Silwer
för******
Det har du inte alls, det är den gamla typen av körkort, dvs när de tog Bilkörkort fick de A behörigheten på köpet, det försvann 1976.Mavve skrev:Jag har ABkort och jag kommer aldrig ens att bli 45år.
Vad menar du?
Det har du inte alls, det är den gamla typen av körkort, dvs när de tog Bilkörkort fick de A behörigheten på köpet, det försvann 1976.Mavve skrev:Jag har ABkort och jag kommer aldrig ens att bli 45år.
Vad menar du?
BMW R90s skrev:Jag vill inte bli av med mitt flingpaketskörkort
Silwer skrev:Det har du inte alls, det är den gamla typen av körkort, dvs när de tog Bilkörkort fick de A behörigheten på köpet, det försvann 1976.
nu spammar vi inte här mer.Mavve skrev:Jag har VISST A- och B-körkort
Carolina Riedel skrev:Vad tycker Ni ?
Zilversurfer skrev:Bara en liten tankeställare: år 2000 var 3% av avlidna på MC över 35 år. År 2004 ( redan ) är 50% över 35 år, återfalls knuttar som tror dom kan köra för att det finns A på körkortet.
Carolina Riedel skrev:Jag skulle gärna vilja ha era synpunkter tankar och idéer på hur vi skall kunna få ner antalet dödade o skadade i mc-olyckor på våra Svenska vägar.
Vad tycker Ni ?
TooL skrev:Det är ju trots allt vi med plastraketer som står för den största delen av alla olyckor.
Jag tror precis som så många andra att det är broms och kurvtagnings kurser
som behövs ....... Vi behöver bli bättre på att hantera våra instrument......
Inbromsningar samt väjningar för BILAR skall sitta i ryggraden ........ Man ska inte behöva tänka i dessa situationer för då är det kört .......... allt skall gå på rutin.
BIlar o MC har ungefär samma stoppsträcka faktiskt. Det är en myt att MC är så enormt snabba på att sänka hastigheten.snowwhite skrev:Tex att en MC kan stanna mycket snabbare än en bil etc
snowwhite skrev:Tex att en MC kan stanna mycket snabbare än en bil etc, vet att det är självklart men det tänker oftast inte folk på, särsikt om det är 18-åringar som tar körkort och inte är intresserade av Motorcyklar överhuvudtaget.
Silwer skrev:DEtta är inet alls säkert, i teorin ja men har du kört hoj vet du hur svårt det är att göra en helt perfekt inbromsning utan att låsa bromsarna eller bromsa för dåligt, eller på dåligt underlag?
En bil har i allmänhet ABS och föraren behöver bara golva pedalen så stanar det så bra det i princip kan.
Visst finns hojar med ABS men de är lätträknade och finns sällan i sporthojssegmentet.
snowwhite skrev:Nej, du har nog rätt men poängen med inlägget var att man skulle göra om teorilektionenrna och körkortsboken så att de skulle lägga mer vilkt på hur själva MC.n fungerar.
heggeli skrev:Kanske lite OT men:
Nu måste vi skilja på äpplen och päron, det är en stor skillnad på återfallsknuttar och äldre gubbar / gummor som aldrig har kört hoj tidigare.
Det är ju viktigt att använda rätt benämning om problemgruppen så att man kan göra en riktig analys på vad som är problemet.
japp och jag har hört sådana personer prata om hur förbannat deras Triumph bullet gick på 60-talet och dagens hojar det är ju bara plast o sån skit.Zilversurfer skrev:Om någon körde på 60 talet, och tar upp sin körning igen - kallar jag detta för återfallsknutte. Denna person är en lika dålig förare som någon som aldrig kört hoj.
CorbenDallas skrev:Vill du att vi som kör MC då ska lära oss allt om lastbilar då också? Jag hänger inte riktigt med på poängen.
mossen skrev:Jag kan inte få in i skallen att våra pappor, mammor, fastrar & mormor & farfar mfl....som "råkar" ha ett A på sitt körkort, får hoppa upp på en extrem sporthoj & blåsa ut i trafiken , & därmed utgöra en påtaglig fara för övriga trafikanter!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|