Helldriver
Ny medlem
Det finns tyvärr inget "nästan". Antingen har man eller så har man inte.. Om du inte tror mig fråga farbror blå
Gäller både körkort och att vara gravid. Jag är bara lite/nästan gravid är svårt att vara
Det finns tyvärr inget "nästan". Antingen har man eller så har man inte.. Om du inte tror mig fråga farbror blå
Lite väl OT? Vi pratar om att köra utan kort, ingen har sagt ngt om att köra oförsäkrat? Trafikförsäkringen täcker alla personskador och motparten (bil, husvägg, lyktstolpe eller vad du nu kör på), även om föraren saknar körkort... Ber om ursäkt om ni syftar på att man kvaddar sin egna hoj (även om man har vagnskadeförsäkring så gäller denna inte om man inte har kortet) och dessutom så kan man ju få böter för själva brottet då, men knappast så stora så man får betala av dom resten av livet...?
existensminimum?????? försäkringen gäller ju iallafall....
mvh.T
Ja försäkringen gäller men du blir ändå återbetalningsskyldig till försäkringsbolaget!
Dom tänker ju inte direkt skänka åtskilliga 100 000tals kronor till någon utan körkort som gjort fel.
Försäkringsbolag försöker alltid att göra av med så lite pengar som möjligt/slippa undan ansvar och betalningar
[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]
Stod ni bara still så har du väl egentligen inte gjort något fel?
De måste väl ha bevis på att man gjort något fel?
Att sitta på en hoj, om så fullt MC-klädd och hojen igång är väl inget olagligt?
Så hon ville nog mest ha nummret för den där dejten.
Jo men det är fortfarande skit coooolt att kunna säga till kompisarna att JAG KÖR MINSANN UTAN KORT!
för det första är jag inte 18 år & jag tycker inte att det är skit cooolt som du säger, om du tyckte det när du var 18 år så får det stå för dig,
men däremot så är det roligt att ta en liten sväng när man kan köra iväntan på uppkörning,,,
vad säger att du är mkt bättre när du lägger iväg upp mot 200-250 på din hoj? det är fan ännu farligare, dom lärde säkert dig på körskolan hur du ska hantera hojen då när vindpustar osv kommer.. hur du smidigt kommer förbi en utkörande bil,, hur kan du ens säga att vi är idioter som bara testar hojen lite grann iväntan på kortet..
det är ju inte så att man ligger på varvstopp på varje växel,, visst de finns väll dom som gör det också..
Gäller både körkort och att vara gravid. Jag är bara lite/nästan gravid är svårt att vara
Jag skiter fullständigt i vad du tycker om mig, jag har ju trots allt mitt kort något som du verkligen inte har!! Förstår din avundsjuka!
Sen kan jag säga dig att 5 års erfarenhet på hoj är mer än två ärovarv runt kvarteret.
HOPPAS VERKLIGEN ATT DU ÅKER DIT!! Tycker uppriktigt illa om personer som kör utan kort, och framförallt de som är dumma nog med att "skryta" om det här på sporthoj!!
haha tycker bara du inte ska börja gapa för att man ställer en fråga....
vet mkt väl att jag inte ska köra när jag inte har kort, det får man inte, men blev lite sugen & åkte en liten sväng.. iofs så spelar inte det någon roll, gjort är gjort..
men du har ingen aning om hur mkt jag kört eller vilken erfarenhet jag har om jag kör på bana eller ej..
& vad har jag skrytit om ? jag ställde en fråga.. ja hoppas på det du så hoppas jag att du kör i när du drar på för det är lika olagligt de...
Jag skiter fullständigt i vad du tycker om mig, jag har ju trots allt mitt kort något som du verkligen inte har!! Förstår din avundsjuka!
Sen kan jag säga dig att 5 års erfarenhet på hoj är mer än två ärovarv runt kvarteret.
Och du tror att bara för att man har ett körkort så berättigar det en till att brassa på i över 200km/h på allmän väg?
Jisses, du hade verkligen inte heller mycket innanför pannbenet
Tack för svar. Dock är jag 18 inte 15. Inte fan håller ja på med att larva runt och skryta. Kan ju vara att jag har nyköpt hoj som bara står och samlar damm, kan inte hålla mig för att få köra med den. Hade snarare tänkt köra lite i kvarteret men vill kolla upp straffen innan jag drar ut och gör något förjävligt vilket jag senare kommer ångra.
Onödigt att bli sur över din egen dumdristighet! Skillnaden mellan dig och mig är att jag har mitt på det torra, jag sover inte oroligt om nätterna för att polisen har stannat mig och jag kört utan körkort. Nej tvärtom, jag har ju mitt körkort något som du verkligen inte har!
Kul för dig att du önskar livet av folk, där visar du verkligen din mognad. Sen vad gälla om du kört på bana eller ej är rätt oviktigt i detta sammanhang då detta inte har något och göra med ditt körkort. Men vill du att jag ska säga vad jag tror om det också?
Jo så här tror jag, sent förra säsongen beslöt du dig för att ta MC kort utan någon som helst bankörning i blodet innan. Du som många här på sporthoj reggar (sent i december förra året) dig på forumet för att bli en i gemenskapen. Du läser på dig massa skit här om hur fett det är att köra fort och olagligt, och sen provar du att göra likadant. Dock har du oturen (skrattar inombords) att bli tagen, och istället för att stå sitt kast och vara uppriktig så ljuger du för polisen. Detta än en gång visar vad patetisk du är.
Sen ska vi inte tala om ditt gnäll här i tråden.
Jaja, det var mina tankar om dig. Hoppas för ditt eget bästa att de inte stämmer…
Lilla vän, varifrån har du fått att jag brassar runt på allmän väg i över 200km/h?
Det är bara något Jonas__Fransson har fått för sig för att kunna försvara sig mot mina argument. Jag har valt att inte kommentera detta pga det inte rör saken med att köra utan kort.
Så snälla, läs lite i tråden innan du får för dig att citera någons inlägg!
gör det dig glad så har ja varit med i många år men valde att göra en ny som följde min nya mail.. men de har du ändå inte med att göra...
men nog pratat om det där,, kommer ingenstans där iaf...
Låt oss ha vår diskussion ifred, vi vet du har MC-kort och är överlägsen oss andra utan MC-kort i både 200 km/h och i grannkvarteret.
Jag vet det är fel att köra, det är dåligt ja. men vem fan hade inte tagit sin nyköpta hoj på en kort sträcka i kvarteret om man nu inte hart kortet i handen? Du som är så jävla bra hade säkert inte gjort det, men 90% av resten skulle ha gjort det.
Onödigt att bli sur över din egen dumdristighet! Skillnaden mellan dig och mig är att jag har mitt på det torra, jag sover inte oroligt om nätterna för att polisen har stannat mig och jag kört utan körkort.
Tycker faktiskt det låter lite som att det är du som skryter lite över att du har nått som inte han har. Att göra nånting dumt eller att ställa en fråga om nånting dumt har väl alla gjort. Jag har också kört utan kort. Dock inga sträckor utan bara runt kvarteret för att lära mig känna min nya hoj.
Min fråga är om du aldrig har kört för fort? För jag har otroligt svårt att tro att du aldrig varvat ut den brutala sporthoj du tycks ha. Visst jag håller med om att köra utan kort är dumdristigt trots att jag själv gjort det. Jag tycker också det är lika korkat att bryta mot hastigheterna, trots att jag själv gjort det också. Det mer mig ändå inte rätten att skriva en hel novell om hur korkad du är för att ha kört för fort.
Nu menar jag inte att du är korkad och detta är inget personligt påhopp mot dig men man kanske borde tänka ett steg längre innan man hackar ner på andra. Är alla så himla mycket bättre själva?
Att inlägg efter inlägg klanka ner på hur nån dum nån annan är och samtidigt hävda hur jävla bra man själv är för att man redan råkat ta sitt körkort tycker jag inte uppvisar nån särskild social mognad.
Bara min åsikt, och om du börjar käfta emot mig nu om hur fel jag har, styrker du bara mina teorier...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|