klara imorgon, priset skriver jag efter. Dock känner jag nu att jag skulle gjort det själv:gnissla
Vet inte vilken tid men blir nog på eftermiddagen. Skulle vara sjukt kul att ha någon att åka med sen :tummenupp
Framdrevet är det som är original men vet inte hur många kugg. Bakdrevet bytte jag från 48 till 43 så lite snabbare måste den gå nu och kanske lite bekvämare att åka med :yoparty

Got damn man blir sugen på att skaffa motard hjul, får nog ta och buda på de senaste ja hittade på blocket som passar rakt av på CRF:n. Så får man hoppas på de bästa... Vad är optimal drevning på motarden för gatan ?!

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Got damn man blir sugen på att skaffa motard hjul, får nog ta och buda på de senaste ja hittade på blocket som passar rakt av på CRF:n. Så får man hoppas på de bästa... Vad är optimal drevning på motarden för gatan ?!

Klart du måste skaffa motardhjul :) Jag undrar med om drevningen. Ska somsagt testa med 43 men tror inte det räcker. Någon som vet vad crf450 hm har för drevning original?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...Vad är optimal drevning på motarden för gatan ?!
Beror väl på vilken typ av körning man tänkt sig och hur mycket man trimmat, hehe. Bara att prova sig fram. Drev är rätt billiga, även om de inte brukar ha högre drevning hemma på hyllan så ofta. Jag fick beställa mitt 45-drev men 15-drevet fanns nog hemma. Tror 500'an har 14-50 orginal. Mitt motardchassi har nog ett 41-drev på navet.

Hur var det i Väring Rav3n?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jorå, väri9ng var trevligt... Mycket folk som kommit ut för att känna och klämma samt shoppa. var helt galet runt hjälmhyllorna. Så hade dom ju tagit dit folk från dom olika firmorna som dom är ÅF för, så som Duells, Halvardssons, Garage 24 m.fl.

Så man fick gott om expertis hjälp med, själv var man inte ute efter en hjälm så den massan slapp man, ChrisX var dock i den klungan hittade en passande hjälm. Sen var de skinnställs shopping, ChrisX fick tag på ett Arlen Ness ställ och jag fick tag på mitt Lindstrands, testade en stlk mindre än de ja köpte och de var precis att man fick på och av en ren tur så hade dom stlk större på en skyltdock i butik. Klappat och klart efter man testat och blivit inspekterad av Duells snubbe...

Medan ChrisX shoppade hjälm så passade jag på att prova KTM utbudet på parkeringen, var ju trots allt sol och fint, kanske inte jätte varmt men ingen snö och sån skit som i Jkpg. Så de blev en KTM SMR 990, KTM SMR 690 och SMC 690. Dom två första hojarna var väldigt nice men trivs med Gixxern så de var mer istället för cyklar, däremot gav 690 SMC stort ha begär... Perfekt Motard satt som handen i handsken... Men ack har inte dom pengarna och spendera så spenderar mindre slantar på att Motarda till CRF:n istället. Can't go wrong there either.. :D :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hittade en nice DIY Catch Can till den kommande Motarden om man skulel få för sig att ta sig ut på en bana nån ggn för att rejsa lite med den.

DIY-Catch Can

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Du gillade inlägget nyss att det bara var att pynta o va glad såg jag... men nu?
;)

Det beror väl på vad man får för pengarna.... Jag brukar gå in gratis och går knappt dit då heller... Fast det är klart får jag lite sucki sucki går jag ju dit med glädje =)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ringde ner till mc Sport nu och frågade om gaffeln. Bussningarna var tydligen helt slut också :/ Han sa att dom inte hade dessa hemma, men att dom hade ett helt kitt för 1049 kr tror ja de kostade. Men nu insåg jag precis att ja inte var så tät så bad dom sätta ihop gaffeln så får ja byte det sen. Om någon känner sig villig att göra det jobbet åt mig så är ni välkomna att höra av er ;) Bara ni är billigare än en verkstad :krama

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det beror väl på vad man får för pengarna.... Jag brukar gå in gratis och går knappt dit då heller... Fast det är klart får jag lite sucki sucki går jag ju dit med glädje =)
Trodde att det här med Garaget och bilar var lite din grej? ;)

Jorå, väri9ng var trevligt... däremot gav 690 SMC stort ha begär...
Min kompis säljer den här
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=61444

Bara 300 mil. Fick den inte såld i höstas. Pruta ;)
Är det tillräckligt med pulver i 690'n? Jag var inte impad av gamla 660'n t.ex och det är knappt att den gamla 950SM hade knuff nog för att vara rolig. Lite för tung och skakig för min smak.

Bra länk till Catchtank. Sparad

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Min kompis säljer den här
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=61444

Bara 300 mil. Fick den inte såld i höstas. Pruta ;)
Är det tillräckligt med pulver i 690'n? Jag var inte impad av gamla 660'n t.ex och det är knappt att den gamla 950SM hade knuff nog för att vara rolig. Lite för tung och skakig för min smak.

Bra länk till Catchtank. Sparad

Mja de får vänta, mer shopping människan i mig som vill ha... Nya 690 tyckte jag dög, kanske inte som köra fort hoj men sen kunde jag inte riktigt pressa på för de blåste satan när jag var ute så de kändes som man skulle ryckas ut i diket när man drog på... Men tyckte den passade som komplement till Sporthojen...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Meckar 500 och kollar lite GP i kväll. Bara jag hemma. Kom och hälsa på vettja. Ring isf, läser inte forumet.

Kylsystem, elsystem och strax bränslesystemet fixat, sen luftburk och hjul! :banana

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena, De kostade 1100kr gaffeln. Men kört som fan idag och jävla vad kul. Perfekt med 43 drev bak. Lagom fort går de :rolleyes: Jag hänger gärna på några och leker lite någon dag ;) Kanske kommer en film sen med :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jobbar du imorgon ?
Förmiddag fredag, eftermiddag lö-sön-mån. Wassup?

Blir förhoppningsvis en provtur efter jobbet imon runt 16-tiden, sen bastu och poker med Raven. Alla med hjälmkameror får gärna komma och filma min provtur. Kan sluta hur som helst :D
för nu är min CR500AF KLAR!!!! :banana
Ska bara fixa en överflödande förgasare. Pissar ur vänster skvallerslang

Bifogat

• CR500AF99-02crf450.jpg
    CR500AF99-02crf450.jpg
    150.4 KB · Visningar: 40
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...