Obekvämaste hojen?

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Alla som har styret högre än sadeln.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Den obekvämaste hoj jag nånsin haft var en Ducati 916.
Att köra den var som att stå på alla fyra nerför en trappa, med en planka uppkörd i röven.

Vilka erfarenheter du har! :tummenupp Med en planka dessutom... :D

Första jag körde var en 900 ss. Hård som ett järnspett. Obekväm? Njae...

Nästa var en 851:a utan blinkers och speglar. Fick låna den för att hämta en gjutjärnscylinder till Bonnevillen för det var enklare än att ta tåget 25 mil. Den gick inte rent under 4 000 men svängde bara man tänkte. Till skillnad från en SportHoj från 60-talet som måste brytas ner. Över 50 underbara mil som första resa! Tyckte inte jag körde så fort tillbaka men däcken var klibbiga från kant till kant när jag lämnade tillbaks den... :rodnar Obekväm? Njae...

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Som motvikt till tipsen på sköna och bra hojar - vilken är den mest obekväma hoj du kört?

Mitt bidrag blir utan konkurrens mina ZX7:eek:r :rolleyes:
Motiv: starkt framåtlutad körställning som plågar triceps i hastigheter under 130, benen vikta till smärtgränsen, snål svängradie.

Jag vet vad du menar.

Hade en ZXR -95, också nåt så oerhört ryggradsvidrig körställning. Knävinkeln av fällknivsmodell var dock jämförbar med den GSX-R 750 -90 jag hade innan. Men vilken jäkla frän hoj och med äkta superbikeaura!

Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag vet vad du menar.

Hade en ZXR -95, också nåt så oerhört ryggradsvidrig körställning. Knävinkeln av fällknivsmodell var dock jämförbar med den GSX-R 750 -90 jag hade innan. Men en jäkla frän hoj med äkta superbikeaura!

- Ja på något vis känns det som en fullblodsracer trots tortyren

Last edited:

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Utan konkurrens en HD Breakout 2015. Klev av efter 5 km då jag inte stod ut längre med att ha höger ben utvikt, ont i öronen och resten fortfarande vibrerande efter fem minuters rast.

Insåg snabbt varför den typen av hoj sällan körs mer än några mil per år.

Enl HDs hemsida så tycks denna modell bäst passa djur: HD 2018 Breakout stöper om konceptet långt, slimmat, asfaltsslukande muskelpaket i en modern tappning. Det är dags att du börjar köra som en alfavarg bland får.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
KTM motard här med.. fy fan säger jag bara.. även om många sporthojar är obekväma så är det inte ens i närheten.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93

Skönt o veta att man är inte ensam om att tycka SSen är hård ?? har inte haft min påställd de senaste åren för att den bara studsar på vägarna omkring mig och är på tok för feg för att köra när hela hojen studsar i sidled i kurvorna :p men fyfan vilken trevlig motor det är. Inte bekvämast, men jämfört med zx9 så är den hyfsad ??

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Moto Guzzi Griso 1200. Lånade kompisens för att övningsköra med hans grabb.

Svårt att beskriva hur konstigt jag satt men hann inte ens ut ur stan innan jag hade kramp i fötter / ben. Stog upp på fotpinnarna dom sista 2-3 milen.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
tycker nog Buell ska vara med i denna tråd med beroende på att dem vibrerar så fyllningarna hoppar ur tänderna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det obekvämaste jag kört är nog mv Augusta F3 675. I stadstrafik.
Inget alls i förargeometrin passade min kropp alls. Sedan hjälpte det väl inte att jag var hyfsat nyligen utskriven från sjukhuset efter att ha brutit ryggen heller. :hihi

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Liiite utom tävlan vill jag nog anmäla Honda Grom, MSX125 (om nu en hundrafjuttifemma gills?). Motorvägskörning är närmast episkt. Ja, den är faktiskt lika jävla obekväm som min iranska tandhygienist. Inga likheter i övrigt.

Annars slänger jag in Triumph 675 Daytona. Alltid lika oskönt att känna att vitala, livsuppehållande kroppsdelar efter en stund lossnar, allt medan man krampar hysteriskt i fosterställning ...

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat

Nästa var en 851:a utan blinkers och speglar...Obekväm? Njae...

Båda dessa är som länsfåtöljer jämfört med 916,
dom är ju till och med körbara i stadstrafik, helt annan körställning samt motorkaraktär:tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Yamaha as3 125a av 72 års modell. Med upponervänt tt-styre hade man hela tyngden vilande på händerna, man kom inte ens upp i fart som skulle kunna hålla kroppen uppätt :-(. Men häftig var den :)....då.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Skönt o veta att man är inte ensam om att tycka SSen är hård ?? har inte haft min påställd de senaste åren för att den bara studsar på vägarna omkring mig och är på tok för feg för att köra när hela hojen studsar i sidled i kurvorna :p men fyfan vilken trevlig motor det är. Inte bekvämast, men jämfört med zx9 så är den hyfsad ??

- ZX9:an har väl skön körställning enligt vad jag har hört? I alla fall jämfört med ZX7:an..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år