Nu börjar valfläsket trilla in.
Sänkt skatt på restaurangbesök och cykelreparationer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6867188.ab
I like. MP är dock inte tillförlitliga med detta med tanke på vilka de har allierat sig med...
* En sänkning av momsen till 12 procent för alla tjänsteföretag som riktar sig mot privatkunder så som frisörer, restauranger, reparationer, städning, barnpassning mm.
* Sänkt arbetsgivaravgift för småföretagen med 10 procentenheter. Enmansföretag behöver bara betala ålderspensionsdelen av arbetsgivaravgiften, 12 procent.
I like. MP är dock inte tillförlitliga med detta med tanke på vilka de har allierat sig med...
... Skulle gärna vilja veta hur detta går ihop med Ohlys och Månas löften om mer pengar till allt och alla.
...
Inte överhuvudtaget skulle jag gissa. Det känns som en riktigt misslyckad positionering från Marias sida mot bakgrund av de senaste opinionsiffrorna. Hon börjar helt enkelt bli kaxig.
För högern tror jag att miljöpartiets senaste framgångar är extremt bra, det rubbar balansen (så som den nu var....) hos de rödgröna på ett grundläggande plan, och med bara månader kvar till dagen D så har främst sossarna mycket få möjligheter att komma ur det här med hedern i behåll.
Ja, Marias plan är ju, enligt hennes egen utsago, att en gång för alla krossa sossarnas maktmonopol. Nog skulle man kunna se detta som ett led i den strävan. Ingen tvekan om att MP:s opinionsframgångar rubbar balansen inom vänsterkartellen. Det kommer att bli intressant att följa utvecklingen framemot valdagen.
http://di.se/Artiklar/2010/4/5/203351/Svenskarna-litar-pa-Reinfeldts-regering/
Känns som att förtroendet för regeringen följer samma kurva som konjunkturen.
Det måste vara århundradets socialdemokratiska misstag att utse Måna till partiledare.
Jag hoppas att vi får ett rött (kommunisktiskt) styre i Sverige vid nästa val. Efter mina hittills tre dagar i Shanghai är jag överväldigad och imponerad över hur en kommuniststat sköts och ser ut. En vacker supermakt där alla har lika stort inflytande, alla har det bra, alla har likadana frisyrer och alla är likadana.
De glömde att se sig om i världen ...
...De glömde läsa kandidatens CV och jämföra hennes skandaler med de skandaler som nyss fått alliansministrar att lämna sina poster. När en och samma person har en lista skandaler, där vart och ett av "misstagen" fått alliansministrar på fall, borde valberedningen insett att man föreslagit en rätt hopplös statsministerkandidat.
Att hon inte blev fälld för trolöshet mot huvudman alternativt behörighetsmissbruk och bedrägeri med hänvisning till att det var oklara regler om hur kortet fick användas är mycket märkligt. Säger ett och annat om vårt land.
...De glömde läsa kandidatens CV och jämföra hennes skandaler med de skandaler som nyss fått alliansministrar att lämna sina poster. När en och samma person har en lista skandaler, där vart och ett av "misstagen" fått alliansministrar på fall, borde valberedningen insett att man föreslagit en rätt hopplös statsministerkandidat.
Glöm inte bort att inom den socialdemokratiska nomenklaturan gäller inte samma beteendenormer som för andra.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|