OBS Köp inte en Shoei X-Spirit på blocket

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Jag tror ebos blåser folk oavsett va de kommer med för undanflykter, kan de blåsa folk och sälja skadade hjälmar kan de nog dra en del lögnet p ett hojforum.

edit: Precis som ica-folket, har ni sett intervjuer så ser ni ju hur dem ljuger reportrarna rakt upp i ansiktet. Tjänar de pengar på att blåsa folk, så gör de det inge snack om saken !
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
bra svar i förhållande till fråga......om man läser mailet då:)

haha mjo.
Men o andra sidan visar det rätt tydligt att h*n skiter fullstänndigt i att hjälmen skulle kasseras samt är medveten om det.
Inte vill h*n förneka det heller.
Verkar mest som han är stolt över stackars kraken h*n blåste.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Det MEST oroäckande är hur många andra firmor som fifflar såhär. tror säkerligen det finns fler firmor som fuskar med detta.

dock tror jag inte ägaren till företaget är medveten om sånnahär saker.

en anställd tar emot en fin hjälm som ser säljbar ut. han ser då chansen att tjäna en liten hacka på det.

inget ovanligt inom någon branch att anställda ibland plockar åt sig saker som firman inte har någon glädje av, men de antingen själva kan använda eller dryga ut månadspengen med.. och vem hade gnällt om det hade gällt en aningen repad undertray eller ett kedjeskydd eller annan kåpa. INGEN.

MEN... hjälmar är något som är livsviktigt när det handlar om hoj-åka.

tragiskt att vissa kan vara så oansvariga och riskera andras liv genom att lura dem på pengar.

//droopfy
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Min högst personliga åsikt är att ledningen nu vet om att nåt är knas, och jag hoppas att samma ledning sätter ner hälarna i backen och löser problemet.
Det förefaller ju högst orimligt att företaget som sådant sanktionerat blocketannonserna eftersom det står ett personligt telenummer samt en personligt mailadress :va

Synd att dissa ett välrenomerat företag pga en anställds dåliga moral, det viktiga är ju att problemet åtgärdas och att sanktioner utgår till den ansvariga för händelsen. Det förefaller för mig befängt och kortsynt att ens antyda att företagsledningen står bakom annonserna.

Misstolka inte mitt engagemang i ärendet, jag har aldrig varit kund i bolaget och visste inte ens att det fanns, men jag har jobbat med företagsledning i tio år och vet av erfarenhet hur mycket en sådanhär sak kan skada ett fåmansbolag i längden.
Låt dom ta itu med problemet innan ni fortsätter att kasta sten, bara för at man som vd är ytterst ansvarig innebär inte det att man per automatik är allsmäktig och "vet om" allt som sker innanför murarna.

Jag är övertygad om att det kommer konsekvenser i ärendet som inte kommmer att publiceras på detta forum.

För mig betyder mailsvaret att nu vet ledningen om problemet, och även om det verkar vara en efterkonstruktion eller ett B-försvar så är inte poängen med svaret att försvara firman. Poängen är att nu vet ledningen om problemet och kommer att göra sitt yttersta för att förhindra att liknande händelser inte kommer att hända igen.....åtmindstånde inte med samma anställda ;)
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Hur var det nu då...........

VAR INTE REMMEN AVSKUREN.......?

Hur skulle då en "kunnig" försäljare förklara det för spekulanterna....?

KentW
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Känns som att tråden bör låsas snart. Men som sagt, varför skulle en sådan stor firma skitna ner sig för att tjäna några futtiga tusenlappar på att kränga förbrukade hjälmar??

Citat:
"ebos exporterar delar och arbeten till snart hela världen och det är därför löjligt att tro att vi skulle ha systemsatt en illegal försäljning av hjälmar för att tjäna några tusenlappar".

Dessutom vet vi inte vad som har hänt, så det är ingen idê att spekulera...
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Känns som att tråden bör låsas snart. Men som sagt, varför skulle en sådan stor firma skitna ner sig för att tjäna några futtiga tusenlappar på att kränga förbrukade hjälmar??

Skulle gissa att det är det någon som arbetar på firman o inte själva ägaren/ägarna.
Dock bara vad jag Tror.

Nu är det ju upp till Ebos att reda ut detta och vidta åtgärder.
För det är ju dom som drabbas av detta.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Det är illa nog att företaget inte klipper remmen omedelbart.

de borde se igenom rutinerna och moralen bland anställda.

en klippt rem på en hjälm och den blir osäljbar.

att bara slänga hjälmarna i en låda är oansvarigt.

Någon som kontaktat försäkringsbolaget och konfronterat dom med detta? ex trådskaparen?
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
De va de sämsta bortförklaringen på länge...
jag kommer i allafall aldrig att ha med dom att göra och skulle samma sak hända igen så skall jag borra ett hål i hjälmen innan jag lämnar inte den...
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
De va de sämsta bortförklaringen på länge...
jag kommer i allafall aldrig att ha med dom att göra och skulle samma sak hända igen så skall jag borra ett hål i hjälmen innan jag lämnar inte den...

Men hade du kapat remmen innan du lämnade in den? Annars så ljuger ju lille Ebbe.

Sen att han påvisar att firman har gjort fel, när annonsen ligger ute på blocket med ett suspekt namn gör ju bara händelsen ännu konstigare.
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Men hade du kapat remmen innan du lämnade in den? Annars så ljuger ju lille Ebbe.

Sen att han påvisar att firman har gjort fel, när annonsen ligger ute på blocket med ett suspekt namn gör ju bara händelsen ännu konstigare.

Nej tyvär jag hade inte kapat den, hade lite förtroende för firman men inte nu längre kommer aldrig att ha med dom att göra mer....
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ebos Suger!!

sölle racing "solleracing.se" e grejer...


Ah, det har blivit en humortråd, den var bra!

Såg nu att du skrivit dragracing som intresse i din profil, så det kan ju ligga nåt bakom ditt uttömmande inlägg.
Allvarligt, Sölleracing..... Man vet ju vad man får. Aldrig mer!
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top