Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lägg av, du bidrar till myten om att göteborgare skulle älska ordvitsar. :mad:

;)

Myt? :confused:
Det kommer ju bara sådant där skit:
Man borde börja med skytte - så man får träffa vänner

Vad fan ska ni hålla på så där för? :mad:

Åter till ämnet, jag drog årets första löparpass idag, drog Hagaparken och Frösundavik. När jag kom hem fick jag läsa att SD hade kongress där. :confused: Inte en gris så långt ögat kunde nå, inga AFA-svin heller. Anade inget förrän nu. :5sure

Vet i och för sig inte exakt var kulturvänstern menar att Frösundavik ligger, som vanligt kan de ju missförstått något. Kanske var det i Solna Centrum. Hur som helst är det orimligt att någon hyrt ut lokaler till ett odemokratiskt parti. :mad:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vet i och för sig inte exakt var kulturvänstern menar att Frösundavik ligger, som vanligt kan de ju missförstått något. Kanske var det i Solna Centrum. Hur som helst är det orimligt att någon hyrt ut lokaler till ett odemokratiskt parti. :mad:

Ligger det inte ett flott SAS-hotel i Frösundavik?:va Måste väl vara där de huserar... Äter gott, dricker gott und so weiter.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Myt? :confused:
Det kommer ju bara sådant där skit:
Man borde börja med skytte - så man får träffa vänner

Vad fan ska ni hålla på så där för? :mad:

Käften do ska dö jävell!!!!! Jag ska bränna er fjantiga 08-flagga!!!!! Den där töntiga med bruden på. Våran är mycket tuffare, haha. :mad:

(Intressant ordvits du drar förresten eftersom jag började en skytteklubb för ett tag sen. För att få skjuta. INTE för att träffa nya kompisar som det verkar som om många andra som börjar med nån hobby gör. De kunde lika gärna börja med knyppling eller drejning. Sen det där med att man är ny i en klubb och liksom ska börja nere i nån töntig hierarki och vara low key funkar ju inte heller. Faktiskt j-ligt svennigt :hihi)

Okej, back to topic.

Bifogat

• gbgartuffareansthlmsadesa.jpg
    gbgartuffareansthlmsadesa.jpg
    62.4 KB · Visningar: 21

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ligger det inte ett flott SAS-hotel i Frösundavik?:va Måste väl vara där de huserar... Äter gott, dricker gott und so weiter.

Jo men jag tror inte SAS vågar, de ägs ju av (s)taten.
Det måste vara något annat, båtklubbens skjul kanske? :5sure

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
(S)A(S)?
SD har väl helt enkelt bara gått undercover. Deep, deep, deep undercover. (U)båtsklubben kanske...

Det är ju skandal att de ska behöva krångla för att få träffas, ovärdigt. Konstigt att de andra partierna inte tycker det egentligen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är ju skandal att de ska behöva krångla för att få träffas, ovärdigt. Konstigt att de andra partierna inte tycker det egentligen.

Har också tänkt på det. Det är horribelt egentligen, och odemokratiskt. Nästa gång kan det vara deras tur.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Äh, sedanlig strutsmentalitet, bara. Så alla politiker reagerar när de är hotade. Ingen vill släppa in nån ny i sandlådan och eftersom sandlådan är för barn, så reagerar man som barn.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äh, sedanlig strutsmentalitet, bara. Så alla politiker reagerar när de är hotade. Ingen vill släppa in nån ny i sandlådan och eftersom sandlådan är för barn, så reagerar man som barn.

Visst är det så men det finns en större acceptans från politikers, medias och etablissemangets håll vad gäller trakasserier av och våld mot SD. Hade Gudrun överfallits upprepade gånger på grund av hennes kommunistiska tro hade säkerlgien både kulturskribenter, performance-artister och vänsterpartister fört ett jädra liv.

Såg att SD fick frågan vilken reklambyrå de använde sig av för sin kommande tv-reklam, tror du reportrarna kollat vem som gör centerns?

Nä, som BoSoZuKu säger så kommer det bara slå tillbaka på dem själva. Det kommer bli kul. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Indeed. De kommer att göra en skräll i årets val det är jag säker på.

I många kommunval kommer de dessutom att gå riktigt långt.

Ett hyfsat neutralt reportage i och med deras partikongress i SvD idag. Förutom att det i varannan mening upprepas att deras blygsamma förslag till skattesänkning á 13 miljarder för pensionärer är:
a) ofinansierat
b) populistiskt

Om skattesänkningar är populistiskt enl SvD så blir man ju förvirrad då de älskar intet på jorden högre än Reinfeldts skattesänkningar.

Att politiker lämnar förslag som inte i detalj redovisas hur de skall finansieras är knappast något nytt heller. 13 miljarder är smulor så jag förstår inte problemet, SD om några har förslag på finansiering. De vill minska invandringen med 90%, här uppstår oftast förvirring då:

Samtidigt som kultureliten skriker "osolidariskt!" så skriker fånliberalerna "vi måste ha arbetskraft!". Den ena etablissemangshanden vet sällan vad den andra gör.

Det är nog dags att kultureliten presenterar sin plan känns det som, tror den tål att granskas. :D

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Visst är det så men det finns en större acceptans från politikers, medias och etablissemangets håll vad gäller trakasserier av och våld mot SD. Hade Gudrun överfallits upprepade gånger på grund av hennes kommunistiska tro hade säkerlgien både kulturskribenter, performance-artister och vänsterpartister fört ett jädra liv.

Såg att SD fick frågan vilken reklambyrå de använde sig av för sin kommande tv-reklam, tror du reportrarna kollat vem som gör centerns?

Nä, som BoSoZuKu säger så kommer det bara slå tillbaka på dem själva. Det kommer bli kul. :)

Det är synnerligen anmärkningsvärt att det politiska etablissemanget har ett sådant överseende med vänsterextremism. Obegripligt i sanning. Och oacceptabelt. Givetvis sådant som i hög grad bidrar till politikerföraktet.

Stackars, stackars små nassar :arsele

Du ser naturligtvis inget problem i att våra politiker visar större acceptans för vänsterextremism än högerdito?? Det borde väl vara självklart att bekämpa politisk extremism i alla dess former oaktat om det är höger eller vänster, kunde man tycka. Men så är det tydligen inte.:gråta

Det är nog dags att kultureliten presenterar sin plan känns det som, tror den tål att granskas. :D

Tror du? det vete faen. SJälv misstänker jag att den planen faller ihop som ett korthus.:lol

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror du? det vete faen. SJälv misstänker jag att den planen faller ihop som ett korthus.:lol

Det är nu jag får den här känslan som jag så sällan får: jag har missförstått något. :5sure

Uttrycket "tål att granskas" betyder alltså att det som tål att granskas är av hög, inte låg, kvalitet? :confused:

Nu vet jag hur Lots-of-#space-between-the-ears känner sig var gång han loggar in. :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det är nu jag får den här känslan som jag så sällan får: jag har missförstått något. :5sure

Uttrycket "tål att granskas" betyder alltså att det som tål att granskas är av hög, inte låg, kvalitet? :confused:

Nu vet jag hur Lots-of-#space-between-the-ears känner sig var gång han loggar in. :)

Äh, jag retas lite bara. BLir #space retad? :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du ser naturligtvis inget problem i att våra politiker visar större acceptans för vänsterextremism än högerdito?? Det borde väl vara självklart att bekämpa politisk extremism i alla dess former oaktat om det är höger eller vänster, kunde man tycka. Men så är det tydligen inte.:gråta

"Det är helt ok om du är extrem, bara det gynnar mig".

Dvs, så länge sossen behöver vänsterslasktet så är de helt ok.

Senare, kanske rent av förr förstår de "etablerade" att de behöver liera sig med nån tidigare fiende för att vinna mark.
Inrikespolitik som utrikespolitik, gårdagens fiende är dagens låtsaspolare.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år