Nytt rekord på Bogesundsvägen.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Busen skrev:
Om det är en tjej som har en R1:a och kör omkring som ett as och wheelar till höger och vänster. Leker då hon att hon har störst "mus"?

Ganska avtändande när man tänker på det. Liten är fin & bra är min devis.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Bikerbitch skrev:
Det går ju att köra lagligt med såna motorcyklar också.
Ehh ja, jo, i teorin alltså. I praktiken är det väldigt få hojåkare som inte överskrider skylthastigheten någon gång under varje runda. Oavsett om du kör Retta eller en rostig Honda-chopper.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Bikerbitch skrev:
Man måste ju inte bara för att man har en R1 gasa som ett as, wheela överallt och leka att man har störst snopp. Det går ju att köra lagligt med såna motorcyklar också.

Word :tummenupp Fast lagligt vet jag inte... :hihi
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
benkar skrev:
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...
:tummenupp
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??

Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala :tungan
 

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha R6
Mr J skrev:
Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??

Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala :tungan

Ja har man en sån där smula på sig, då är man ju ingen vinnare *s* Inte lär det bli bättre efter matchen på Torsdag...... :tummenupp
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag tror att Benkar slog huvudet på spiken, nu kan vi låta tråden vila. Fast erfarna hojåkare kan också krocka.
 

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Innan hårnålen på kullen , V-ås.
Hoj
inte ens en sparkcykel
benkar skrev:
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...


Respekt. :Bugar

Fan, jag är 29 bast.. är det ok att man instämmer till 100% eller är det bara köpa keps och rätta in sig i gubbledet då? :rolleyes:




Edit:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tror att Benkar slog huvudet på spiken, nu kan vi låta tråden vila. Fast erfarna hojåkare kan också krocka.

Hann inte läsa ditt inlägg.
Tror iofs knappast det är färdigtjatat om detta :gnissla
 
Last edited:

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Salig skrev:
Orkar inte säga mer än att detta är ganska omoget och att flertalet riktiga rr-förare med lätthet skulle slå ditt sk "rekord" om de vore dumma nog att försöka.


Ha ha klart bra inlägg :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top