BostonGurka
Bannad
[YOUTUBE-ID]rd5sSwkGQIY[/YOUTUBE-ID]
Ett tag sedan jag var i den här tråden, men jag tror fel låt vinner.
Inte med din livssyn om jag inte missminner mig...?
Du tror det blåa laget gjort sitt?
Ett tag sedan jag var i den här tråden, men jag tror fel låt vinner.
Det måste vara århundradets socialdemokratiska misstag att utse Måna till partiledare. Och inte kan de fota henne före valet heller.
Ja, och på sätt och vis förtjänar de inte regeringsmakten heller - oavsett vad man tycker om alternativet.
Dessutom verkar tillräckligt många vallfärdat till SD från M och KD för att de ska kunna sitta kvar, möjligen med stöd av SD då - ett drömscenario för övrigt. :Kjaersgaard
Hoppas du har rätt. Mycket talar för att det usla förtroendet för Måna faktiskt kan avgöra valet. Hoppet lever.
"De blir förvånade när vi summerar de senaste årens skattesänkningar. Patrik Persson och Veronica Persson Fredin har totalt i genomsnitt fått hela 35 000 kronor mer i plånboken varje år efter de senaste skattesänkningarna."
"Paret säger till DN att de i förra valet röstade på Socialdemokraterna och kommer även med största sannolikhet att rösta på samma parti i höstens val. De sticker däremot inte under stol med att de förmodligen varit gynnade av alliansens politik.
–Frågan är om man ska vara egoistisk och rösta på det som är bäst för en själv eller det som är bäst för samhället."
Ja, hur tänkte de där? Jag tycker iofs att den mesta kritiken mot henne har varit ganska småaktig, som t.ex. handväskan, men hon ger inget direkt trovärdigt intryck. Vad står hon för som person egentligen?
Att rösta på person framför att rösta på parti är helt rätt.
Det kan man tycka vad man vill om. Faktum kvarstår. Många röstar just så, och det kommer att ligga socialdemokraterna i fatet. PErsonligen tror jag borgarna kommer att få ett antal röster från folk som gärna hade sett en rödgrön regering men som inte vill ha Måna som statsminister.
Visst har du rätt i det du skriver, men det är väl störst parti i vinnande block som utser statsminister? Vill man ha rödgrönt men inte Mona, då är det ju bara att lägga sin röst på V eller MP istället för S. Verkar ju ganska konstigt att vara för en rödgrön regering och sedan rösta blått, men människor är överlag lite konstiga.
Det finns ju rätt många väljare som inte är så ideologiskt förankrade och för dem tror jag stasministerkandidatens trovärdighet är av mycket stor betydelse.
Och du menar att Birger Schlaug2 eller Ohly är bättre än Måna?
Man ska slippa vidareutbilda sig efter gymnasiet. Fast jobb direkt!
http://www.aftonbladet.se/debatt/article6998543.ab
"Ung vänster: Unga ska ha rätt till ett fast jobb direkt efter skolan"
Man ska inte ha rätt till något alls.
Folk kanske ska tänka på eventuellt arbete innan de väljer linje på gymnasiet.
Jag
Orkar
Inte
Mycket
Mer
Det finns på tok för mycket folk som inte tycker som mig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|