OBS Köp inte en Shoei X-Spirit på blocket

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Tror dessvärre inte det är laga grund för uppsägning, hur klandervärt det än må vara.
Vad som hänt här låter jag vara osagt, eftersom jag inte vet något om det, men OM en anställd tillgripit en inlöst hjälm och sålt den privat så är det ganska solklar laga grund för uppsägning. Praxis vid brottslighet med anknytning till tjänsten är hård, vid stöld från arbetsgivaren räcker det ofta med mycket små värden, och om man dessutom skadat arbetsgivarens relationer till kunder eller affärskontakter är det rätt klappat och klart.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vad som hänt här låter jag vara osagt, eftersom jag inte vet något om det, men OM en anställd tillgripit en inlöst hjälm och sålt den privat så är det ganska solklar laga grund för uppsägning. Praxis vid brottslighet med anknytning till tjänsten är hård, vid stöld från arbetsgivaren räcker det ofta med mycket små värden, och om man dessutom skadat arbetsgivarens relationer till kunder eller affärskontakter är det rätt klappat och klart.

Ok, tack.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Man har alltid att lära, dock inte från dej har jag sett och förstått.

Ang kryptisk mening, se tidigare inlägg, (gäller pöbelmeningen, rena snurren). Du kan också lägga till parantesen ovan och "Snarare medhåll men att du inte är objektiv". Räcker det, det finns mer?
Tack för att du försöker men sluta nu, detta är OT!

Kommer från en människa som använder infantil och dissa i samma inlägg ;)
Läs din fråga som ledde till mitt svar; "snarare medhåll........." så får du nog bättre kläm på det.

Hur som haver så måste jag hålla med om att detta är OT och ska därmed låta bli att skriva mer i ämnet. Gör detsamma Blueridge.

Står dock fortfarande fast vid att detta bör anmälas.

Tack och hej :)
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Jag skiter i språket här, det är ett hojforum....inte nåt jävla "svenska språkets grammatik-forum"...så sluta med sandlådedisskussioner nu för fan!
Hur som helst har jag länkat denna tråden till det berörda bolaget nu och motser ett bra svar av detsamma.
Det finns alltid två sidor av ett sånthär problem, och det suger getpung att döma innan man har sett/hört båda sidor.

Här är en kopia på mailet om nån skulle bry sig:

Det finns ett hojforum på internet (www.sporthoj.com) som diskuterar huruvida ni säljer hjälmar på blocket vilka är inlämnade för att förstöras.
kanske vill ni bemöta de påstående som florerar där innan det eskalerar.

Här är en länk till tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171873

MVH
Bosse

Och kom inte med nåt skit om bevisförstöring eller bla bla bla nu...låt dom säga sitt.

Spännande.
Nu väntar vi på svar! :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Verkar som att alla annonser på Blocket det har länkats till har försvunnit... :hihi
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hoppas de hajar hur stort forum detta är och hur många som läser detta, för vissa tror verkligen inte att tekniken idag gör att man kan nå ut till så många som vill ha sådan fakta och söker sig till den på detta sätt.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
tror nog några personer har tagit ett par print screen så det ska inte vara svårt att lägga upp dem här.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Dom kanske lägger locket på och hoppas att folk glömmer.
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Dom kanske lägger locket på och hoppas att folk glömmer.

Eftersom det är väldigt allvarliga anklagelser tror jag inte folk glömmer, inte jag iaf.
Att lägga locket på och radera annonser kan i detta fallet tolkas som att annonserna inte var "reko". Hade det inte varit något fel med annonserna skulle de ju legat kvar!
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
RM Consult har visat att det finns värre saker än att ignorera anklagelser.

Ligger det lite sanning i det kanske det är bättre för dom att ignorera eller försöka bemöta.

Hehe jo, tänker man lite på det så har du nog rätt:näsblod

Men som sagts tidigare, kan de göra så här med hjälmar så kan de nog blåsa folk på annat också. Jag skulle inte våga ha med dom att göra iaf.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top