n_andersson
Sporthojsnörd
Nej då körde allt en 150 mil med den i somras. Oljan såg ny ut men lika bra att byta endå?Tror inte oljan är ett problem utan kopplingen limmat ihop.....
Nej då körde allt en 150 mil med den i somras. Oljan såg ny ut men lika bra att byta endå?Tror inte oljan är ett problem utan kopplingen limmat ihop.....
Rätt svar. ?Haha, alla överdramatiserar det här med vinterförvaring. Det är 6-7mån vi talar om, inte 6-7 år. Jag fyller tanken med 98oktan upp i hålet. Laddar batteriet en gång per månad eller var 6-vecka. Ibland byter jag olja, ibland inte. Beror på om jag kört mycket. Om inte så får oljan hänga med en säsong till. Byter jag olja och filter så häller jag på, startar jag den några sekunder så att filtret fylls, sedan häller jag på resten. Sedan är det klart. Kedjan kanske jag torkar av och oljar in med, när jag ändå har hojen uppe på centralstödet. Jag hade en crosshoj, en RM125 från 1984. Den hade kanske gått 7-8 timmar max. Men den stod i 40 år med samma glykol och olja i. När jag i somras bytte kylarvätska och olja så var oljan som ny, helt klar och tom kylarvätskan såg fin ut. Men vissa plast och gummidelar och framför allt luftfiltret gick i molekyler bara man rörde dem.
Provade, och det funkade bra.Glöm inte att göra dig av med den gamla oljan på ett bra sätt
View attachment 491380
Ovanstående är inte ett bra sätt.
Har egen erfarenhet av detta.Nä
En spritflaska däremot blir fort dålig efter man öppnat den och bör konsumeras genast
Har egen erfarenhet av detta.
När jag skulle ha en fest 2015 upptäckte jag att flaskorna i spritförrådet i skåpet över kylskåpet, Gin och Vodka innehöll obetydligt med sprit utan mest vatten.
Så det var bara göra en sväng runt Systembolaget.
Min farsa drack jäkligt svaga groggar under några år pga samma problem.Har egen erfarenhet av detta.
När jag skulle ha en fest 2015 upptäckte jag att flaskorna i spritförrådet i skåpet över kylskåpet, Gin och Vodka innehöll obetydligt med sprit utan mest vatten.
Så det var bara göra en sväng runt Systembolaget.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|