OBS Köp inte en Shoei X-Spirit på blocket

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Du verkar kunna firmorna i södra Skåne. För att svara på din fråga, nej, inga vidare hela saker från Ystad. Jag lämnar Sölleracing nu, annan diskussion.

Jag är mer intresserad av vad, förutom trådämnet, det är som är så kass med ebos, någon? Varför hade de bra betyg i Wikin före tråden? Jag kan ha missat nåt, men hittills har de varit helt ok mot mej.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag är mer intresserad av vad, förutom trådämnet, det är som är så kass med ebos, någon? Varför hade de bra betyg i Wikin före tråden? Jag kan ha missat nåt, men hittills har de varit helt ok mot mej.

Är väl ingen ( ok,få ) som sagt de var dåliga innan, ELLER?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Är väl ingen ( ok,få ) som sagt de var dåliga innan, ELLER?

Som jag skrev, betyget var ju ok. Nu är det en Malmöit och en dragracingsnubbe som uttrycker att de inte är bra. Jag tolkar deras omdöme om ebos som ganska negativt. Några skriker för skrikandets skull, väl unnat!
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ämnet verkar mínst sagt uttömt...kanske dags att låsa tråden?
 

x:1

x:1
Gick med
18 Dec 2007
Ort
österlen
Hoj
Gsxr 1000 -02
suger baserat på trådämnet om det nu stämmer?sen funkar det väldigt bra med ystads firman för min del,precis som det funkar kanon för vissa på malmöfirman..
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
:corn :corn
Blueridge gör tråden rolig att läsa:rolleyes:
Trådlåsningsdags kanske:va
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Varför vill du och andra få tråden låst ?

När något likt detta dyker upp är det inte bra då att ha en tråd där alla kan skriva vad dom vet , kanske något med viktigt information.

kanske för att det blir mycket skitsnack och felaktigheter som kommer upp.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Känns som att tråden bör låsas snart. Men som sagt, varför skulle en sådan stor firma skitna ner sig för att tjäna några futtiga tusenlappar på att kränga förbrukade hjälmar

Varför betalar ministrar i regeringen privata middagar å allt vad det då må vara med jobbkortet??? Även dom har ju mkt att förlora om det kommer fram...

"GIRIGHET" mkt vill ha mer...
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Varför betalar ministrar i regeringen privata middagar å allt vad det då må vara med jobbkortet??? Även dom har ju mkt att förlora om det kommer fram...

"GIRIGHET" mkt vill ha mer...

Sant, jag försvarar inte firman, jag va bara objektiv.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag är mer intresserad av vad, förutom trådämnet, det är som är så kass med ebos, någon?

Tror det räcker för att folk ska undvika dom.

Jag kommer aldrig stödja en firma där annställda/annställd kränger förbrukade hjälmar på blocket.

Sen kan dom få va hur bra på att trimma som helst.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag känner en volvoanställd som stal och sålde bilbatterier från volvo....
tänker du adrig mer köpa volvo nu då :va

Något kortsynt, snällt sagt!
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
haha, precis som den förste så hade inte den anställda med företagets totala kvalitetssäkring att göra.....
Att sälja dömda hjälmar är naturligtvis ett större moralbrott med (kanske) farligare konsekvenser än att sälja stulna batterier, men kontentan var ju densamme...straffa företaget för vad en anställd gör.
Ska man nu dra det till hårklyveri, vilket verkar vara poppis här, så är ju inte ett brott mindre brottsligt än ett annat. Men skall man nu göra det, så gjorde han ju sina köpare till hälare eftersom dom visste ursprunget.
(dessutom torde en normalt begåvad kunna räkna ut med arslet och en bit krita att ett nytt batteri till en tredjedel av priset är något lurt)

Allt här i livet är inte svart eller vitt kompis, det finns en gråzoon ;)
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Hmmm, du kanske skulle skilja på sakfråga och moralfråga...

Inlägget handlade om att dissa ett helt företag pga en anställds handlande...remember?
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Jag tror inte en MC firma är så pass korkad att man riskerar hela företagets rykte för att tjäna några ynka tusenlappar... Det känns inte så i alla fall. Om då är fallet är det förjävligt, men jag tror inte att vi nånsin kommer få svar på vad som verkligen har hänt i det här fallet...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top