Nytt rekord på Bogesundsvägen.

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
RoLLER skrev:
Okejrå. Jag tar den där licensen nästa år. Men problemet e att jag kommer inte våga tävla. Jag tyckte det va nervöst bara att stå på läktaren. Skulle f*n spy om jag tvungen att stå på startgriden. Men lite träningar etc kunde va kul.

Jag tror att det saknas en RR-bana i Storstockholmsområdet. Gärna med en bakslangsraka i anslutning. Inte allt, men mycket av problemen skulle nog försvinna då.

ROLLER: Sätt igång och jobba för en då!!!! Har man den kapacitet som finns i dig så skulle du nog lyckas. Vi är nog många här både unga och gamla som skulle ställa upp och bearbeta politiker eller vilka man nu ska bearbeta::::.



PS Söt dotter du har! ;)
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Drakkvinnan skrev:
ROLLER: Sätt igång och jobba för en då!!!! Har man den kapacitet som finns i dig så skulle du nog lyckas. Vi är nog många här både unga och gamla som skulle ställa upp och bearbeta politiker eller vilka man nu ska bearbeta::::.

Njae... jag vettefaen. Jag är inte den eldsjälen som orkar. Bikerbitch eller Liwa1 eller så är eldsjälar som orkar engagera sig och förändra.

Jag kan brudar, det e mitt område.

Drakkvinnan skrev:
PS Söt dotter du har! ;)

Jupps, och jag älskar när hon kallar mig pappa! :cdevil
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Återigen tänkte jag bemöda mig med ett långt och pedagogiskt svar men det känns lite som att hälla vatten på en gås :3freak
Du, och ett gäng till, verkar inte förstå, hur många gånger det än skrivs, att det är en jäkla skillnad på att gasa och att gasa.

jag kör inte så fort på allmän väg så att det känns som att jag har 50% chans att klara kurvorna nej. men man behöver inte köra så fort för att det ska vara kul tycker jag.
jag har provat att köra bana en gång i mitt liv. det fanns då bara avancerad och snabb grupp att välja på. jag var lite nervös för jag tyckte att det kändes lite läskigt att gå in i snabb grupp direkt när man aldrig har kört bana förut. lite förvånad blev man dock när man upptäckte att för att köra lika fort som 90% av de andra i den snabba gruppen så behövde jag bara köra precis som jag gör i vanliga fall på allmän väg.

du måste tro mig när jag säger att jag vill inget hellre än att köra bana flera gånger i veckan och pressa hojen sönder och samman så att jag blir riktigt bra på att köra, men detta är inte genomförbart. det tar så fruktansvärt lång tid att köra bana och det kostar så jäkla mycket pengar. min dröm vore att dom byggde banor i alla sveriges största städer och att det funkade som nürburgering. man kan dra dit när som helst. det är bara att pröjsa en liten avgift och sen drar man ut och kör. då skulle jag aldrig köra på allmän väg överhuvudtaget. jag undrar hur lång tid det ska ta för regeringen att förstå att detta är det enda sätt att få killar som mig att sluta köra 200+ på allmän väg.

sen måste jag även säga att jag tycker att det är tusen gånger roligare att köra med killar som är snabbare än mig. när jag körde bankörning så blev jag omkörd av snabba killar lite då och då och det var underbart.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mr J skrev:
Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??

Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala :tungan

Ja djävlar vad vi rök ihop. Vi krökade rätt hårt och när vi blev fulla såsom 3 alikor så gav jag Davo en dagsedel så han föll överbord sen va sjöslaget igång. :mad:

Om man kollar på klistermärket på Ulricas bil, tatueringen på Davos underarm och min keps så förstår man varför. :näsblod
 

Bifogat

  • 128_2812.JPG
    128_2812.JPG
    55.7 KB · Visningar: 354
  • 128_2813.JPG
    128_2813.JPG
    63.6 KB · Visningar: 417
  • Ulrica&Daniel på brygga.JPG
    Ulrica&Daniel på brygga.JPG
    137.3 KB · Visningar: 449

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Silwer skrev:
nja just i soppamässigt vete fan, småhojar drar ju inte så mycket mindre egentligen, du kör ju en litershoj på halvlitern om du kör lugnt.

Hade jag ingen aning om! och då har man ändå kört över 25000 mil... :)

Man lär sig något nytt varje dag!
 

MikkE

Guest
Jag har väl inga problem med att se snabba filmer. Bara människor som inte vill bli utsatta för att bli påkörda blir drabbade.
Ta det lugnt istället.
 

sandstream

Guest
RoLLER skrev:
Om man kollar på klistermärket på... ...min keps så förstår man varför. :näsblod
Jag ber ödmjukast om ursäkt, visste inte att du var djurgårdare.
Allt är förlåtet RoLLER :tummenupp
loser skrev:
AIK - Snart på en grusplan nära dig!
Troligtvis världens bästa slogan genom tiderna :rofl
 

sandstream

Guest
bmwjohan skrev:
jag kör inte så fort på allmän väg så att det känns som att jag har 50% chans att klara kurvorna nej.... jada jada jada...... och det var underbart.
Jag förstår vad du skriver och håller med om mycket när det gäller banåkning.
För mig är körning på en riktig bana det ultimata, där kan alla mäta sina krafter och det är inte den med minst vett som vinner (fast ibland kan man undra med tanke på hur sjukt fort en del kör).

Men att försvara det man gör med att det man vill ha inte finns känns helt fel.
Ungefär som att gå och sno en ny snygg hoj för att man är arbetslös och inte har råd med en egen.

Jag kör gärna fort på vägarna men jag försöker välja mina ställen och det känns naturligare ju äldre jag blir.
Skippar den där omkörningen som tidigare var självklar eftersom jag sett vad som kan hända om något går snett.
Har svårt att tro att en enda person med någorlunda sportig hoj bara kör lagligt, isf äger man nog en kråmpråm.

Men att som vissa i den här tråden försvara ett rekordförsök med att alla andra minsann också kör för fort är att lägga sig på dagisbarnsnivå (trust me, I know! "Men pappa, alla andra slängde också sten på Patrik...").
 

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Japp håller med..BMW Johan
de vill ju knappt att man kör på banorna i sverige..jag tog licens men måste f..n kosta på hojen en smärre förmögenhet för att få köra... kraschkåpor o skit som gör att man inte har nån gathoj...de där underbara kvällarna man bara vill kasta sig ut på vägarna
Dessutom så är det jävligt få träningsdagar o vissa banor får man inte ens köra utan att vara proffs tex Mantorp..
Jag önskar det var lite enklare regler som det var förr....

Ja jag vet att det finns..bandagar men nu har jag hojen i FEL försäkringsbolag
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
RoLLER skrev:
Ja djävlar vad vi rök ihop. Vi krökade rätt hårt och när vi blev fulla såsom 3 alikor så gav jag Davo en dagsedel så han föll överbord sen va sjöslaget igång. :mad:

Om man kollar på klistermärket på Ulricas bil, tatueringen på Davos underarm och min keps så förstår man varför. :näsblod
HAHAHAHAHAHAHAHA den dagen du ger mig en dagsedel skulle jag vilja uppleva...... :rofl Kan det ha varit så att du blev så full att du fick hallisar o drömde att du gav mig en dagsedel?? :näsblod
Edit: Fan va snygg jag är... :)
 
Last edited:

IronMike

Guest
sandstream skrev:
För mig är körning på en riktig bana det ultimata, där kan alla mäta sina krafter och det är inte den med minst vett som vinner (fast ibland kan man undra med tanke på hur sjukt fort en del kör).
.
Bana i "all ära".. Men håller du inte med om att bankörning inte ger samma "charm" som naturlig körning? Att dra ut en hoj på kuperad landsväg, med natur å träd/berg - känns skönare än kal och livlös bana, tycker jag.
--
Förövrigt,
Jag skulle nog inte köra mindre på landsväg om det fanns en bana intill mitt hem.. Senaste tidens snack ang "få bort buset från gatan", löses nog inte med en bana i sthlm området där man kan "gasa av sig", det kommer gasas av sig påväg till banan å påväg därifrån :rolleyes:

Har ist en teori som är tvärtom, på banan lär sig newbies att knäskrapa - vilket dom sedan tar med sig ut i trafiken...varpå ännu hårdare gat-körning :hihi
 

sandstream

Guest
IronMike skrev:
Bana i "all ära".. Men håller du inte med om att bankörning inte ger samma "charm" som naturlig körning? Att dra ut en hoj på kuperad landsväg, med natur å träd/berg - känns skönare än kal och livlös bana, tycker jag.
Nope!
Varje gång jag kör på bana tycker jag att det blir tråkigare att köra på vanlig väg.
IronMike skrev:
Förövrigt, Jag skulle nog inte köra mindre på landsväg om det fanns en bana intill mitt hem.. Senaste tidens snack ang "få bort buset från gatan", löses nog inte med en bana i sthlm området där man kan "gasa av sig", det kommer gasas av sig påväg till banan å påväg därifrån :rolleyes:
Tror inte heller att en bana i Stockholm löser problemet med "buskörningar".
De som gillar att börna framför donken eller farbror polisen får nog inte ut så mycket av att köra på bana.
Däremot skell jag personligen bli överlycklig om det byggdes en bana i närheten av Stockholm innan det är dags för hemmet :)
IronMike skrev:
Har ist en teori som är tvärtom, på banan lär sig newbies att knäskrapa - vilket dom sedan tar med sig ut i trafiken...varpå ännu hårdare gat-körning :hihi
Kan ju bara utgå från mig själv och visst skrapar jag knäna på landsvägen också men bara där jag vet att det är säkert och jag är glad att jag lärde mig det på en bana först och inte i trafiken.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Davo skrev:
HAHAHAHAHAHAHAHA den dagen du ger mig en dagsedel skulle jag vilja uppleva...... :rofl

Ehrm... Jag tror jag tar tillbaks det där :notme

Davo skrev:
Edit: Fan va snygg jag är... :)

Prova att ha sex framför hallspegeln så kommer du nog ta tillbaks det där.
Usch vilken syn det måste va :zpy
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
IronMike skrev:
Bana i "all ära".. Men håller du inte med om att bankörning inte ger samma "charm" som naturlig körning? Att dra ut en hoj på kuperad landsväg, med natur å träd/berg - känns skönare än kal och livlös bana, tycker jag.
--
...

Hehe, det luktar touring det där!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top