Fredda66
.::[Biatch]::.
Det var fan det värsta jag läst!
Uppenbarligen har du inte råkat ut för Sören Ramström i Uppsala. Otrevligare får man leta efter. Åtminstone de gånger jag har haft kontakt med honom.
Ursch.
//Fredda
Uppenbarligen har du inte råkat ut för Sören Ramström i Uppsala. Otrevligare får man leta efter. Åtminstone de gånger jag har haft kontakt med honom.
Ursch.
//Fredda
Maja skrev:Ville bara säga att jag tycker att det är kul att det är en igel (MC-snut) som är här och skriver. Mucho heder. Det är nåt lite lustigt med MC-snutar. I alla fall de som jag har haft att göra med. Liten story:
Jag skulle svänga vänster i höstas och låg efter en stor tradare i väntefilen. När han väl körde så hade det redan blivit ljusrött. typ. Så det var väl mer än tveksamt om jag verkligen hade grönt. Till saken hör att jag tämligen omgående förstås drog om tradaren och lättade iväg ganska snabbt. Såg i backspegeln att en mc kom efter mig. "Ska inte ifatt mig i alla fall", tänkte jag och drog.Sen efter sådär en kilometer fick jag lugna ner mig en massa bilar i en massa kurvor. Skulle ändå svänga snart. Men då kom ju den andra cykeln ikapp mig. En okulärbesiktning gav då vid handen att det var pappa blå.Japp! Tur att det var höst, för den lappen var ju borta på ett tag. Trodde jag iaf. Men det visade sig att han trodde att jag skulle dra.Som om han hade hunnit ifatt då... Klart han hade. Jag skulle aldrig försöka dra en mc-snut. Men efter en massa "kluriga" frågor och en ingående titt på hojen så kom han nog fram till att jag inte alls hade försökt smita. Eller tekniskt sett så hade jag ju det, men jag såg ju inte att det var en snut... Tydligen så hade han fått bromsa för mig där jag låg bakom tradaren och var övertygad om att jag hade sett honom. Inte jag inte - jag försökte se vilken fil tradaren skulle välja.
I alla fall så hade jag tydligen kört 97 eller nåt sånt på 70-väg (Trodde det var mycket mer... måste ha varit ett snitt, jag låg ju en stund bakom nåra bilar) Men till min stora häpnad så blev det bara ett "ta det försiktigt i fortsättningen" och "jag hoppas att det inte var rött när du körde".
Men jag undrar lite smått varför??? I rimlighetens namn så borde jag ju ha fått rejäla böter, både för körning mot ljusrött samt farten. Men icke.
Jag har hört liknande grejer om mc-snutar, så det verkar som om mc-snutar ofta har lite mer överseende med andra mc än med exempelvis bilar. Jaja inte vet jag. CHROLO kanske har nån teori?