Robin Hood
Din nuvarande titel är ?????????????
//Robin
Vilket försäkringsbolag var det? De borde informeras om tråden. Lägg upp printscreens på annonserna här också...
Varför lämna in en kasserad hjälm till en firma? Måste försäkringsbolagen ha intyg från en firma? Räcker det inte med att bolaget får hjälmen och allt är ur världen?
Svar har inkommit på mail från berörd firma, och det lyder såhär:
"Hej Bosse,
Tack för att du upplyste mig om denna storm.
På grund av utökning av auktorisationer skall vi bygga om, i och med detta skall en massa begagnade delar säljas ut. I samband med detta hade tyvärr någon i personalen råkat sätta in den omtalade annonsen, detta på grund av att jag varit oexakt om vilka delar som skall säljas. Då den klippta remmen upptäcktes av honom insåg han sitt misstag och drog tillbaka annonsen. Jag har nu tagit en titt på hjälmen och förstår hans misstag, den är i nyskick utan den minsta lilla repa.
Jag har kontrollerat och stämt av hur många destruerade försäkringsbolags hjälmar vi har liggande (vi har dem liggande i en stor papplåda), inga hjälmar saknas, i den lådan ligger naturligtvis även den omtalade Shoei hjälmen.
ebos exporterar delar och arbeten till snart hela världen och det är därför löjligt att tro att vi skulle ha systemsatt en illegal försäljning av hjälmar för att tjäna några tusenlappar. Vår upp till 8 man starka personal har jag fortfarande största förtroende för både då det gäller deras arbetsprecision och ärlighet. Ett misstag gör alla, ”må den utan skuld kasta första sten”.
Jag är ytterst förvånad att ingen kontaktat mig för en kommentar tidigare,
Ebbe Parnestål"
Skulle det ligga mer bakom orsaken till denna tråden, så anser iallafall jag att det är ett internt problem i firman som också skall lösas intern....inte av ett allmänt forum...
Ni känner ju alla till att positiv kritik tas i grupp, medans negativ kritik löses mellan fyra ögon.
Jag tycker det låter som en rimlig förklaring, och för mig personligen ser jag inga hinder att fortsätta handla på företaget.
Bosse
Flera saker i redogörelsen smakar inte så bra så jag ber att få reservera mig för följande.
Flera saker i redogörelsen smakar inte så bra så jag ber att få reservera mig för följande.
Varför försvann ett antal annonser samtidigt ?
Hur kan man undvika att upptäcka att remmen var klippt innan man satte ut annonsen och helt plötsligt märkte det en dag ?
Om alla kasserade fb-hjälmar förvaras i en jättestor papplåda, så varför fiskar man upp en hjälm ur skrotlådan och tänker att den kan vi sälja ?
Om man är oskyldigt anklagad så varför använder man ett bilbelcitat som i innebörden är en ursäkt att trots att man är skyldig så är inte de anklagande bättre än att dom ska kunna ta samma straff själva ?
För övrigt var det rätt intressant att läsa om firmans expansion och hur stort förtroende ni har för era anställda. Vad detta har med försäljningen av denna hjälm att göra vet inte jag.
Jag säger inte att mannen ljuger men jag skulle inte tjöpa en begagnd hjälm av snubben.
För övrigt tänker jag inte handla av firman i alla fall.
Ja en nyanställd/praktikant som behöver lite fick pengar. Han får gå senare får även reda på det mellan 4ögon.En anställd som kallar sig för Bon Scott
Jag är tveksam
"8 man starka personal har jag fortfarande största förtroende för både då det gäller deras arbetsprecision och ärlighet. "
Instämmer, om firman lagt ut den så står ju firmans namn. Skulle en privatperson betala med sina pengar för att firman ska lägga ut en annons. Nää... och om hantering av förstörda hjälmar är så bullet-proof borde det aldrig ha hänt? Sa inte säljaren dessutom att hjälmen va såld? Ljuger hans anställda ofta för kunder?Efter att ha läst hela tråden kan jag inte annat säga än att det stinker... Mailsvaret tycker jag mest är en dålig bortförklaring, varför säljer en firma hjälmar men sätter inte ut firmanamnet i sina annonser till exempel?
Jag tror inte på det.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |