Hej, har en liten fundering,, igår kom polisen när vi stog stilla med hojarna & frågade om körkort osv, jag har ju inget kort men sa att jag hade precis tagit om hopp att hon skulle skita i det, ändå valborg osv.. men det gjorde hon ju inte så hon ringde & kolla men fick naturligtvis inget svar från centralen heller, så hon har mitt personnr, därav så ljög ja inte om adress & mobilnr, tänkte de straffar sig väll hårdare om ja ljuger om allt när hon ändå har det.. jag sa att ja bara hade åkt några hundra meter, inte kört, hon skulle ringa senare i veckan om det inte hade kommit in på datorn att ja har tagit körkort,
hon kommer ju ringa om hon inte glömmer bort det eller tappar sitt lilla block,,
min fråga är vad blir straffet? ja har aldrig åkt dit innan, dom kom när vi stod still, jag har haft b-körkort i över 4 år, & har lemp på att köra tungmc, håller nämligen på att ta kortet på skolan.. så vad kan ja räkna med, har läst att en del får varning osv, böter, men ja har inte sätt någon säga att dom har ett lemp, jag skiter ju i böterna men ja vill ju inte förlora lempet även om jag brutit mot lagen haha
bågen är påställd & försäkrad..
vore tacksam för lite hjälp..