OBS Köp inte en Shoei X-Spirit på blocket

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jo jag vet vilka Ebos är och de må vara riktigt kompetenta men har de så dålig affärsmoral att de säljer vidare hjälmar som lösts in då de varit i backen så spelar det ingen roll hur duktiga de är på att trimma.....

Vad gäller affärsmoral gentemot kund, så är ebos nog det bästa jag stött på. När det blivit strul har de fixat kompromisslöst utan småaktigt krångel. Blir extra besviken när man hör sånt här såklart. Hoppas det är nån pajas på firman som agerat på eget bevåg för detta känns inte representativt för ebos.

Tycker illa om när pöbeln går igång, domarna faller hårt och snabbt och majoriteten är tvärsäkra på hur det gått till. Sån där masspsykos finner jag alltid lite skrämmande.

När trådstartaren skriver "han" om ebos, vem menas då? Ebos är väl inte en person utan ett företag med rätt några anställda. Hoppas de träder fram och bemöter kritiken och rätar ut frågetecknen! Har inte fått intrycket att Ebbe eller nån av de två andra jag haft mest med att göra skulle "skita ut sej" för nåt så futtigt, hoppas det är en miss!

Att det skulle vara nåt nytt med att "skadat gods" får fötter och återanvänds är bara dumheter. Vet folk som får sina skinn från FB för att kunna köra färganpassat för en billig penning. Finns folk som syr i skinn och smårepor syns ändå inte i farten. Hjälmar som "blir kvar" och används som provkörningshjälmar av både kund och verkstadspersonal.

Tänk om allt vore så svart eller vitt, bara fråga på SH och saken är klar. Tillvaron är mångfacetterad...

Inget försvar för att kränga begade hjälmar men det finns det enkel bot på; KÖP NYTT!
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tipsade du försäkringsbolaget om det hela?

Sen kan det ju vara läge att tipsa företaget om denna tråd. Dom har ju redan tagit bort hjälmen i fråga. Det vore intressant att höra vad dom har att säga om det hela. Vilka ursäkter dom kommer med.

Jag mailade o skrev några väl valda ord vad jag tyckte om dom.
Fick detta svar:

Bon Scott (machfyra@hotmail.com)
Tyvärr såld.
Mvh

När trådstartaren skriver "han" om ebos, vem menas då? Ebos är väl inte en person utan ett företag med rätt några anställda.

Bonn Scott heter iaf killen som säljer hjälmen.
Du som verkar ha lite koll kanske vet vem han är?
 
Last edited:

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Åååååånej en död sångare försöker kränga din trasiga hjälm :näsblod

Snart är det hemgång vilket medför :fyllisar och :tuttar :gnissla
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag mailade o skrev några väl valda ord vad jag tyckte om dom.
Fick detta svar:

Bon Scott (machfyra@hotmail.com)
Tyvärr såld.
Mvh



Bonn Scott heter iaf killen som säljer hjälmen.
Du som verkar ha lite koll kanske vet vem han är?

Nej, vi är inte så familjära att jag vet vad folk har för nick...
(machfyra syftar väl till Kawatripplarna och det är ju Ebbes specialitet, har väl nåt världsrekord på strippen med sina galna tvåtaktare).

Är en ordinär kund som fått vääldigt gott bemötande! Är ganska nybliven Malmöit och sonderar terrängen. Får man bra bemötande blir man väl kund. Ett är dock klart, det är inte kläder och accessoarer (stavning ngn?) som är deras främsta marknad.

Undrar vad du kan ha sagt dem för "väl valda ord" som sitter i Karlstad (gissningsvis) och tycker en massa utan att ha träffat någon från firman, läser gärna det mailet?(Kan ta det via PM och jag garanterar att jag inte för det vidare, här eller annanstans!). Visst har väl du och jag haft meningsskiljaktligheter tidigare om vad som är ett korrekt bemötande fast det då gällde försäkringsbolag?

Varför är folk så kvicka på att dra snabba/förhastade slutsatser utan att ha alla fakta? Känns orättvist de ggr jag blivit kallad hetsporre och temperamentsfull och liknande när man ser hur liten gnista som krävs för att starta stor eld på ett forum som detta. Hoppas och tror fortfarande att det är ett misstag eller påhitt av nån enskild mindre nogräknad person på företaget.

(Och att hjälmarna är placerade utanför ebos råder det ingen tvekan om).
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
.

Blueridge. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Ebos och tipsar dom om detta så dom själva kan bemöta kritiken.

Precis som pöbeln här så är du den vänliga samariten.

Vem vet, dom kanske inte ens kände till att en anställd sålde begnagnat och farligt skrot.

Till Trådskaparen, ta kontakt med ägare av företaget och fråga. Får du inget vettigt svar vänd dig till FB.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Blueridge. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Ebos och tipsar dom om detta så dom själva kan bemöta kritiken.

Precis som pöbeln här så är du den vänliga samariten.

Vem vet, dom kanske inte ens kände till att en anställd sålde begnagnat och farligt skrot.

Gissar att de redan är uppmärksammade på problemet.
Varför skulle jag vilja sumpa mina goda relationer med det ifrågavarande företaget?

Vet du vad pöbel är? Inget skällsord riktat mot dej personligen annat än om du känner dej träffad. Tror inte de står i någon beroendeställning vad gäller mitt "samaritiska" beteende. En pöbel, fritt tolkat, är en hop människor som utan kritiskt tänkande hakar på en populistisk tanke/idé och kräver krafttag i en hangmanjury-anda. Såna grupper finns det ju endel här på SH, NackSkåtsligan etc, sant?
Menar verkligen inte att kränka, men kan å andra sidan inte hjälpa om folk inte fattar vad jag skriver. Om det är otydligt, fråga istället för att angripa ett resonemang du inte förstått?! Får jag själv göra titt som tätt.

Det är ju precis det du skriver sist jag hintat (övertydligt) i mina inlägg!
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Solklart fall, de tar in hjälmar för destruktion och kränger dem, tjänar säkert hundratusentals varje år på dessa affärer.
Ring eller mail polisen, de tar emot anmälningar via mail nu och bara säg som det är.
Det bästa vore om man kunde sprida till tidningen också så företaget bojkottas och konkar :D
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vore ju bra om någon på Ebos fick kunskap om tråden ifråga och kanske kunde fixa ett konto för att svara på tråden. Som det är nu så vet i alla fall jag att jag inte tänker handla en enda pinal på Ebos, för hur ska jag kunna veta om det är någon enskild skruvad anställd eller hela företaget som ligger bakom detta?

Säljer dom "kasserade" hjälmar begagnat är det ju skandal utan dess like.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Vad skulle det tjäna till ?

Om dem kränger skadade hjälmar tror du dem skulle erkänna det rakt uppåner på ett hojforum... försöker du driva med oss eller bara vara rolig ?

Nää, såna frågor besvarar bäst av polisutredningar, inte av drabbade eller gärningsmän.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Hej och välkomna till den perversa kapitalismens värld där profit är det enda som räknas och etik, moral och i förlängningen människoliv spelar andra fiol - gäller allt från gammal färs till tappade hjälmar.
Sånt här borde uppmärksammas offentligt, endast då kan problemen mildras.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Förstår inte hur denna tråd får vara kvar, lär ju troligtvis vara en fattig arbetare som vill ha råd med mcdonald på fre eftermiddag.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Gissar att de redan är uppmärksammade på problemet.
Varför skulle jag vilja sumpa mina goda relationer med det ifrågavarande företaget?

Vet du vad pöbel är? Inget skällsord riktat mot dej personligen annat än om du känner dej träffad. Tror inte de står i någon beroendeställning vad gäller mitt "samaritiska" beteende. En pöbel, fritt tolkat, är en hop människor som utan kritiskt tänkande hakar på en populistisk tanke/idé och kräver krafttag i en hangmanjury-anda. Såna grupper finns det ju endel här på SH, NackSkåtsligan etc, sant?
Menar verkligen inte att kränka, men kan å andra sidan inte hjälpa om folk inte fattar vad jag skriver. Om det är otydligt, fråga istället för att angripa ett resonemang du inte förstått?! Får jag själv göra titt som tätt.

Det är ju precis det du skriver sist jag hintat (övertydligt) i mina inlägg!

Hej min unge man :)

Jag förstod vad du menade så försök inte fördumma mig. Vad jag ville säga var att du som motsats till "pöbeln" ordvalet du valde själv var den vänliga samariten. Slutsatsen jag ville få fram var att pöbeln gick hårt fram och dömde, du å andra sidan lyfter dom till skyarna. Alltså; Låt företaget i fråga stå till svars medans vi andra hoppas att det kommer något bra ur detta.

Att dra igång med förklaringar på ordet pöbel och andra förlöjligande saker sänker din trovärdighet i diskussionen.

// Robin
 

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Varför i h-vete säljer du en skadad hjälm......????
Om inte ,så fattade jag inte hur du menade
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hej min unge man :)

Jag förstod vad du menade så försök inte fördumma mig. Vad jag ville säga var att du som motsats till "pöbeln" ordvalet du valde själv var den vänliga samariten. Slutsatsen jag ville få fram var att pöbeln gick hårt fram och dömde, du å andra sidan lyfter dom till skyarna. Alltså; Låt företaget i fråga stå till svars medans vi andra hoppas att det kommer något bra ur detta.

Att dra igång med förklaringar på ordet pöbel och andra förlöjligande saker sänker din trovärdighet i diskussionen.

// Robin

Har läst om meningen du skrev om pöbel och samarit och uppmanar dej att göra detsamma, jag förstår den verkligen inte, ingen ironi eller sarkasm eller annat nedsättande! Du får gärna skriva om den, alt dela upp den i två så att jag förstår. Ja, jag valde uttrycket pöbel och hävdar fortfarande att jag inte är ngn barmhärtig samarit utan en som försöker hålla öppet för ett lite vidare synsätt.

Ber om ursäkt om du upplever att jag på ngt sätt ämnat sänka eller fördumma dej eller ngn annan som diskuterar sakligt. Vädjar också till dej att förtydliga tonen i ditt inlägg för jag blir faktiskt inte klok på om du dissar mej eller om det tom finns en antydan till medhåll eller visst bifall.

Får göra dej besviken,länge sedan jag var ung....

(Är det så att du finner mitt sätt att formulera mej infantilt?).
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför i h-vete säljer du en skadad hjälm......????
Om inte ,så fattade jag inte hur du menade

1. Killen kraschar
2. Försäkringsbolaget löser in hjälmen och för att tillse att den verkligen inte används igen så kräver bolaget att den lämnas in till en handlare bolaget sammarbetar med.
3. Bolaget skall nu tillse att hjälmen destrueras
3:b Bolaget destruerar inte hjälmen utan säljer den istället på blocket och glömmer att berätta att den är kraschad

Där finns rätt många intressanta juridiska aspekter på detta bla att killen som säljer hjälmen inte är ägare till den utan det är f-bolaget som löste in den.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top