OBS Köp inte en Shoei X-Spirit på blocket

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
1. Killen kraschar
2. Försäkringsbolaget löser in hjälmen och för att tillse att den verkligen inte används igen så kräver bolaget att den lämnas in till en handlare bolaget sammarbetar med.
3. Bolaget skall nu tillse att hjälmen destrueras
3:b Bolaget destruerar inte hjälmen utan säljer den istället på blocket och glömmer att berätta att den är kraschad

Där finns rätt många intressanta juridiska aspekter på detta bla att killen som säljer hjälmen inte är ägare till den utan det är f-bolaget som löste in den.

Otroligt! kläm dit dom för faan. Har själv fått en sk. kvaddad hjälm, men då vet ju jag vad det handlar om....
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Undrar vad du kan ha sagt dem för "väl valda ord" som sitter i Karlstad (gissningsvis) och tycker en massa utan att ha träffat någon från firman, läser gärna det mailet?

(Och att hjälmarna är placerade utanför ebos råder det ingen tvekan om).

Det räcker med vetskapen att någon på Ebos säljer krashade/hjälmar som ska demoleras för att jag skall undvika dom för alltid.

Dom väl varda orden var att jag tyckte det var sjukt dåligt gjort att någon på Ebos säljer krashade/förbrukade inlämmnade hjälmarna och jag aldrig kommer handla där samt inte rekommendera någon att stödja dom på något sätt.

Trådskaparen skrev ju att han lämna in den till Ebos!
Sen att fotot är taget utanför bevisar ju att det verkligen är hans hjälm som Inte ska vistas varken i trafiken lr på banan.

Sen kan jag hålla med om att det vore bra att någon ansvarig på firman kunde reda upp detta o sparka han/hon som håller på med det här.
Nån annan utväg ser inte jag iaf för att gottgöra sitt namn.

Sen att svaret på mitt mail till dom var:
Tyvär såld.
Mvh

Det är inget snack om saken att dom säljer förbrukade hjälmar o skiter fullständigt i detta.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Sen kan jag hålla med om att det vore bra att någon ansvarig på firman kunde reda upp detta o sparka han/hon som håller på med det här. Nån annan utväg ser inte jag iaf för att gottgöra sitt namn.

I vanlig ordning så ursäktar sig väl företaget vid uppmärksammande med "brister i rutinerna" och att ett "misstag har begåtts", "rutinerna har nu skärpts" och "vi har sett över processerna så att något liknande inte ska kunna inträffa igen" :)
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
I vanlig ordning så ursäktar sig väl företaget vid uppmärksammande med "brister i rutinerna" och att ett "misstag har begåtts", "rutinerna har nu skärpts" och "vi har sett över processerna så att något liknande inte ska kunna inträffa igen" :)

Jo man kan ju tro det.
Men svaret på mitt mail till dom var:

Tyvär såld.
Mvh

Vilket visar hur dom totalt skiter i sakerna dom säljer till folk samt etik o moral existerar ej.
Bara Ebos/nån anställd tjänar lite extra deg.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Har läst om meningen du skrev om pöbel och samarit och uppmanar dej att göra detsamma, jag förstår den verkligen inte, ingen ironi eller sarkasm eller annat nedsättande! Du får gärna skriva om den, alt dela upp den i två så att jag förstår. Ja, jag valde uttrycket pöbel och hävdar fortfarande att jag inte är ngn barmhärtig samarit utan en som försöker hålla öppet för ett lite vidare synsätt.

Ber om ursäkt om du upplever att jag på ngt sätt ämnat sänka eller fördumma dej eller ngn annan som diskuterar sakligt. Vädjar också till dej att förtydliga tonen i ditt inlägg för jag blir faktiskt inte klok på om du dissar mej eller om det tom finns en antydan till medhåll eller visst bifall.

Får göra dej besviken,länge sedan jag var ung....

(Är det så att du finner mitt sätt att formulera mej infantilt?).

Infantilt är nog lite att ta i. Du är snarare en person som tar stora ord i munnen utan att riktigt veta hur du skall använda dom.

Inte min mening att "dissa" dig ;) Snarare medhåll men att du inte själv är objektiv.

Hur som helst. Använd för guds skull inte ordet infantil och dissa i samma inlägg :) Dom finns inte ens i samma ordbok.

edit: Vill inte föra denna diskussion vidare med dig. Tack ändå :=)
 

Gabor

Guest
Det vi kan lära oss av denna tråd är att..lämna in hjälmen men, klipp av hakbandet själv först.:tummenupp
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
"Har lämnat inte hjälmen till Ebos i malmö för att den skulle förstöras men såg den på blocken nu jag är helt säker på att de är min förra hjälm..."

Har du eller har du inte lämnat in hjälmen? :confused
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det räcker med vetskapen att någon på Ebos säljer krashade/hjälmar som ska demoleras för att jag skall undvika dom för alltid.

Dom väl varda orden var att jag tyckte det var sjukt dåligt gjort att någon på Ebos säljer krashade/förbrukade inlämmnade hjälmarna och jag aldrig kommer handla där samt inte rekommendera någon att stödja dom på något sätt.

Trådskaparen skrev ju att han lämna in den till Ebos!
Sen att fotot är taget utanför bevisar ju att det verkligen är hans hjälm som Inte ska vistas varken i trafiken lr på banan.

Sen kan jag hålla med om att det vore bra att någon ansvarig på firman kunde reda upp detta o sparka han/hon som håller på med det här.
Nån annan utväg ser inte jag iaf för att gottgöra sitt namn.

Varför kunde du inte skicka mej en kopia på mailet?

Du är en hård och skoningslös man! Eller så vet du nåt som ingen annan vet i den här saken. Tror nog du skall kolla lite vad ebos är för firma och varför de har ett internationellt erkännande. Varför tror du motorkunnigt folk, inte minst på detta forum, skickar motorer land och rike kring för att få dem optimerade av Ebbe, (Kamikaze Kid, Jörgen Karlsson tex, kan du mer än dem? Skulle vilja veta vad dragsterfolket har att säja för där är de inte okända). Kolla betyget i Wikin, vad säjer det dej? Hitta en firma där det inte finns några oegentligheter alls, lycka till! Om du sett vad jag sett göras på stora, erkända firmor här nere hade du antagligen tänkt en gång till innan du sågar rakt av, om du är kapabel till det.

Här är nåt fel begånget, men att såga en sån firma jäms fotknölarna, den uppgiften är du inte vuxen! Skicka en kopia eller tig still, tjafsar inte med pubertala anpasslingar. (Blev lack på dej, händer inte ofta). Jag vill veta mer skitgrejer de gjort innan jag kastar dem åt hundarna!

Tror dessvärre inte det är laga grund för uppsägning, hur klandervärt det än må vara.

Kunde nog vara bra om nån länkade och de klev fram, skulle öka respekten från min sida i vart fall! (Vet inte ens hur man gör sånt).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför kunde du inte skicka mej en kopia på mailet?

Du är en hård och skoningslös man! Eller så vet du nåt som ingen annan vet i den här saken. Tror nog du skall kolla lite vad ebos är för firma och varför de har ett internationellt erkännande. Varför tror du motorkunnigt folk, inte minst på detta forum, skickar motorer land och rike kring för att få dem optimerade av Ebbe, (Kamikaze Kid, Jörgen Karlsson tex, kan du mer än dem? Skulle vilja veta vad dragsterfolket har att säja för där är de inte okända). Kolla betyget i Wikin, vad säjer det dej? Hitta en firma där det inte finns några oegentligheter alls, lycka till! Om du sett vad jag sett göras på stora, erkända firmor här nere hade du antagligen tänkt en gång till innan du sågar rakt av, om du är kapabel till det.

Här är nåt fel begånget, men att såga en sån firma jäms fotknölarna, den uppgiften är du inte vuxen! Skicka en kopia eller tig still, tjafsar inte med pubertala anpasslingar. (Blev lack på dej, händer inte ofta). Jag vill veta mer skitgrejer de gjort innan jag kastar dem åt hundarna!

Tror dessvärre inte det är laga grund för uppsägning, hur klandervärt det än må vara.

Kunde nog vara bra om nån länkade och de klev fram, skulle öka respekten från min sida i vart fall! (Vet inte ens hur man gör sånt).

Det är inget snack om saken EBOS är fruktansvärt kompetenta när det kommer till motorer och de gör ett utmärkt jobb när det gäller att trimma det mesta i förbränningsmotorväg. De brukar dessutom ha bra kundservice och vara tillmötesgående när det är något som strular.

Att ett företag som detta skulle riskera att bli bannade från allt vad försäkringsjobb heter (ofta mycket lukrativa)och samtidigt riskera sitt rykte hos kunderna för att tjäna lite pengar på inlösta hjälmar trodde jag inte.
Visst det kan vara en anställd men då bolaget består av de 2 delägarna och därtill 1-2 anställda så faller lite argumentet att det är något anställd som gjort det utan de andras vetskap.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Infantilt är nog lite att ta i. Du är snarare en person som tar stora ord i munnen utan att riktigt veta hur du skall använda dom.

Inte min mening att "dissa" dig ;) Snarare medhåll men att du inte själv är objektiv.

Hur som helst. Använd för guds skull inte ordet infantil och dissa i samma inlägg :) Dom finns inte ens i samma ordbok.

edit: Vill inte föra denna diskussion vidare med dig. Tack ändå :=)

Accepteras.
Synd bara att du inte ville räta ut syftningsfelen och den obegripliga meningsbyggnaden.
Använder vilken vokabulär jag vill och jag missunnar inte någon att ha en uppfattning.
(Precis läst igenom dotterns MVG-uppsats, hon kan hjälpa dej).
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Du är en hård och skoningslös man! Eller så vet du nåt som ingen annan vet i den här saken. Tror nog du skall kolla lite vad ebos är för firma och varför de har ett internationellt erkännande. Varför tror du motorkunnigt folk, inte minst på detta forum, skickar motorer land och rike kring för att få dem optimerade av Ebbe, (Kamikaze Kid, Jörgen Karlsson tex, kan du mer än dem? Skulle vilja veta vad dragsterfolket har att säja för där är de inte okända). Kolla betyget i Wikin, vad säjer det dej? Hitta en firma där det inte finns några oegentligheter alls, lycka till! Om du sett vad jag sett göras på stora, erkända firmor här nere hade du antagligen tänkt en gång till innan du sågar rakt av, om du är kapabel till det.

Här är nåt fel begånget, men att såga en sån firma jäms fotknölarna, den uppgiften är du inte vuxen! Skicka en kopia eller tig still, tjafsar inte med pubertala anpasslingar. (Blev lack på dej, händer inte ofta). Jag vill veta mer skitgrejer de gjort innan jag kastar dem åt hundarna!
Har aldrig sagt dom är okunniga eller dåliga på moterer.

Det jag säger är att Någon på Ebos säljer hjälmar som ej skall vistas i trafiken eller på banan.
Domma skall förstöras och inget annat, finns inga ursäkter.

För mig är det Skandalöst hur någon kan göra såhär och jag kommer aldrig stödja dom såtillvida någon inte tar på sig skulden o får ett straff som för mig rättfärdigar hans handling (för mig är det sparken)

Om du vill ha mailet kan du maila: machfyra@hotmail.com
och be ha vidarebefodra det.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Accepteras.
Synd bara att du inte ville räta ut syftningsfelen och den obegripliga meningsbyggnaden.
Använder vilken vokabulär jag vill och jag missunnar inte någon att ha en uppfattning.
(Precis läst igenom dotterns MVG-uppsats, hon kan hjälpa dej).


Din dotter kanske kan agera stödmedlem för folk på SH?
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Accepteras.
Synd bara att du inte ville räta ut syftningsfelen och den obegripliga meningsbyggnaden.
Använder vilken vokabulär jag vill och jag missunnar inte någon att ha en uppfattning.
(Precis läst igenom dotterns MVG-uppsats, hon kan hjälpa dej).

"Blueridge. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Ebos och tipsar dom om detta så dom själva kan bemöta kritiken.

Precis som pöbeln här så är du den vänliga samariten.

Vem vet, dom kanske inte ens kände till att en anställd sålde begnagnat och farligt skrot.

Till Trådskaparen, ta kontakt med ägare av företaget och fråga. Får du inget vettigt svar vänd dig till FB.
"

Vad av ovanstående är svårt att förstå? Peka samtidigt ut syftningsfel och dålig meningsuppbyggnad.

Vad jag ville förklara (för att ta ner det till för dig en förståelig nivå) var följande: Höj dem inte till skyarna, ty du vet ej om de satt i system att sälja trasiga hjälmar lika lite som de som dömmer ebos här i tråden känner till om det är en enskild individ som står bakom.

Jag skulle vilja se Ebos skriva här och besvara vad som egentligen hänt. Jag skulle även gärna se en anmälan till försäkringsbolaget samt polis. Till sommaren så åker någon ovetande omkring i en trasig hjälm och det är inte ok.

Är det något av detta du inte förstår så får du nog ta lite hjälp av dottern själv. Du har en del att lära.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hinner bara med mej, "solly" som Cleese säger.
Är dessutom rädd att språkbruket här skulle kunna ha samma effekt på hennes språksinne som trojanska hästar i en dator....sååå, hon hänger på msn istället, (ehrm).


Är hon över 16, så tror jag inte att hon låter sig påverkas nämnvärt.
Jag trodde att jag nyttjade ett tämligen mediokert språk här. Men jag hade visst fel.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
"Blueridge. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Ebos och tipsar dom om detta så dom själva kan bemöta kritiken.

Precis som pöbeln här så är du den vänliga samariten.

Vem vet, dom kanske inte ens kände till att en anställd sålde begnagnat och farligt skrot.

Till Trådskaparen, ta kontakt med ägare av företaget och fråga. Får du inget vettigt svar vänd dig till FB.
"

Vad av ovanstående är svårt att förstå? Peka samtidigt ut syftningsfel och dålig meningsuppbyggnad.

Vad jag ville förklara (för att ta ner det till för dig en förståelig nivå) var följande: Höj dem inte till skyarna, ty du vet ej om de satt i system att sälja trasiga hjälmar lika lite som de som dömmer ebos här i tråden känner till om det är en enskild individ som står bakom.

Jag skulle vilja se Ebos skriva här och besvara vad som egentligen hänt. Jag skulle även gärna se en anmälan till försäkringsbolaget samt polis. Till sommaren så åker någon ovetande omkring i en trasig hjälm och det är inte ok.

Är det något av detta du inte förstår så får du nog ta lite hjälp av dottern själv. Du har en del att lära.

Man har alltid att lära, dock inte från dej har jag sett och förstått.

Ang kryptisk mening, se tidigare inlägg, (gäller pöbelmeningen, rena snurren). Du kan också lägga till parantesen ovan och "Snarare medhåll men att du inte är objektiv". Räcker det, det finns mer?
Tack för att du försöker men sluta nu, detta är OT!
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag skiter i språket här, det är ett hojforum....inte nåt jävla "svenska språkets grammatik-forum"...så sluta med sandlådedisskussioner nu för fan!
Hur som helst har jag länkat denna tråden till det berörda bolaget nu och motser ett bra svar av detsamma.
Det finns alltid två sidor av ett sånthär problem, och det suger getpung att döma innan man har sett/hört båda sidor.

Här är en kopia på mailet om nån skulle bry sig:

Det finns ett hojforum på internet (www.sporthoj.com) som diskuterar huruvida ni säljer hjälmar på blocket vilka är inlämnade för att förstöras.
kanske vill ni bemöta de påstående som florerar där innan det eskalerar.

Här är en länk till tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171873

MVH
Bosse

Och kom inte med nåt skit om bevisförstöring eller bla bla bla nu...låt dom säga sitt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top