Det handlar mest om att du inte lyckats motivera vad som är problemet med olika färger på nummerbottnar/siffror tillräckligt bra.
MuahahahahaaDet är nog så att han råkat sagt till nån att han kör den dära klassen PRO-SBK och nu är rädd att den ska kunna se att han råkar vara en B-förare pga nummerbottnen?
Om du tittar på bilden så ser du tex att siffrorna ska vara minst 14 cm höga. Prova sedan att montera dubbla siffror på varje sida på en modern cuts så ser du att det inte går utan att de överlappar varandra. Med andra ord följs inte reglementet men det är det ingen som bryr sig om vilket jag själv tycker är helt okej i just det här fallet.
Tyckte precis att jag gjorde det i förra inlägget...Det handlar mest om att du inte lyckats motivera vad som är problemet med olika färger på nummerbottnar/siffror tillräckligt bra.
Precis min åsikt.Eg. får de se ut nästan hur som helst, bara de är tydliga.
Vi kan väl för f-n inte ha en tråd som slutar med det andra inläggetKom inte svaret på frågan redan i inlägg #2?
Jäklar vad snopen du kommer att bli nästa årDet är nog så att han råkat sagt till nån att han kör den dära klassen PRO-SBK och nu är rädd att den ska kunna se att han råkar vara en B-förare pga nummerbottnen?
Om du tittar på bilden så ser du tex att siffrorna ska vara minst 14 cm höga. Prova sedan att montera dubbla siffror på varje sida på en modern cuts så ser du att det inte går utan att de överlappar varandra. Med andra ord följs inte reglementet men det är det ingen som bryr sig om vilket jag själv tycker är helt okej i just det här fallet.
En fördel med att ha samma nummerbotten är att man har en sak mindre att fixa när man köper en begagnad hoj. En annan är att man inte behöver fundera på vilken färg det skulle vara nu igen och ytterligare en är att B-förare som blir A-förare inte behöver strajpa eller lacka om.
Du har faktiskt helt rätt, det finns ingen regel som säger att de ska sitta på cutsen. Jag har i min enfald trott att de ska sitta där eftersom alla har dem där men efter att ha studerat reglementet kan jag bara konstatera att jag inte ska lita på "alla andra".Men var en gnutta tänkande människa, låt bli att försöka trycka in siffror och nummerbotten på kutsen. Sätt de på sidokåpan där de en gång i tiden satt när kutsarna var för små för siffror.
Det finns ingen regel att siffrorna ska sättas felaktigt på kutsen
Tror du missförstår mej..vad jag menar är att om du märker att ingen har svar på din fråga utan det blir lite spekulationer att du då drar iväg ett mail till Lodnet och inväntar svar istället för att det blir trådar som nästan spårar ur. Ypperligt sätt att få svar på när det inte är akuta saker.Som Axxexs skriver har nog Lodnert ganska mycket att göra och om du kollar grundfrågan så var den ställd i förhoppning att någon kunde förklara och kanske motivera regeln.
Du har faktiskt helt rätt, det finns ingen regel som säger att de ska sitta på cutsen. Jag har i min enfald trott att de ska sitta där eftersom alla har dem där men efter att ha studerat reglementet kan jag bara konstatera att jag inte ska lita på "alla andra".
Men sen vet du hur det är, vi rookisar har ju fett med sponsorer som måste synas på sidorna, inte f-n kan vi trycka dit en ful siffra
Var det du som kraschade på Knutstorp?Medan den fortfarande var hel...
Var det du som kraschade på Knutstorp?
Minst sagt obehaglig krasch
Att alla inte har samma nummerbotten och färg på siffrorna.Du har ju skaffat en Yamaha. En Yamaha passar alltid i rött så vad är problemet.
Härligt!Japp, det var jag. Klarade mig ganska bra själv. Lite värre med hojen, men den är nästan hel igen nu Laddar för 2008...
Att alla inte har samma nummerbotten och färg på siffrorna.
Det är inget problem för dig. Du är rookie och kör en Yamaha. Kan ju inte bli bättre än rött och vitt men släng in lite svart så blir det skitsnyggt.
Jo jag vet, men jag tänkte inte på mig själv och att jag är rookie-förare i första hand.Det är inget problem för dig. Du är rookie och kör en Yamaha. Kan ju inte bli bättre än rött och vitt men släng in lite svart så blir det skitsnyggt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |