*DanTheMan* skrev:
Eftersom ingen av oss vågar köra pga trakasserier har vi lyckats övertala en bonnläpp som bor i direkt anslutning till Bogen att köra.Han kommer använda sig av en gammal Perry-traktor från mellankrigstiden med en rak 3liters 6:a med 67 hk.Repan kommer ta i runda slängar runt 17-18 minuter.
Håll till godo ..SUCKERS !!!
Jag hävdar fortfarande, envis som jag är, att köra fort på "gata" är en sak, även att filma det hela och lägga upp på tex SH, är upp till var och en, alltid kul se en snygg körning där det inte finns någon tidspress, inga fula mörkningar, helt OK
(fast man "egentligen" borde köra som fortast på bana, men svårt låta bli "gata" när det är låååångt till en kul bana, och kul med krokvägar...
) Dubbelmoral, kanske... men, upp med en bra film bums!
Men, att börja ta tid och lägga ut sitt "resultat" på tex SH, då börjar det gå snett... Då har det övergått till en outtalad tävling, och, även det skrivet, finns säkert en drös erfarna/duktiga som kan hantera det hela, men så blir någon lite mindre erfaren inspirerad och ska bräcka tiden, så skiter det sig kanske totalt...
Ja, man kan säga att alla är ansvariga för sin egen körning, och ingen oerfaren är väl dum nog bräcka/ta efter en som är "kung" på Bulten eller Boge? Nja, jag har aldrig tidigare tänkt tanken ta tid på Boge eller Bulten innan det började bubbla upp här på SH, kört vägarna i 15 år för mitt eget nöjes skull, men måste erkänna att jag faktsikt efter allt tidssnack kring Bulten, tog en o-seriös tid på mig själv....
IOFS åt fel håll, och bara på minuter när, på mobilen som låg i tankväskan, blev någonstans mellan 5-7 minuter, och efteråt frågade jag mig vad f...n jag höll på med!
jag var som ett barn, hörde att man inte ska ta efter vad jag ser, men givetvis tar man efter vad man ser/läser...
Så... JA!, gärna en snygg film på en bra Boge-körning, men utan tid....
Och vad det gäller körning med traktor, kanon, men det borde faktiskt vara en traktor med skyddbåge!
Jag och polarn ställer upp, med en Racekittad Ferguson!
/B