Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vi lättar upp tråden lite
[YOUTUBE-ID]sRlTqnB6HAo[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]CIZYqZrdwIM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]fB4yVmNgYqQ[/YOUTUBE-ID]

Aktuell (men uselt ljud)
[YOUTUBE-ID]nKepF2_Bvl0[/YOUTUBE-ID]

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ska egentligen köpa ett nytt skinnställ till nästa säsong.. men det är väl lika bra att slå till med årets julklapp 2010 istället..

Kan behövas till mellandagsrean..

Bifogat

• eod.jpg
    eod.jpg
    38.9 KB · Visningar: 97

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men för att ge lite vatten på kvarnen.
Al quaida och kringliggande terrornätverk lär vara en av värdens mest erfarna självmordsbombare.
Dom är så duktiga att dom med handeldvapen, och hemmagjorda bomber kan stå emot Usa med anhängare (varav bara USA spenderar ca 800 000 000 000kr/år).
Och dom står emot så duktigt att USA inte har några framsteg alls i Afganistan, utan står och stampar på samma ställe som man gjorde för 5 år sen. (Fakta från föreläsning på Försvarshögskolan)

Att en person från en organisation med den kunskapen och erfarenheten, med två bomber inte klara av att göra mera skada än att spränga sig själv. Tycker jag låter helt otroligt.

Njae.. duktiga och duktiga..

Talibanerna är snarare ganska inkompetenta när det gäller krigföring och hantering av handeldvapen jämfört med västmakterna. Det är bara att kika på de faktiska förlustsiffrorna vid faktiska strider för båda sidor så förstår man det. Inte ens vid regelrätta bakhåll lyckas de få ihjäl fler än vad som går åt av dem själva.

Den egentliga anledningen till att väst står still i Afghanistan är enbart för att krig nuförtiden är så pass "humant". Nu finns massor med rules of engagement, man får inte riskera civila osv. Talibanerna utnyttjar detta i form av gerillastridsföring genom att gömma sig bland civilbefolkning i byar, och därför kan väst inte göra så mkt.

Om vi däremot tar andra världskriget som exempel så utplånade man hela städer och jämnade byggnader vid marken vid rena misstanken om att fienden hade ett tillhåll där.

Så man ska ha klart för sig att om samma spelregler gällt som för 60 år sedan så hade både Irak och Afghanistan upphört att existera på någon vecka.. så det är inte talibanerna eller al-qaida som gör ett fantastiskt bra motstånd.

Jag håller dock med dig om att den nuvarande strategin inte kommer att leda till någon seger..

Last edited:

0scar

Guest
Den här händelsen, för den något negativt med sig? En bidragstagare mindre, ingen människa skadad, massor som får upp ögonen för vansinnet.

Win-win. :banana

Huvudet pa spiken:tummenupp

Har inte mycket overs for SD:s representanter men har sett hur det ar att vara pa andra sidan (alltsa invandrare, foreigner, pakeha whatever du vill kalla det) och fatt kampa som en idiot for att bevisa mina sprakkunskaper, formaga att forsorja mig sjalv och att jag ar en tillgang for samhallsekonomin, for att fa permanent uppehallstillstand nagon annanstans an Svedala.

Till detta har jag ocksa fatt skriva pa att jag inte kommer att sta rattsystemet till last och att jag kommer att folja lagen i det land jag valt att bosatta mig i (annars vantar kvick deportering). Varfor har vi inte samma system i Sverige?

Mangkulturellt samhalle finns har ocksa, men det finns ju matta pa det ocksa. Nar sakerheten, ekonomin, arbetstillfallen och moralen i landet borjar falla bor man ta en narmare titt pa vad som ar fel. Arbetskraftsinvandring ar alltid positivt och bor uppmuntras, likasa hjalp till de som behover det!

Men nar landets egna befolkning borjar oroa sig for sin sakerhet i vardagen, ar det dags att plocka bort skygglapparna och gora sig obekvam i andras ogon. Sverige behover inte ta hand om precis ALLA!

Varfor ar det sa svart att se kopplingen mellan det som pagar i varlden och islam? Jag tror vi bara sett borjan pa terrorkriget, hur mycket folk forsoker an pasta att att koranen och islam som religion fordomer valdshandlingar.

Nagon har tolkat religionen pa sitt satt och nu lyckats hjarntvatta alla dessa farskallarna. Hello 1939 och Nazis!

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har inte mycket overs for SD:s representanter men har sett hur det ar att vara pa andra sidan (alltsa invandrare, foreigner, pakeha whatever du vill kalla det) och fatt kampa som en idiot for att bevisa mina sprakkunskaper, formaga att forsorja mig sjalv och att jag ar en tillgang for samhallsekonomin, for att fa permanent uppehallstillstand nagon annanstans an Svedala.

Till detta har jag ocksa fatt skriva pa att jag inte kommer att sta rattsystemet till last och att jag kommer att folja lagen i det land jag valt att bosatta mig i (annars vantar kvick deportering).

+1 :tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Inga terroroffer. Bara en klantig terroristwannabe som förolyckades. Trots det en världsnyhet.

Helt fantastiskt otroligt, hur hungriga media är efter terrornyheter.:näsblod

Aha ett Terrorfukko !

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det var en odugling denna gång.

Men ingen tror väl att det var den sista och enda som kommer att prova?

Sen förstår jag inte hur vi inte kan skylla oss själva? Vem ska vi annars skylla på?

Att Lars Vilks är medansvarig för att detta hänt är väl ställt utom tvivel? Han namngavs ju ffs i ljudinspelningen.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Njae.. duktiga och duktiga..

Talibanerna är snarare ganska inkompetenta när det gäller krigföring och hantering av handeldvapen jämfört med västmakterna. Det är bara att kika på de faktiska förlustsiffrorna vid faktiska strider för båda sidor så förstår man det. Inte ens vid regelrätta bakhåll lyckas de få ihjäl fler än vad som går åt av dem själva.

Den egentliga anledningen till att väst står still i Afghanistan är enbart för att krig nuförtiden är så pass "humant". Nu finns massor med rules of engagement, man får inte riskera civila osv. Talibanerna utnyttjar detta i form av gerillastridsföring genom att gömma sig bland civilbefolkning i byar, och därför kan väst inte göra så mkt.

Om vi däremot tar andra världskriget som exempel så utplånade man hela städer och jämnade byggnader vid marken vid rena misstanken om att fienden hade ett tillhåll där.

Så man ska ha klart för sig att om samma spelregler gällt som för 60 år sedan så hade både Irak och Afghanistan upphört att existera på någon vecka.. så det är inte talibanerna eller al-qaida som gör ett fantastiskt bra motstånd.

Jag håller dock med dig om att den nuvarande strategin inte kommer att leda till någon seger..

Rules of engagement? Som den där filmen som USA:s soldater filmat från helikoptern, när de tjatar om att få skjuta lite, dödar två reportrar, några andra och nästan två barn? :confused:

Kom de inte också fram till att de där bomberna som skulle träffa ett utsett mål inte var speciellt hundraprocentiga, utan träffade lite här och där?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sen förstår jag inte hur vi inte kan skylla oss själva? Vem ska vi annars skylla på?

Att Lars Vilks är medansvarig för att detta hänt är väl ställt utom tvivel? Han namngavs ju ffs i ljudinspelningen.

Skylla oss själva?

Mupp

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Ja. Vem bär ansvaret annars menar du?
khomeini-imam.jpg

Kanske inte just denna figuren i exakt detta fallet, men en liknande figur

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11

Att vi skulle få skylla oss själva är lika jävla dumt som att tjejer med korta kjolar får skylla sig själva när de blir våldtagna.

De enda som kan bära ansvaret för dådet är förövaren själv samt de hjärntvättade muslimer som hejat på och drivit honom till detta.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fuckot som sprängde sig själv. Här i landet råder åsiktsfrihet och i viss mån tryckfrihet. Passar det inte så är folk rent allmänt jävligt välkomna att inte flytta hit. Att någon ritar en fånig och smaklös teckning är för helvete inte någon anledning att försöka spränga folk. På sin höjd kan man skriva en arg insändare.

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Konstigt, det var en gammal klasspolare, har för mig att jag satt bredvid honom på fransklektionerna.

Så länge vi gick på gymnasiet var det en helt normal kille. Undrar vad som gick snett?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...