Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Sedan ett par timmar har nu Beatrice Ask ledartröjan i tävlingen 'Öppna käften först och tänk sedan. Om alls.'

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Glöm inte att en majoritet av resterande journalister, de som inte har en sjuklig rödgrön vridning, är mjäkliberaler. Och det är fan inte mycket bättre det.

Att du vet hur homofober reagerar på bögporr är en iakttagelse som jag antar är lätt att göra om man har särskild insikt i dessa frågor.

To do 2010:
  • Titta inte på bonnys hårddisk

:rofl :rofl

Du vet väl att psykologerna själva brukar vara de värsta nutcasen?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Men hur kommer det sig att just sporthojsåkarna inte har gjort det då?

"Varför röstar sporthojsåkare annorlunda jämfört med hela befolkningen?"

"De har skådat ljuset."

De syftar alltså på sporthojsåkarna. Jag tror inte jag kan förklara tydligare, så jag hoppas du förstår nu.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
"Varför röstar sporthojsåkare annorlunda jämfört med hela befolkningen?"

"De har skådat ljuset."

De syftar alltså på sporthojsåkarna. Jag tror inte jag kan förklara tydligare, så jag hoppas du förstår nu.

Aha, jag trodde att "de" syftade på "hela befolkningen"?

Men hur kommer det sig då att inte hela befolkningen har skådat ljuset?

(Vilket ljus förresten?)
car_photo_335863_7.jpg
?

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Det är ganska ofta jag rullar in på OT för att kolla vad som skrivs. Mestadels kommenterar jag inte något pga att jag tänker "what´s the point"..

I af.
Jag har varit politiskt aktiv i socialdemokraterna men slutade för 15år sen.
Varför gick jag med då kan ni undra.

Jo.
Jag har en livssyn i botten att alla människor är lika mycket oavsett var dom kommer ifrån.

Jag gick med pga att det fanns ett antal olika saker som jag tyckte var extremt orättvist som jag tyckte man skulle göra något åt och blev lockad med att gå med och jobba politiskt för att förändra.

5 år senare hoppade jag av frustrerad över att det gick inte att göra någonting åt det som jag var irriterad över. Ett skäl till varför kan ha varit att det var just socialdemokraterna själva som låg bakom en del av orättvisorna.

Fördelen med att ha varit med var att jag lärde mig en hel del om hur det fungerar inom politik.

Nackdelen var att det förvandlade mig från att ha varit en ganska brinnande person ideologiskt till att bli en ganska cynisk och egotrippad person som bara mer och mer tappat tilltron till att går att förändra något i sverige.

Det som gör mig mest ledsen är att jag mina barn ska växa upp det samhälle vi är på väg in i.

Nu till frågan hur jag skulle rösta idag.
Förra gången missnöjesröstade jag på moderaterna pga att jag kände att jag pallar inte en mandatperiod till med Göran Persson.
Den här gången: Ärligt talat känns det inte som det finns något vettigt alternativ överhuvudtaget.

Jag läste i början på denna tråd hur vissa personer funderar på att lämna skutan (sverige) och jag kan tyvärr bara hålla med om att det känns som ett av dom rimligaste alternativen.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jag gick med pga att det fanns ett antal olika saker som jag tyckte var extremt orättvist som jag tyckte man skulle göra något åt och blev lockad med att gå med och jobba politiskt för att förändra.

5 år senare hoppade jag av frustrerad över att det gick inte att göra någonting åt det som jag var irriterad över. Ett skäl till varför kan ha varit att det var just socialdemokraterna själva som låg bakom en del av orättvisorna.

Jag kan inte låta bli att funderas över "denna orättvisa" som så ofta lyfts fram av just vänsterblocket. Vad definierar orättvisa enligt dig? Är det att t.ex.:
* Jag tjänar lite mer än genomsnittet och får således betala en högre skatt för att jämna ut orättvisorna?
* Jag äger ett hus (läs: banken äger ett hus) och bör således få pynta skatt för huset för att jämna ut orättvisorna?
* Jag har slitit varg i hela mitt liv och fått ihop en mindre förmögenhet och bör således betala förmögenhetsskatt för att jämna ut orättvisorna?
* Jag tjänar lite mer än genomsnittet (se punkt ett) och kan unna mig en privat sjukvårdsförsäkring men det är orättvist så vi slopar privat sjukvård?

Min högst personliga tolkning är att man kan applicera "avundsjuk" istället för "orättvist" i vänsterns orättvis-propaganda. Glennrökande 8-barnsmamman Berit skiter i "orättvisorna", hon är främst intresserad av att jag kan ge mer bidrag.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den här då:

Varför röstar sporthojsåkare så annorlunda jämfört med hela befolkningen?

De (med De menas sporthojsåkarna) är inte arbetsovilliga, skatteälskande eller för den delen lika korkade som en normalbegåvad *input valfritt rödgrönt parti här*-anhängare.

Skulle man vara oppositionspåhejare samtidigt som man åker sporthoj, skulle man skjuta sig själv lite i foten.
Det kostar pengar att hålla på med sådan hobby, miljötalibanerna de gröna lär heller inte göra livet enklare...

Eftersom sporthojsåkarna inte utgör en majoritet av befolkningen, blir resultatet där efter.

Bara för att majoriteten av befolkningen gärna äter bajs så länge det finns grädde till, behöver ju inte betyda att de har rätt.

En teori.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
De (med De menas sporthojsåkarna) är inte arbetsovilliga, skatteälskande eller för den delen lika korkade som en normalbegåvad *input valfritt rödgrönt parti här*-anhängare.

Skulle man vara oppositionspåhejare samtidigt som man åker sporthoj, skulle man skjuta sig själv lite i foten.
Det kostar pengar att hålla på med sådan hobby, miljötalibanerna de gröna lär heller inte göra livet enklare...

Eftersom sporthojsåkarna inte utgör en majoritet av befolkningen, blir resultatet där efter.

Bara för att majoriteten av befolkningen gärna äter bajs så länge det finns grädde till, behöver ju inte betyda att de har rätt.

En teori.

Word. Hojåkare man träffar lite varstans är i allmänhet mycket vettigare och trevligare än vanliga medborgare. Tror faktiskt det finns en röd tråd på den genomsnittlige hojägaren på personlighetstyp etc.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år