Oändligt mycket pengar vad skulle ni göra?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ett annat alternativ är att jag skulle skaffa en flotta med grymma sleepers som jag skulle hålla Stockholms nattliv i ett järngrepp med. Brudarna skulle flockas runt min Fiat 127 i brunmetallic.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Lustigt att alla väljer en massa prylar om man nu skulle ha obegränsat med resurser. Helt snett i mina ögon. Med mer prylar så följer mer problem och strul, dessutom blir man till slut ägd av sina pinaler istället för tvärtom.

För egen del skulle obegränsade ekonomiska resurser innebära att jag sålde allt som band mig fast vid en punkt och sen dra jorden runt på långa expeditioner. Eller varför inte arbeta lite ideelt för något som verkligen betyder något?

Att sitta på sitt arsele i sin egen biosalong eller flasha runt i nån dyr italiensk bil är bara sorgligt i mina ögon.

Varför sälja ngt när du redan har oänligt mkt pengar?

Varför arbeta ideellt? Du kan ju anställa 100.000 människor som jobbade åt di med sånt välgörenhetsarbete.

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
Gräva bort skåne :näsblod

Ni kommer hata mig, men jag vet att ni vill tillhöra danmark igentligen :krama

Skåne ville vara ett eget land, men det godkändes inte. Vad är det du inte gillar, varför hata reservdanskar, dom är ju på väg att lära sig att prata som om munnen var full med korv, dom försöker i alla fall, det är alltid nått :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varför sälja ngt när du redan har oänligt mkt pengar?

Varför arbeta ideellt? Du kan ju anställa 100.000 människor som jobbade åt di med sånt välgörenhetsarbete.

Tja, det är nog känslan av att berika sitt eget liv och göra lite nytta.
Anser redan att jag faktiskt har det mest livsnödvändiga så mer prylar skulle nog inte göra mig lyckligare annat än på kort sikt.

Är det verkligen bara prylar som räknas för er andra?
Han tidigare i tråden som ville renovera flygplan verkade iofs sund.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Rätt svårt att föreställa sig hur det vore att ha oändligt mycket pengar. Det överstiger åtminstone min fattningsförmåga. Ser inget positivt med att leva under de förutsättningarna. Någon form av begränsning är hälsosam. Dessutom består livet av fler saker än bara ekonomisk trygghet. Man hade nog strävat efter andra mål i livet likt Starstriker antyder. Det är rätt små saker som berikar ens liv om man tänker efter.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Boende: Herrgård med ett stort kliniskt rent garage
Med: Carro
Bil: Hummer H2 & Ferrari Enzo
MC: Massvis! Krönt av en Yamaha YZR M1. Å en hoj med turbo, och en Y2K (varför? -Därför!).

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Det jag är lite nyfiken på är, varför i helvete trådskaparen vill ha en liten pyttebåt när han med oändligt med pengar skulle ha råd med en något större:D

Själv skulle jag nog betala köpa upp husen runt alla racerbanorna i Sverige så man slipper höra allt gnäll. Vidare skulle jag bygga nya racerbanor, starta team i MotoGP, WSBK, WSS och alla möjliga nationella och internationella serier.

Skulle nog förresten köpa upp alla banor också, och självklart även STCC och göra bilklasserna till supportklasser och Pro Superbike till huvudklass.

Självklart skulle jag också ha en egen racing tv-kanal med live racing och eftersändningar dygnet runt.

Highsider Magazine skulle komma ut 26 gånger per år och jag skulle självklart anställa ett par stjärnreportrar och fotografer som skulle få göra jobbet. Själv skulle jag övervaka allting och resa runt på alla tävlingar, svårt at skriva ju med alla feta guldringar i alla fingrar:D

Men det absolut första jag skulle göra, är att springa utav bara helvete till närmaste Ferrari-handlare (Von Braun i Skene) och köpa mig en Ferrari:slicka

Skulle självklart behålla min flickvän och skaffa tiotals ungar. Om jag får för henne skulle jag även starta upp ett harem så jag fick några hundra ungar till.

En egen kock hade nog inte skadat heller, Gordon Ramsey skulle få slava i mitt kök och jag skulle då och då svära "FUCK FUCK FUCK" till honom och slänga maten i soptunnan.

Sedan skulle jag kanske även fundera på att bli porrstjärna..?

Finns mycket att göra helt enkelt med oändligt med pengar;)

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Oändligt mycket stålar, hmm.. Då snackar vi möjlighet att köpa länder/människor, störta regeringar, nya gränser, krig/fred, rubba världsordningen, religioners existens.. osv osv..

Vet inte om jag är mogen för det :jisses

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Säga upp mig och börja bygga en egen Radracing bana i toppklass.
Sedan fördriva tiden med att anordna lite kul evenemang och bandagar då man kände för det (för att ha lite meningsfull sysselsättning).
Samt inhandla lite kul leksaker:
- Ducati Desmodicedi RR (för bandagarna)
- MB SLS AMG

Sedan resa och göra allt man känner för...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är ju bara att se på de med rejält med pengar hur kul det verkar vara. Gotlandsveckan, Båstad, St Tropez och så Stureplan resten av året.

Eftersom de är tätare än tätast så måste det ju alltså vara höjden av självförverkligande att leva som de gör.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC