- ZX9:an har väl skön körställning enligt vad jag har hört? I alla fall jämfört med ZX7:an..
Skönt o veta att man är inte ensam om att tycka SSen är hård ?? har inte haft min påställd de senaste åren för att den bara studsar på vägarna omkring mig och är på tok för feg för att köra när hela hojen studsar i sidled i kurvorna men fyfan vilken trevlig motor det är. Inte bekvämast, men jämfört med zx9 så är den hyfsad ??
Annars slänger jag in Triumph 675 Daytona. Alltid lika oskönt att känna att vitala, livsuppehållande kroppsdelar efter en stund lossnar, allt medan man krampar hysteriskt i fosterställning ...
Båda dessa är som länsfåtöljer jämfört med 916,
dom är ju till och med körbara i stadstrafik, helt annan körställning samt motorkaraktär
Länsfåtölj påminner om den enda HD jag kört och det gav ingen mersmak.
Vill man vila och bara låta tiden gå kan en länsfåtölj kännas skön. En kort stund, men längre tid är inte bra för min rygg och ädlare delar.
Framåtlutad på en pinnstol ger inte samma besvär.
- ZX9:an har väl skön körställning enligt vad jag har hört? I alla fall jämfört med ZX7:an..
Motarder o enduros på väg. Skit obekväma
RC30 Närmare fosterställning får man leta efter
RC30 Närmare fosterställning får man leta efter
Utan konkurrens en HD Breakout 2015. Klev av efter 5 km då jag inte stod ut längre med att ha höger ben utvikt, ont i öronen och resten fortfarande vibrerande efter fem minuters rast.
Insåg snabbt varför den typen av hoj sällan körs mer än några mil per år.
Buy quality, cry once
- Ja va fan är det med HD o dessa vibrationer? Stärker det varumärket med domningar i händer och underarmar?
Jag provkörde en Sportster 1200 av nyare modell för något år sedan o reagerade på vilken skrammelhög det var redan efter 3 km´s körning.
Körde tidigare Bandit 1200, där var det verkligen påtagligt att händerna domnade bort eftersom man satt och lutade sig mot händer/armar.
Enl HDs hemsida så tycks denna modell bäst passa djur: HD 2018 Breakout stöper om konceptet långt, slimmat, asfaltsslukande muskelpaket i en modern tappning. Det är dags att du börjar köra som en alfavarg bland får.
Haha, dom skriver så!!
På riktigt alltså, jag trodde du skojade
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS