Det är fan svårare att borsta tänderna med fel hand...Nitrogen skrev:Jag lider med dig. En bruten handled är rena helvetet.
Förlåt killar om jag låter okvinnlig nu, men jag kunde knappt torka mig i röven själv på typ 3 veckor. That sucks!!!
Det är fan svårare att borsta tänderna med fel hand...Nitrogen skrev:Jag lider med dig. En bruten handled är rena helvetet.
Förlåt killar om jag låter okvinnlig nu, men jag kunde knappt torka mig i röven själv på typ 3 veckor. That sucks!!!
Bättre än att vara kylarprydnad på en traktor...Krya på dig!Davo skrev:Det är fan svårare att borsta tänderna med fel hand...
Davo skrev:Det är fan svårare att borsta tänderna med fel hand...
Eskilsson skrev:Hade den bestämda uppfattningen att man inte tog av hjälmen annat än om det krävdes för att få luft. Framför allt om man tror att man har fler skador än bara en handled.
Man kan ju förvärra både nacke och skalle genom att ta av hjälmen.
.
Eskilsson skrev:Men om du tar och pratar med någon som jobbar inom ambulanssjukvården och frågar hur ofta dom åker på uttryckningar som visar sig vara rent strunt, och dom därför blir onödigt sena till en annan utryckning. Så kanske du får en bättre bild av hur begränsade deras resurser är.
Jag upplever det som om många som gjort inlägg är otroligt själviska, där folk verkar tycka att dom har rätt att använda ambulansen till minsta lilla grej. utan att först göra ett eget ansvarstagande.
Men skyll er själva om ni verkligen behöver ambulans någon gång, tex på Ekerö som är ett stort område, och väntetiden för ambulansen kan bli gättelång pga att ambulansen är upptagen.
Davo skrev:Eftersom jag tydligen är helt talanglös på att köra hoj så provade jag på att leka bonde i söndags... Kom in i en högersväng som nöp mer än jag räknat med och fick samtidigt möte av en traktor och eftersom jag är kille (vi är ju kända för våran simultanförmåga) så fastnade min hjärna på traktorn o jag glömde att svänga.... Bara att räta upp sikta på en åker, tyvärr var det ett dike i vägen också, fick en liten flygtur och kände ganska omgående efter landningen att höger arm var paj. Blev forslad med ambulans till Södertälje sjukhus där de konstaterade att höger handled var av, blev en liten operation då en nerv hade kommit i kläm. Slog mig otroligt nog ingen annanstans är inte ens öm förutom i armen/handen.
Vill passa på att tacka mina färdkamrater RoLLER, Mattias, Stockel o Solan som efter olyckan åkte o hämtade hojen o parkerade den i mitt garage.
1. Livet som bonde rockar..
2. Snart dags för morfin..
3. Ventilerad handske..
4. Kurvan från motsatt håll vi kom ifrån.
5. Plöjde en bit innan det tog stopp.
6. Välpaketerad arm.
Eskilsson skrev:Men till er andra som uttalat er, som jag utgår ifrån hade samma information som jag hade. Så finns det bara en sak att säga.
- Fjollor
- Sätter mamma på kalleankaplåster och blåser på era skrubsår också?
Det var mitt sista inlägg i tråden
RoLLER skrev:DAVO!
Jag vet varför du utelämnade bärgningsbilden du utelämnade.
TITTA VILKET FINT DIF-emblem!!!
RoLLER skrev:TITTA VILKET FINT DIF-emblem!!!
RoLLER, du kunde ha hjälpt Davo att fixa hojen.RoLLER skrev:DAVO!
Sweedo skrev:Ett par DIF-emblem så är hojen i toppskick igen!
Vafan det där ser ju ut som den där kepan jag brukar torka av mina skor på i båten?RoLLER skrev:DAVO!
Sweedo skrev:RoLLER, du kunde ha hjälpt Davo att fixa hojen.
Ett par DIF-emblem så är hojen i toppskick igen!
Davo skrev:Vafan det där ser ju ut som den där kepan jag brukar torka av mina skor på i båten?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|