Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Nu börjar valfläsket trilla in.

Sänkt skatt på restaurangbesök och cykelreparationer :yoparty

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6867188.ab

* En sänkning av momsen till 12 procent för alla tjänsteföretag som riktar sig mot privatkunder så som frisörer, restauranger, reparationer, städning, barnpassning mm.

* Sänkt arbetsgivaravgift för småföretagen med 10 procentenheter. Enmansföretag behöver bara betala ålderspensionsdelen av arbetsgivaravgiften, 12 procent.

I like. :) MP är dock inte tillförlitliga med detta med tanke på vilka de har allierat sig med...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
I like. :) MP är dock inte tillförlitliga med detta med tanke på vilka de har allierat sig med...

Jo det är ju just det, vad kan dom få igenom med s och ännu värre v(pk). Då är det nog momsen på cykelverkstad som ligger bäst till, tror inte att Ohly går igång på sänkt arbetsgivaravgift till smårföretagare direkt... :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tror nog att folk är för korkade för att förstå att ingen regering kan stävja en internationell lågkonjungtur och därför rösta på sossarna "för det va bättre för"

Sd hade otur med när rosengårdskravallerna va, hade det varigt i år hade dom kommit in men inte nu.

aliansen kommer förlora på kd åker ut, tuff luck men man ska välja sina budsförvanter väll.

Mp kommer tyvärr inte åka ut miljö är nya rödtjuts komunismen

Piratepartiet faller platt då dom flesta redan glömt ipred och ja jag minns inte ens va det andra heter men det är skit.

Btw sicka sopprötter dom röd-gröna är som anser att rot avdraget bara gynnar rika, för det första är det väll snarare dom som knappt har råd att renovera som det gynnar mest.

För det andra inom vilken lönegrupp skapas jobben? Räknar man hantverkare som annat än arbetarklass så blir det rätt löjligt, vilka arbetar då? pappersvändarna? industrirobotarna?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
* En sänkning av momsen till 12 procent för alla tjänsteföretag som riktar sig mot privatkunder så som frisörer, restauranger, reparationer, städning, barnpassning mm.

* Sänkt arbetsgivaravgift för småföretagen med 10 procentenheter. Enmansföretag behöver bara betala ålderspensionsdelen av arbetsgivaravgiften, 12 procent.

Haha, där kan man snacka valfläsk. Skulle gärna vilja veta hur detta går ihop med Ohlys och Månas löften om mer pengar till allt och alla.

Det har pratats om sänkta arbetsgivaravgifter så många gånger nu utan att något hänt, så det tror jag inte ögonblick på. Men visst hade det varit en synnerligen välkommen present.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
... Skulle gärna vilja veta hur detta går ihop med Ohlys och Månas löften om mer pengar till allt och alla.

...

Inte överhuvudtaget skulle jag gissa. Det känns som en riktigt misslyckad positionering från Marias sida mot bakgrund av de senaste opinionsiffrorna. Hon börjar helt enkelt bli kaxig.

För högern tror jag att miljöpartiets senaste framgångar är extremt bra, det rubbar balansen (så som den nu var....) hos de rödgröna på ett grundläggande plan, och med bara månader kvar till dagen D så har främst sossarna mycket få möjligheter att komma ur det här med hedern i behåll.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Inte överhuvudtaget skulle jag gissa. Det känns som en riktigt misslyckad positionering från Marias sida mot bakgrund av de senaste opinionsiffrorna. Hon börjar helt enkelt bli kaxig.

För högern tror jag att miljöpartiets senaste framgångar är extremt bra, det rubbar balansen (så som den nu var....) hos de rödgröna på ett grundläggande plan, och med bara månader kvar till dagen D så har främst sossarna mycket få möjligheter att komma ur det här med hedern i behåll.

Ja, Marias plan är ju, enligt hennes egen utsago, att en gång för alla krossa sossarnas maktmonopol. Nog skulle man kunna se detta som ett led i den strävan. Ingen tvekan om att MP:s opinionsframgångar rubbar balansen inom vänsterkartellen. Det kommer att bli intressant att följa utvecklingen framemot valdagen.:)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, Marias plan är ju, enligt hennes egen utsago, att en gång för alla krossa sossarnas maktmonopol. Nog skulle man kunna se detta som ett led i den strävan. Ingen tvekan om att MP:s opinionsframgångar rubbar balansen inom vänsterkartellen. Det kommer att bli intressant att följa utvecklingen framemot valdagen.:)

En eskalering i valfläsk är att vänta. Den ene ska mästra den andre. Kan bli hur fel som helst :D

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
http://di.se/Artiklar/2010/4/5/203351/Svenskarna-litar-pa-Reinfeldts-regering/

Känns som att förtroendet för regeringen följer samma kurva som konjunkturen.

Förtroendet för oppositionsledaren verkar däremot följa samma kurva som en störtloppsbacke nedåt. Allt enligt den egna pressen...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6893931.ab

sahlin-STOR_1171129w.jpg

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det måste vara århundradets socialdemokratiska misstag att utse Måna till partiledare. Och inte kan de fota henne före valet heller. :lol

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag hoppas att vi får ett rött (kommunisktiskt) styre i Sverige vid nästa val. Efter mina hittills tre dagar i Shanghai är jag överväldigad och imponerad över hur en kommuniststat sköts och ser ut. En vacker supermakt där alla har lika stort inflytande, alla har det bra, alla har likadana frisyrer och alla är likadana.

:Bugar

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det måste vara århundradets socialdemokratiska misstag att utse Måna till partiledare.

Jag tror partiledningen gick i sin egen fälla. De trodde verkligen att en kvinnlig partiledare låg i tiden. Könet blev viktigare än kompetens. De glömde att se sig om i världen vilken typ av kvinnor som varit framgångsrika i affärslivet och i den politiska arenan. Det finns många att välja bland. Mona saknar deras egenskaper.

Jag hoppas att vi får ett rött (kommunisktiskt) styre i Sverige vid nästa val. Efter mina hittills tre dagar i Shanghai är jag överväldigad och imponerad över hur en kommuniststat sköts och ser ut. En vacker supermakt där alla har lika stort inflytande, alla har det bra, alla har likadana frisyrer och alla är likadana.

:Bugar

Trevligt att du sett ljuset :glömdet

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De glömde att se sig om i världen ...

...De glömde läsa kandidatens CV och jämföra hennes skandaler med de skandaler som nyss fått alliansministrar att lämna sina poster. När en och samma person har en lista skandaler, där vart och ett av "misstagen" fått alliansministrar på fall, borde valberedningen insett att man föreslagit en rätt hopplös statsministerkandidat.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
...De glömde läsa kandidatens CV och jämföra hennes skandaler med de skandaler som nyss fått alliansministrar att lämna sina poster. När en och samma person har en lista skandaler, där vart och ett av "misstagen" fått alliansministrar på fall, borde valberedningen insett att man föreslagit en rätt hopplös statsministerkandidat.

Det var nog för sent att läsa hennes CV i samband med att Alliansen vann valet. Helt klart ligger Tobleroneaffären ligger henne i fatet än i dag. Troligtvis hoppades valberedningen för socialdemokraterna att allmänheten skulle glömt bort skandalen. Det har man nog inte gjort. Men jag tror inte att det är där skon klämmer. För egen del räcker det att höra henne uttala sig om sakfrågor. Då förstår rätt fort att hon inte är någon lämplig stadsministerkandidat för vårt land.

För er som vill färska upp minnet om skandalen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären

Att hon inte blev fälld för trolöshet mot huvudman alternativt behörighetsmissbruk och bedrägeri med hänvisning till att det var oklara regler om hur kortet fick användas är mycket märkligt. Säger ett och annat om vårt land.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Att hon inte blev fälld för trolöshet mot huvudman alternativt behörighetsmissbruk och bedrägeri med hänvisning till att det var oklara regler om hur kortet fick användas är mycket märkligt. Säger ett och annat om vårt land.

mycket markligt? varfor? hon ar politiker och gor saledes som hon vill (precis som politiker i de flesta andra lander) det skall val till ganska mycket grovre forseelser om en politiker (speciellt i sittande parti) skall fa mer an ett "FY! sa far man inte gora"

javla skit-val.. vad som behovs ar en revolution! sitta och valja men tva olika partier som egentligen har precis samma agenda, dvs att se till sa att de har det bra sjalv

na fy fan.. och att kalla det demokrati??!!?? vad det skulla kallas ar "diktatur med limiterad valmojlighet"

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Glöm inte bort att inom den socialdemokratiska nomenklaturan gäller inte samma beteendenormer som för andra. Här har man regler som gäller internt som man inte får bryta mot, medan många av de regler som gäller oss andra är till för att struntas i när man tillhör nyssnämnda nomenklatura.

Exempel I. Precis som du säger kan socialdemokratiska ministrar tillåta sig att röka hasch och ha svart hemhjälp (Thomas Bodström), utan att det påverkar möjligheten till fina statsrådsjobb, medan borgerliga statsrådskandidater inte kan kosta på sig denna lyx. ÄR det nån som tror att Måna regelbundet betalar TV-licens förresten, med tanke på hur svårt hon har med andra räkningar...:lol

Exempel II. Ove Rainer skatteplanerade som justitieminister. Han höll sig helt inom lagens råmärken. Det hjälpte inte. Han avgick, eftersom han bröt mot sosselitens egna regler. Har för mig att Göran Skytte fick stora journalistpriset för att ha avslöjat denna "jätteskandal". Fy fan.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Glöm inte bort att inom den socialdemokratiska nomenklaturan gäller inte samma beteendenormer som för andra.

Det där stämmer nog rätt bra. Högmodet har blivit deras fall. Trovärdigheten när de kritiserar alliansen är lika med noll. Vi behöver nog inte skriva en lista på vilka saker jag syftar på. Några är redan nämnda.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka