Oförstående flickvänn!

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Sthlm/Viksjö
Hoj
finns
Tycker som de flesta verkar tycka. Det är "dina" pengar, vill du ha en hoj så köp en.

Men att dumpa tjejen bara för att hon inte delar ditt intresse tycker jag verkar vara lite väl drastiskt. :3freak
Hon har väl "egna" intressen oxå, som du inte delar?

Inte tänker jag iallafall sälja mig hoj, bara för att killen sålt sin och köpt sig en bil.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bikerbitch skrev:
Det är väl inte så konstigt att tjejerna här tycker att killen skall ta o köpa sig en hoj och skita i vad flickvännen säger. De flesta tjejerna här kör ju själva.

Det handlar inte om det. Ta ett annat ex, om farsan ärver pengar så kan jag inte förvänta mig att få bara för att jag är hans barn (jag kan ju hoppas men inte förvänta mig det).
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
2fast4hjo skrev:
Det handlar inte om det. Ta ett annat ex, om farsan ärver pengar så kan jag inte förvänta mig att få bara för att jag är hans barn (jag kan ju hoppas men inte förvänta mig det).

Syftade mer på den hårda jargongen. En del får damen det handlade om att framstå som puckad i huvudet bara för att hon nu inte råkar gilla motorcyklar. Lätt att säga när man själv är tjej och kör hoj liksom.
 

My1974

alias Anja
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR600 F -94
Bikerbitch skrev:
Det är väl inte så konstigt att tjejerna här tycker att killen skall ta o köpa sig en hoj och skita i vad flickvännen säger. De flesta tjejerna här kör ju själva.

Det är helt klart fel forum att vända sig till om man vill ha ett oberoende svar. Vi är här allihop pga ett gemensamt intresse. :tummenupp

Man bör nog inse om man vill ha en relation som håller i längden och där båda är lyckliga, innebär att man inte kan säga upp sin egen vilja eller dröm och göra som den andra tycker för husfridens skull. Sen säger jag inte att man inte ska kompromissa.Jag vill inte ha en olycklig typ som inte vågar göra det han tycker känns bäst bara för att jag skulle bli sur.....
 

aline

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Eksjö
Hoj
CBR600 FS
Matte72 skrev:
Har efter tre års MC torka har man beslutat sig att använda ärvda pengar för att köpa en enduro för att roa sig lite på höstkanten, vad händer?
Min respektive lackar ur totalt för att jag inte spenderar pengarna på något annat än en hoj (underförstått lägga pengarna på henne) :confused:
Vad gör man?


KLART du ska köpa en hoj!! Man får väl respektera varandras intressen!! O det är ju trots allt DINA pengar...

Håller med Alicia!! :fatta!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Hon har väll ingen rätt att göra dig olycklig genom att förbjuda dig att inte köra hoj :confused: Vad är det som får henne att tro att hon kan bestämma över dig! Om hon hade varit en riktig tjej så hade hon varit glad över att du är glad och vill ha hoj. Byt tjej om hon inte ändrar sig!!
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Min :tuttar 2fast4hjo ska ju sälja lägenheten och flytta till mig och vad hon gör för pengarna lägger jag mig inte i (det får t om bli en havremoppe :rofl) men då vi lever för motorcyklar och snabba bilar så vet jag att det inte blir någon IKEA-investering i alla fall.
 

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Jag har ett stort leksaksbehov för här där jag bor finns det inte mycket att göra, min förra flickvän var väldigt stuck up å tyckte inte att jag skulle bränna pengar på någe "onödigt" vi skulle ha fin bil å fin lägenhet.
Jag kan bara säga att min nya tjej är fantastisk å jag behandlar henne där efter har nu en tävlingsskoter från -01 en banhoj från -00 å en 250 cross från -01 å bilen var tills för en vecka sen en 145:a från -71 men böt till en camry för 7000:- funderar nu på en quad som hon kan ta när vi far ut med crossarna, å jag kan leka med när hon inte vill.
Tycker samtidigt att man ska prata med varandra innan större inköp även om det är ärvda pengar om man är sambosar, men sitter du inte i sjön efter enduro köpet så KÖP!!!
Behöver ju inte bränna alla pengar på enduron.
 

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
2fast4hjo skrev:
Jag får väl passa på att hälsa dig välkommen (inlägg i "jag är ny forumet"). :yoparty


/Lena.
Tack så mycket!
Det kanske inte var rätt forum att diskutera detta pga allas gemensamma intresse, var bara djävligt :mad: och ville se vad likasinnade tycker, men rätt kul att se att det var många som ville ha ett ord med i spelet.

/Matte
 

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
Peaceinn skrev:
Jag har ett stort leksaksbehov för här där jag bor finns det inte mycket att göra, min förra flickvän var väldigt stuck up å tyckte inte att jag skulle bränna pengar på någe "onödigt" vi skulle ha fin bil å fin lägenhet.
Jag kan bara säga att min nya tjej är fantastisk å jag behandlar henne där efter har nu en tävlingsskoter från -01 en banhoj från -00 å en 250 cross från -01 å bilen var tills för en vecka sen en 145:a från -71 men böt till en camry för 7000:- funderar nu på en quad som hon kan ta när vi far ut med crossarna, å jag kan leka med när hon inte vill.
Tycker samtidigt att man ska prata med varandra innan större inköp även om det är ärvda pengar om man är sambosar, men sitter du inte i sjön efter enduro köpet så KÖP!!!
Behöver ju inte bränna alla pengar på enduron.

Det är just det som är grejen, vi har väll inte på något sätt dålig ekonomi, detta var mer en diskution om prioriteringar.
Var bara djävligt trött på att höra hur onödigt det var att skaffa en "leksak"
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Matte72 skrev:
Det är just det som är grejen, vi har väll inte på något sätt dålig ekonomi, detta var mer en diskution om prioriteringar.
Var bara djävligt trött på att höra hur onödigt det var att skaffa en "leksak"
Matte för J.... är du MAN eller MUS i ditt hus???
NU tar du Ååå denger .uken i bordet & visar vad skåpet ska stå!
READ MY LIPPS:....JAG...VILL...INTE...HÖRA...ETT...ORD...TILL...OM...DETTA... :mad:
jag tror hon fattar den meningen... :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
E22 skrev:
Matte för J.... är du MAN eller MUS i ditt hus???
NU tar du Ååå denger .uken i bordet & visar vad skåpet ska stå!
READ MY LIPPS:....JAG...VILL...INTE...HÖRA...ETT...ORD...TILL...OM...DETTA... :mad:
jag tror hon fattar den meningen... :tummenupp


:skrattaåt bra skrivet!! MAN eller MUS, du är väl en :cdevil så ryt till nu, du kan ju riskera att åka på en :fatta! och eve några :crash utslagna men men det är det värt. (ironi, ironi).
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
aline skrev:
KLART du ska köpa en hoj!! Man får väl respektera varandras intressen!! O det är ju trots allt DINA pengar...

Håller med Alicia!! :fatta!
ÅÅåååå Matte...i ett förhållande om 2,Man & kninna då då....då har man inga gemensamma pengar...Manen håller i all ekonomi.
Sen är det en helt annan femma att låta kvinnan TRO att de e hon som sköter ekonomin..genom att låta henne ha en obetydelse stor,liten, hushållskassa.... :hihi
 

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
2fast4hjo skrev:
:skrattaåt bra skrivet!! MAN eller MUS, du är väl en :cdevil så ryt till nu, du kan ju riskera att åka på en :fatta! och eve några :crash utslagna men men det är det värt. (ironi, ironi).
He he MUS kan man nog inte kalla mig men va fan när man lever under samma tak kan det bli djävlig frustrerande att höra att man slösar pengar när man köper hoj, som jag ser det så är det en investering.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Matte72 skrev:
He he MUS kan man nog inte kalla mig men va fan när man lever under samma tak kan det bli djävlig frustrerande att höra att man slösar pengar när man köper hoj, som jag ser det så är det en investering.


Surar hon fortfarande?
Har du kommit på hur du ska göra ändå?
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Matte72 skrev:
He he MUS kan man nog inte kalla mig men va fan när man lever under samma tak kan det bli djävlig frustrerande att höra att man slösar pengar när man köper hoj, som jag ser det så är det en investering.
STOPP STOPP STANNA......! inte kånstigt att hon knäller på dig,mjäker runt på de viset.
I mina öron börgar du låta som en ärketåffel med stora rosa toffsar på..
MATTE vakna upp nu för F...
 

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
Alicia skrev:
Surar hon fortfarande?
Har du kommit på hur du ska göra ändå?
Hon surar fortfarande :4skrika
Jag handlar nog hojen, det handlar ju inte om någon förmögenhet ju.
Jag använder inte alla pengar på hojen utan det blir lite över, hon är nog bara sur för att hon inte kan ha skoj på hoj
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top