Olycka vid bulten 080527

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Jag måste sägatt jag håller med vampyrtrollet och knutten10( hur lite jag än vill hålla med en djurgårdare... ;) ) Jag förstår verkligen inte. Visst, att göra misstag kan vem som helst, men att köra om MED SOLEN I ÖGONEN? Det spelar ingen som helst roll varför han gjorde sin omkörning - det var idiotiskt och han kommer att få betala för det.. och gör det antagligen redan. Jag skulle kalla mig själv idiot om jag gjorde ngt så dumt - och skulle inte bli förvånad om ngn annan kallade mig för det.
Ja, jag tycker att det är bra att dom klarade sig så bra dom gjorde, men jag kan inte förstå er som försöker försvara det han gjorde.

Vem annars kan man kalla en idiot? och vad är då er version av idioti?
Hur många av er skulle ha gjort en omkörning i samma situation?

Tack för det :tummenupp :yoparty :) :pannkyss Håll er i skinnet nu och tänk på vad ADA skrev. Det är en bra tanke ställare och en skrämmande utveckling
och jag tror allt för många har råkat ut för idioter som kommer i mötande filen.
Ha en trevlig sommar och kör men det du har innan för pannbenet och inte med Höger handen. Tänk efter FÖRE och helst 2ggr.

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Bra där ADA! I onsdags var det en Porche som låg o brände fram o tebaka på bullten o fler o fler stylade unghöns bränner sina bilar där, samtidigt som orutinerade med ruttinerade förare försöker leva upp till VM-status på slingan.
I Onsdags tänkte jag "Shit snart kommer någon fronta på den här slingan" jag såg framför mig ett klipp ifrån "tuben" där två hojar frontar i en kurva.. Vi åkte därifrån för att det kändes farligt på bulten...
Sorgligt att man nu får läsa om detta.

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Har du/ni pratat med killen som körde ducatin? Hur vet du att han påbörjade en omkörning och inte fick fel på cykeln, tappade fästet, fick solen i ögonen och styrde fel, etc.?

Nej det vet jag inte. Men det är inte det som diskuteras. Det jag protesterar emot är att så många säger att han enbart gjorde ett misstag och vi alla gör ju misstag. ja visst men av den storleken?

Om vi förutsätter att det ser ut som TS har skrivit så menar jag: OM HAN AV EGEN FRI VILJA PÅBÖRJADE EN OMKÖRNING I DEN SITUATINONEN SÅ ÄR HAN EN IDIOT!

Sen behöver det inte var så det är jag medveten om. Jag kan bara skriva efter det som är sagt. Jag har full förståelse för att ducceföraren kanske fick problem av ngt slag och att det bara var ren otur att det råkade vara någon ivägen.

Tack för det :tummenupp :yoparty :) :pannkyss Håll er i skinnet nu och tänk på vad ADA skrev. Det är en bra tanke ställare och en skrämmande utveckling
och jag tror allt för många har råkat ut för idioter som kommer i mötande filen.
Ha en trevlig sommar och kör men det du har innan för pannbenet och inte med Höger handen. Tänk efter FÖRE och helst 2ggr.

Var så lite så... :D och håller fortfarande med... :tummenupp

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ouro!!!

Några nyheter? Hur känner du dig såhär en tid efter olyckan?
På bättringsvägen?, Dagliga besök av den söta sjuksyrran? Roliga piller?

Skall vi skicka efter Nursey åt dig? :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det verkar vara många mc-förarare som tappar omdömet totalt vid såna där vägar. Kan nån förklara det?

Jag som trodde ni alla var överens om att det var brist på ryggskydd/ställ som gjorde att man skadade sig. Det har Jag fått förklarat för mig flertalet gånger:va

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Ouro!!!

Några nyheter? Hur känner du dig såhär en tid efter olyckan?
På bättringsvägen?, Dagliga besök av den söta sjuksyrran? Roliga piller?

Skall vi skicka efter Nursey åt dig? :D

nja inge nytt, svullnaden i vänster arm/bem har gått ner och smärtan i hand/fot har minskat. återbesök på röntgen på onsdag för att se att det läker som det ska.

man kanske skulle kontakta sjukhuset för å få hennes nummer, se om hon gör hembesök

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vore intressant att få höra ducce-förarens version också.

Hoppas han klarat sig bra och kommer återhämta sig.

Skönt att höra att det är på rätt väg för dig Ouro. :tummenupp

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Jag som trodde ni alla var överens om att det var brist på ryggskydd/ställ som gjorde att man skadade sig. Det har Jag fått förklarat för mig flertalet gånger:va
Ja eller att man har en hjälm av plast!
Hur många gånger har jag inte fått tvärnita för motorcyklister som gör dumheter på bulten! - den här gången så kom någon i vägen...

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Skönt att höra att du mår lite bättre iallafall. :tummenupp

Men har du försökt ta reda på bilistens story/berättelse om det inträffade? (eller har jag missat några inlägg kanske)

Om polisen förhörde dej 3 ggr måste dom ju förhört den omkörda bilisten minst 5 gånger, eller?

krya på dej

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
nja inge nytt, svullnaden i vänster arm/bem har gått ner och smärtan i hand/fot har minskat. återbesök på röntgen på onsdag för att se att det läker som det ska.

Skönt att höra att du, med tanke på omständigheterna, kom undan med blotta förskräckelsen. Och kunde berätta för oss andra om denna skräckupplevelse. :näsblod

Jag hoppas att den som körde Duccen hör av sig till dig för att, som minst, be dig jävligt mycket om ursäkt.

I värsta fall hade det varit dina nära och kära som han fått be om ursäkt.till :gråta

Och att då bli kallad för idiot, är nog det minsta problemet, förhoppningsvis så gör han aldrig om det. Utan detta var en tung lärdom.

Att sen anta att ALLA skulle göra en likadant misstag, känns nästan som ett påhopp. Visst gör vi alla misstag i trafiken. Men dom som prioriterar sitt omdöme hamnar inte en sån situation som nu uppstod.

Till alla hojåkare...lämna inte omdömet hemma när ni sticker ut. DU vill komma hem till din familj...och det vill alla andra oxå. Vi får självklart hjälpas åt för att detta ska bli möjligt. Genom att köra med förstånd. Även om vi gillar att våldtas av adrenalindjävulen. :rolleyes:

//Mad

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
"...efter ett finger upp i rumpan kommer de fram till att jag mår bra..." Tro fan att det var lite rövpulla som skulle få ordning på dig :arsele . Gottergris !!!

Eftersom du mår efter omständigheterna bra så behagar jag skämta. Det där med att möta en vetvilling i en böj är ju en liten skräck som iallafall jag har med mig. Se till att läka ihop ordentligt så att alla armar och ben (och rumpor) funkar som de ska. Bågen var ju en skönhet, men finns såvitt jag förstår inte mer. Å andra sidan så finns det ju människor som inte gör annat än motorcyklar hela dagarna. Du missar kanske en hojsäsong och det är ju surt, med det kommer många fler. De inträffar ju varje år !!!

Krya på dig !

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Skönt att höra att du mår lite bättre iallafall. :tummenupp

Men har du försökt ta reda på bilistens story/berättelse om det inträffade? (eller har jag missat några inlägg kanske)

Om polisen förhörde dej 3 ggr måste dom ju förhört den omkörda bilisten minst 5 gånger, eller?

krya på dej

Jag snackade med killen när jag låg i diket och väntade på ambulans och hans uppfattning av vad som hände stämde överens med min.

Ambulanspersonalen skickade hem honom innan polisen hann förhöra honom (de kanske inte uppfattade att han även var vittne till olyckan ut bara ngn som stannat för å hjälpa).

Jag har ringt och tackat honom för uppvaktningen iaf, har ju hört endel mardrömsberättelser om folk som bara åkt vidare. Om det blir ngt strul med polis/försäkring får jag väl ringa och be honom träda fram som vittne.

Jag är på bättringsvägen iaf, var på återbesk på sjukan nu i veckan och det läkte som det skulle. Gipset ska av om 10 dar så såfort jag kan stödja på foten blir det till att låna en av farsans hojar :tungan

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

För att bli nertagen på jorden igen, för att avmakulisera en så till den milda grad att man inte får för sig att visa sig på styva linan igen antar Jag. en kåmpis:näsblod var med om det 06 efter an flygtur i spenaten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För att bli nertagen på jorden igen, för att avmakulisera en så till den milda grad att man inte får för sig att visa sig på styva linan igen antar Jag. en kåmpis:näsblod var med om det 06 efter an flygtur i spenaten.

Kan man inte vägra?

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Jag är på bättringsvägen iaf, var på återbesk på sjukan nu i veckan och det läkte som det skulle. Gipset ska av om 10 dar så såfort jag kan stödja på foten blir det till att låna en av farsans hojar :tungan[/QUOTE]

Va skönt att höra. :tummenupp

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Absolutistiskt.. Den som kör utan vaddering drabbas obönhörligen av vedergällning.. Emedan den duktigastistiska och ansvarsfulla medborgaren, utan risk för skada, kan forcera den hårdaste av världar iförd sin xtrahud av valfritt kreatur..
Statistiken talar sitt tydliga lingu.. Endast nakna piloter avlider i trafiken.. :näsblod

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC