Nytt rekord på Bogesundsvägen.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
RoLLER skrev:
Ja djävlar vad vi rök ihop. Vi krökade rätt hårt och när vi blev fulla såsom 3 alikor så gav jag Davo en dagsedel så han föll överbord sen va sjöslaget igång. :mad:

Om man kollar på klistermärket på Ulricas bil, tatueringen på Davos underarm och min keps så förstår man varför. :näsblod

Hörde att ni var ute vid kiosken också. Du hade visst frågat min förra chef om hon var singel :brynad
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
sandstream skrev:
Jag ber ödmjukast om ursäkt, visste inte att du var djurgårdare.
Allt är förlåtet RoLLER :tummenupp

Fan va lätt det var att köpa Din förlåtelse, Djurgården? det är väl där Skansen ligger, eller?.

Bajen Forever
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Hahaha!

Nej just det!
Hur många Rossikandidater har gått åt i år?
/T

*DanTheMan* skrev:
Körskicklighet förvisso men framför allt erfarenhet,framförhållning o uppmärksamhet har stor del i att vi aldrig e inblandade i olyckor.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
RoLLER skrev:
Det e det jag ruttnar lite på också. Först måste man ta ledigt ett par timmar från jobbet. Sen ska man packa en bil med massa skit.

Byt bort den där fjollstan mot nåt riktigt!
/T
 

bellman_89

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
vaxholm
Hoj
yamaha tzr
benkar skrev:
Mmmmm :) @RoLLER: Finns det något speciellt stall du vill rekommendera för/till oss ungkarlar? :7peta

/B
denhär tråden har sjunkigt lågt men för att få den lite lägre så kan jag rekomendera stallet vid bogesunds slott... jobbar mitt imot^^ :banana

stallet vid brocknäs kollar ni inte ens, min polare har sin tjej där :arsele
p.s snubbla inte på tungorna bara när ni passerar :7peta d.s
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
loser skrev:
AIK - Snart på en grusplan nära dig!
Det där har ju inte hänt än....Däremot har AIK varit här ute (Värmdö) och spelat seriematch i hockey på Ekvallen!!!!!

Nåja, man måste ibland ner i skiten för att uppskatta finrummet :)

Snart är vi tebax.... :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Jag förstår vad du skriver och håller med om mycket när det gäller banåkning.
För mig är körning på en riktig bana det ultimata, där kan alla mäta sina krafter och det är inte den med minst vett som vinner (fast ibland kan man undra med tanke på hur sjukt fort en del kör).

Men att försvara det man gör med att det man vill ha inte finns känns helt fel.
Ungefär som att gå och sno en ny snygg hoj för att man är arbetslös och inte har råd med en egen.

Jag kör gärna fort på vägarna men jag försöker välja mina ställen och det känns naturligare ju äldre jag blir.
Skippar den där omkörningen som tidigare var självklar eftersom jag sett vad som kan hända om något går snett.
Har svårt att tro att en enda person med någorlunda sportig hoj bara kör lagligt, isf äger man nog en kråmpråm.

Men att som vissa i den här tråden försvara ett rekordförsök med att alla andra minsann också kör för fort är att lägga sig på dagisbarnsnivå (trust me, I know! "Men pappa, alla andra slängde också sten på Patrik...").

jag lovade mig själv en sak när jag tog mc-kort och det var att jag aldrig kommer att köra vägsträckor på tid. jag har hållt det än så länge och jag kommer att hålla det också. jag kör nog i mångas ögon jävligt fort på 90 vägar, men det är inte i närheten av hur fort man skulle köra ifall tidtagaruret tickade. jag och min fartgalna kompis hade en vägsträcka på ca 1 mil som vi körde på tid med olika bilar för några år sedan. det var en rätt kurvig 70-väg och vi hade snittfarter på strax över 200km/h. när jag tänker tillbaka på dom körningarna så känns dom totalt livsfarliga så här i efterhand. jag kan dock lugnt säga att värre andrenalinkickar än man fick av det har jag aldrig fått i bil. det var makalöst läckert. jag kommer aldrig att köra bogesundsvägen som Roller och killarna kör med ett tidtagarur tickandes, men jag måste ändå säga att jag tycker att det är brutalkul med den här sortens tidtagning och filmning.

när jag kör fort på allmän väg så väljer jag också mina ställen att gasa på. min ställen kanske dock förekommer lite oftare än dina :rolleyes:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
IronMike skrev:
Bana i "all ära".. Men håller du inte med om att bankörning inte ger samma "charm" som naturlig körning? Att dra ut en hoj på kuperad landsväg, med natur å träd/berg - känns skönare än kal och livlös bana, tycker jag.
--
Förövrigt,
Jag skulle nog inte köra mindre på landsväg om det fanns en bana intill mitt hem.. Senaste tidens snack ang "få bort buset från gatan", löses nog inte med en bana i sthlm området där man kan "gasa av sig", det kommer gasas av sig påväg till banan å påväg därifrån :rolleyes:

Har ist en teori som är tvärtom, på banan lär sig newbies att knäskrapa - vilket dom sedan tar med sig ut i trafiken...varpå ännu hårdare gat-körning :hihi
Högst troligt, eftersom det inte är färre olyckor i de områden där banor finns, folk kommer ändå köra på gatan även om de bygger banor på tomten för dem nästan.

Men inget fel i en bana givetvis, men att tro att någon DOM (TM) ska bygga den är ju löjligt, organisera er ni som är intresserade och börja försök få fason på det.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Bana i "all ära".. Men håller du inte med om att bankörning inte ger samma "charm" som naturlig körning? Att dra ut en hoj på kuperad landsväg, med natur å träd/berg - känns skönare än kal och livlös bana, tycker jag.
--
Förövrigt,
Jag skulle nog inte köra mindre på landsväg om det fanns en bana intill mitt hem.. Senaste tidens snack ang "få bort buset från gatan", löses nog inte med en bana i sthlm området där man kan "gasa av sig", det kommer gasas av sig påväg till banan å påväg därifrån

Har ist en teori som är tvärtom, på banan lär sig newbies att knäskrapa - vilket dom sedan tar med sig ut i trafiken...varpå ännu hårdare gat-körning
Visst är det charmigt att åka i kuperad natur, men i den här tråden pratas det om att köra en vägsträcka på tid så snabbt som möjligt, dvs landsvägsracing, och det är ju mindre intelligent att låta den typen av körning ske på lansdväg och inte på bana. Att puttra runt på landsväg och visst gasa lite ut ur en kurva och hålla ett sjysst flytande tempo är kul... men att höja ribban å köra på tid.... aj aj!
Att jämföra landsvägskörningens "charm" med banåkningens "charm" är ju lite olika. På landsvägen är charmen som du nämner, natur,kuperad kurvig väg och ett bra flyt. På banan är det fullt nerlägg i 170km/h räta upp lite hård inbromsning och mata på allt som går ut hurvan... det är charmen på bana, INTE naturen... :tummenupp
När jag började åka bana på "gatåkningar" så åkte jag inte mindre gata för det, men jag kämpade inte längre efter knäskrap och bra fart i kurvorna eftersom jag upplevt det på banan på ett mycke säkrare sätt.


Silwer skrev:
Högst troligt, eftersom det inte är färre olyckor i de områden där banor finns, folk kommer ändå köra på gatan även om de bygger banor på tomten för dem nästan.
Just därför har man arrangerat körningar på tullinge för att man sett att statisktiskt så är det färre olyckor bland de orter som har en bana i närheten. Och visst slutar inte folk köra gata för att det finns en bana, det är inte de det är frågan om, snarare hurvida sugen man är att köra med knäskrap i rondeller bland bilar och vägstaket när man kan göra det dubbelt så snabbt och 100ggr säkrare på en bana 3mil därifrån.

Personligen har jag sänkt tempot rejält i trafiken sen ja börjare med banåkning. Finns ingen anledning att pressa och riskera något, när man gör det mycket säkrare och bättre på banan.
Körde vägsnutten vid västerhaninge mot s-tälje för en månad sen och så kom två killar och körde om. Jag hängde på ett tag, men la av ganska snabbt för de körde snabbare än jag vågade! Då tävlar jag ändå i RR och är ingen jättesopa iaf....
Att "tävla" på gatan ÄR ingen smart idé.... för eller senare åker man på rumpan (å visst kan man göra det ändå, men chanserna ökar kraftigt när farten ökar kraftigt) och då är man tacksam om man studsar ut i lecakulorna istället för tvärnit i en bil eller ett träd...
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
benkar skrev:
Håller DU på AIK, när du bor på söder? :fatta! :fatta! :huvet Då blir det f..n inga hojrundor! :tungan :4skrika

/B

Hörru, läs om, läs rätt! Sedan när blev det positivt för ett "elitlag" att spela fotboll på grusplanen bakom fritidsgården i Fledje?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
loser skrev:
Hörru, läs om, läs rätt! Sedan när blev det positivt för ett "elitlag" att spela fotboll på grusplanen bakom fritidsgården i Fledje?

Visste väl att jag misstolkat, tappade nästan tron på livet, men nu känns det bra!

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
*DanTheMan* skrev:
Eftersom ingen av oss vågar köra pga trakasserier har vi lyckats övertala en bonnläpp som bor i direkt anslutning till Bogen att köra.Han kommer använda sig av en gammal Perry-traktor från mellankrigstiden med en rak 3liters 6:a med 67 hk.Repan kommer ta i runda slängar runt 17-18 minuter.
Håll till godo ..SUCKERS !!!

Jag hävdar fortfarande, envis som jag är, att köra fort på "gata" är en sak, även att filma det hela och lägga upp på tex SH, är upp till var och en, alltid kul se en snygg körning där det inte finns någon tidspress, inga fula mörkningar, helt OK :tummenupp (fast man "egentligen" borde köra som fortast på bana, men svårt låta bli "gata" när det är låååångt till en kul bana, och kul med krokvägar... :) ) Dubbelmoral, kanske... men, upp med en bra film bums!

Men, att börja ta tid och lägga ut sitt "resultat" på tex SH, då börjar det gå snett... Då har det övergått till en outtalad tävling, och, även det skrivet, finns säkert en drös erfarna/duktiga som kan hantera det hela, men så blir någon lite mindre erfaren inspirerad och ska bräcka tiden, så skiter det sig kanske totalt... :(

Ja, man kan säga att alla är ansvariga för sin egen körning, och ingen oerfaren är väl dum nog bräcka/ta efter en som är "kung" på Bulten eller Boge? Nja, jag har aldrig tidigare tänkt tanken ta tid på Boge eller Bulten innan det började bubbla upp här på SH, kört vägarna i 15 år för mitt eget nöjes skull, men måste erkänna att jag faktsikt efter allt tidssnack kring Bulten, tog en o-seriös tid på mig själv.... :död IOFS åt fel håll, och bara på minuter när, på mobilen som låg i tankväskan, blev någonstans mellan 5-7 minuter, och efteråt frågade jag mig vad f...n jag höll på med! :fatta! jag var som ett barn, hörde att man inte ska ta efter vad jag ser, men givetvis tar man efter vad man ser/läser...

Så... JA!, gärna en snygg film på en bra Boge-körning, men utan tid....

Och vad det gäller körning med traktor, kanon, men det borde faktiskt vara en traktor med skyddbåge! :7peta :D

Jag och polarn ställer upp, med en Racekittad Ferguson!

/B
 

Bifogat

  • bogerace.jpg
    bogerace.jpg
    133 KB · Visningar: 191
Last edited:

MR.E

Guest
*DanTheMan* skrev:
Det e på gång :yoparty
Eftersom ingen av oss vågar köra pga trakasserier har vi lyckats övertala en bonnläpp som bor i direkt anslutning till Bogen att köra.Han kommer använda sig av en gammal Perry-traktor från mellankrigstiden med en rak 3liters 6:a med 67 hk.Repan kommer ta i runda slängar runt 17-18 minuter.
Håll till godo ..SUCKERS !!! :arsele

:hihi
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
benkar skrev:
Och vad det gäller körning med traktor, kanon, men det borde faktiskt vara en traktor med skyddbåge! :7peta :D

Jag och polarn ställer upp, med en Racekittad Ferguson!

/B

:banana
Yep jag e'på
Ställer upp med en Boxer 350 60:a med 50 pållar med Skurna slicks....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top