Olja i motor över vintern eller ej?

Haha, alla överdramatiserar det här med vinterförvaring. Det är 6-7mån vi talar om, inte 6-7 år. Jag fyller tanken med 98oktan upp i hålet. Laddar batteriet en gång per månad eller var 6-vecka. Ibland byter jag olja, ibland inte. Beror på om jag kört mycket. Om inte så får oljan hänga med en säsong till. Byter jag olja och filter så häller jag på, startar jag den några sekunder så att filtret fylls, sedan häller jag på resten. Sedan är det klart. Kedjan kanske jag torkar av och oljar in med, när jag ändå har hojen uppe på centralstödet. Jag hade en crosshoj, en RM125 från 1984. Den hade kanske gått 7-8 timmar max. Men den stod i 40 år med samma glykol och olja i. När jag i somras bytte kylarvätska och olja så var oljan som ny, helt klar och tom kylarvätskan såg fin ut. Men vissa plast och gummidelar och framför allt luftfiltret gick i molekyler bara man rörde dem. :)
Rätt svar. ?

En spritflaska däremot blir fort dålig efter man öppnat den och bör konsumeras genast
Har egen erfarenhet av detta.
När jag skulle ha en fest 2015 upptäckte jag att flaskorna i spritförrådet i skåpet över kylskåpet, Gin och Vodka innehöll obetydligt med sprit utan mest vatten.
Så det var bara göra en sväng runt Systembolaget.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick