Hehe tydligen råkade jag kliva på kepsen ett par ggr... Trodde Mr RoLLER hade köpt en matta att torka av fötterna på innan man klev ombord...Mr J skrev:Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??
Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala
Hehe tydligen råkade jag kliva på kepsen ett par ggr... Trodde Mr RoLLER hade köpt en matta att torka av fötterna på innan man klev ombord...Mr J skrev:Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??
Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala
Så dumt att det inte ens är värt ett svar (även om jag försökte men gav upp).*DanTheMan* skrev:Körskicklighet förvisso men framför allt erfarenhet,framförhållning o uppmärksamhet har stor del i att vi aldrig e inblandade i olyckor.
Släpp sargen nu och försök iaf förstå vad folk skriver.*DanTheMan* skrev:Kom in i matchen nu för fan.Vilka tror ni ni lurar ,,,aldrig kört för fort på allmän väg med supersport maskiner hahahaha!!!!!!!!!!!!!!
Nej, jag vet inte var jag fick det ifrånbmwjohan skrev:tror du verkligen på det där själv?
Återigen tänkte jag bemöda mig med ett långt och pedagogiskt svar men det känns lite som att hälla vatten på en gåsbmwjohan skrev:du tror inte att det kan vara så att man jämför dessa alternativ.
1. köra på bana. du blir körsugen. bankörning kan man bara göra vissa få dagar. man måste sitta och köra 15 mil till bana, pröjsa minst 500kr för att få köra, måste hålla på och vänta en jäkla massa hela tiden, det är alltid folk ivägen som förstör och sen åka 15 mil hem.
2. man blir körsugen. häll i bensin i tanken och sen bara dra ut och gasa på favvosträckan.
inte så svårt val för min del.
Silwer skrev:Äsch har ni kört o tagit rekordtid ännu då, eller var det bara en snacktråd?
haha, presis, längst över bonnkrönet, med kryddan att bonden kan stå bakom med traktor och släp.Tysken skrev:Uppenbarligen bara snack.
Tacka vet jag gammal hederlig krönhoppning. Ingen film, inget snack, bara krön.
För det första har jag aldrig hört talas om tjejer som har R1.or och som kan wheela både åt höger och åt vänster och som kör som as.Busen skrev:Om det är en tjej som har en R1:a och kör omkring som ett as och wheelar till höger och vänster. Leker då hon att hon har störst "mus"?
*DanTheMan* skrev:Det var ett himla tjat om stora dolmar ,,i mitt fall behöver jag inte leka att jag har det
Jovisst kan folk börja tävla men dom flesta kanske inser sin begränsning o inte utsätter sig för skammens rodnad att komma sist race efter race.Ska man börja tävla ska man ha talang. I vilken annan sport i landet kan man ställa upp i ett SM med vilka skitresultat som helst ?? Man kan ju inte ställa upp bara för sakens skull,,man ska ju ställa upp för att man anser sig ha goda chanser till bra placeringar.
RedBaron skrev:Ehh ja, jo, i teorin alltså. I praktiken är det väldigt få hojåkare som inte överskrider skylthastigheten någon gång under varje runda. Oavsett om du kör Retta eller en rostig Honda-chopper.
RoLLER skrev:JA?t-rex skrev:Skaru tappa ett fruntimmer till??
Vad spelar det för roll? Hon flyter ju i västen.
Chris Ash skrev:Ja men då försvinner en rätt stor del av meningen med dem. Varför köpa en hoj med 150 hk för att köra max 110?
gibbles skrev:Hon kanske fångades i vinddraget från luftmotståndskåpan?
Håller inte med, till del är det sant, men kubik och effektuttag behöver inte betyda att man håller järnet jämt och utnyttjar varje uns av kraften, en hoj med mer kubik orkar ju bättre på lägre varv.Olof.B skrev:Kolla! En som fattar!
Jag är rätt glad att jag bor 60 mil från Bulten och Bogesund. Dels slipper jag möta de som ska sätta "bomd-tider", och dels har jag tillgång till flera tiotals mil vägar av samma kaliber.Bikerbitch skrev:Korrekt. Det går om man vill. Men händer sällan att man kör fet-lagligt.
Förutom på 30sträckor. Det är bara när en del ska köra så sjuukt fort och med fel attityd som det börjar att bli obehagligt.
Silwer skrev:Håller inte med, till del är det sant, men kubik och effektuttag behöver inte betyda att man håller järnet jämt och utnyttjar varje uns av kraften, en hoj med mer kubik orkar ju bättre på lägre varv.
Så jag väljer ju en 1000cc över en 600 bara pga detta, att jag slipper varva så förbannat.
Sen at sporthojar är vansinniga transportmedel det kan man ju säga, men de är ju snygga tycker jg och därför har jag en, jag lockas inet av en cusomhoj som ju verkar obekväma på sitt sätt de med.
Är det inte lite väl miljöpartist tänkande?Olof.B skrev:Man behöver inte utnyttja effekten till max, men vill man bara åka på två hjul så räcker det med en gammal strypt ER5 som jag övningskörde på. Vad ska man med 150hk till om det räcker med 30? De övriga 120hk drar ju bara soppa i så fall...
Silwer skrev:Är det inte lite väl miljöpartist tänkande?
Visst 100 hk eller 150 hk kanske kan kvitta, men 30, näe.
Det är ju som en moped.
nja just i soppamässigt vete fan, småhojar drar ju inte så mycket mindre egentligen, du kör ju en litershoj på halvlitern om du kör lugnt.Olof.B skrev:Jag tänkte mest på lädret, inte på naturen.
Man har ju knappt råd att klippa gräsmattan längre.
Man tappar en del av charmen på bana..det är inte alls samma känsla som att susa fram i ett kuperat landskap. Plöjja varv efter varv på bana lockar inte lika mkt, för min del, varje repa på samma landsväg är sig inte lik..Bikerbitch skrev:Men ni kan ju fortsätta pressa på Bulten och Bogan.
benkar skrev:Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och på häst.
Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord...
Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller
Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att....
/B -Gammal gnällgubbe...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |