Ok, slutsnackat om vad man ska ha för hoj...

IronMike

Guest
En bekant från norr har köpt en 1098s...vilken jag fick förtroendet att "se till" så att grejjerna funkar för bomb-tempo. Och fyfan! Hojjen tog upplevelsen till en helt annan nivå av åkning, vad det gäller definitionen "symbios". Eller byt ut åkning till körning, för det är det första hojen jag kör och inte åker.

Slår du upp "symbios" i svenska akademin i fortsättningen, så får du svaret 1098s. Den cykeln är så förbannat välbalanserad med alla komponenter, så jag är helt paff, och jag vill inte köra mer hoj förrän jag har en egen 1098s..så är det, jag ska sluta lajja nu, tills jag har en riktig cykel.

Den är vass som en svinvass rad4 eller turboladdad r4a precis vid varvbrytet då snurran precis skall ge av en urladdning. Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan, men i mina ögon reser sig inte en org hoj på fler växlar än 1 när man ger allt för att trycka ner den - i positiv bemärkelse. Jag hade ingen vidare lång trip på mig, men om man tar en liten kortis under den tiden jag gränslade åbäket.

Stop-skylt intill rak motorväg, jag står och väntar på rätt tillfälle. Slickar ena fingret på handsken, vinden är neutral. Ser min chans, *ger jährnet* - 1an 2an 3an 4an 5an 6an, varvstopp "huhuhuhu", den går inte fortare än 280, men upp till 280 är den svinaktigt snabb, och följande motorväg blev till vass vänster med phet nedlägg, snudd på skrap oavsett jag ville eller ej, en bil närma sig en bit fram, vanligtvis hade jag släppt allt och bromsat lätt med korrekt fördelning av fram&bak, men detta behövdes inte, förrän 30 meter ifrån bilen med toppfart, allt var helt odramatiskt. Aldrig någonsin har jag setat på en cykel som jag precis kan ha gjort vad jag vill med, den lydde, och gjorde vad jag bestämt mig för. Nya hojjar har ju snarlika prestanda, då har man testat gixxer, R1or cbr, en repsol bl a - men vilket skräp i jämförelse. Nu har jag testat vad som kan fås, och jag vill inte ha något annat... Hojåkning är inte kul längre, förräm jag också har en 1098s.

:mad:

Så jag tackar för mig, säljer kräket jag har, och kommer tillbaks när jag har vad man kan få om man öppnar stora plånboken.
 

Bifogat

  • gg.JPG
    gg.JPG
    29.2 KB · Visningar: 741

IronMike

Guest
Jotack... de är galet läckra de där...
jag ser mig som en "volvo 740 ägare" bland "hojåkare", "där r1an är en audi a6 avant" men duccen en banpreppad porsche gt3-rs. såg min "träskdrottning" utanför fönstret ikväll, med lite regnstänk på, lust att sparka omkull sv'n å spotta på den, jag som trott att jag haft kul när jag åkt, men fyfan, jag har missat hela poängen :(
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Har ditt ego fått för sig att du är bättre än en medelmåtta på att köra hoj eller vad e det texten går ut på?
 

IronMike

Guest
Har ditt ego fått för sig att du är bättre än en medelmåtta på att köra hoj eller vad e det texten går ut på?
Nej men med den hojjen gör du vad du vill och lite till...och det finns ännu mer över till bana. :tummenupp en R1a duger gott på gatan, men det gör även en sofiero i soffan framför teven, men ett trapist öl från munkgänget i belgien lyfter upp njutningen till en annan nivå helt enkelt.
 

-string-

Njuter av livet
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
848
Jag provade 1098:an för ett par veckor sedan. Klart trevlig cykel men jag fick inte den religiösa upplevelsen du fick. Visst go på alla sätt men lite nervös i styrningen för min smak. Dessutom är 214k lite bortom min budget och med tanke på vad man kan köpa för 100k mindre så har jag svårt att motivera köpet.
Må vara skoj att köra på banan men jag skulle nog gråta blod om jag gick omkull :D
Du kanske ska försöka provköra den nya Aprilian, rykterna säger att den skulle gå på 900k+
 

IronMike

Guest
Jag provade 1098:an för ett par veckor sedan. Klart trevlig cykel men jag fick inte den religiösa upplevelsen du fick.
jag kände inte av ngn nervositet... men iofs körde jag en "s" och inte snikmodellen, jag e iaf frälst. Om det var en mormoncykel skulle jag idag vara mormon.... så ere.

:rolleyes:
 

IronMike

Guest
Köp skiten o ge oss lite historier om alla bombrundor sen! :D

ja jag ska sälja kräket jag har, bruksbilen med.. sen nästa år ska jag övervärdera lägenheten å styra upp lite dineroz så jag också kan köpa sån :3freak

jag inbillar mig att man kan åka en ducce till en r1000 tävling, köra rejset å sen köra hem....utan trailer å elverk å camping grejjer, ok ngn extra däckuppsättnig behövs, men den borde vara potent som den är........ingen hotshot som kan testa, swedie, du kan köra, låna en ducce av ngn återförsäljare å kör r1000 :hihi
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Ducati 1098s..shit vilken hoj,du har förstört min mc-säsong nu "mike"...har alltid vetat att det blir en ducati när det e färdiglekt me japsarna,men nu vill jag ha en med detsamma...ska försöka provköra en så fort som möjligt:tuttar
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3061032 Ducati 1098s..shit vilken hoj,du har förstört min mc-säsong nu "mike"...har alltid vetat att det blir en ducati när det e färdiglekt me japsarna,men nu vill jag ha en med detsamma...ska försöka provköra en så fort som möjligt:tuttar
ska du provköra en och förstöra resten av din säsong också??? :p

pluggar med en killen som gör en Ducati 600 nånting... han har kört hoj i 20 år, har f.ö bara A-kort :p

han har kört allt å lite till enl han själv och Duccen är det bästa han har haft säger han.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
ska du provköra en och förstöra resten av din säsong också??? :p

pluggar med en killen som gör en Ducati 600 nånting... han har kört hoj i 20 år, har f.ö bara A-kort :p

han har kört allt å lite till enl han själv och Duccen är det bästa han har haft säger han.

haha ja,tanken om en härlig åktur kanske krossas när jag provar den,men det känns som att jag tar den risken...:) har aldrig kört en Ducati,bara åkt..så får väl se vart man hamnar...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om det var en mormoncykel skulle jag idag vara mormon.... så ere.
IronMike - framtida fanatisk medlem i SDK? :va

Det är bara att du börja dricka grappa och göra din egen pasta redan nu.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
1098 är galet vacker iaf, Mer fulländad och perfekt hoj har iaf inte jag sett redan från orginalutförande
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Blicka tillbaka några år, köp en Hypersport för under hundringen och få samma känsla igen som med 1098..nästan:)
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Trevlig läsning! Man blir helt klart sugen på och prova en ducce, har för mig att jag läste någon tråd där du Ironmike tappat all motivation och kanske tom föredrog en fisketur istället:va

Hursomhelst välkommen tillbaka i leken:tummenupp och kom ihåg;

"Tillfället får inte försummas. Ett precis likadant besöker oss sällan två gånger." F. de Voltaire
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top