Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du tror det blåa laget gjort sitt?

Ja, och på sätt och vis förtjänar de inte regeringsmakten heller - oavsett vad man tycker om alternativet.
Dessutom verkar tillräckligt många vallfärdat till SD från M och KD för att de ska kunna sitta kvar, möjligen med stöd av SD då - ett drömscenario för övrigt. :Kjaersgaard

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det måste vara århundradets socialdemokratiska misstag att utse Måna till partiledare. Och inte kan de fota henne före valet heller. :lol

Ja, hur tänkte de där? Jag tycker iofs att den mesta kritiken mot henne har varit ganska småaktig, som t.ex. handväskan, men hon ger inget direkt trovärdigt intryck. Vad står hon för som person egentligen?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja, och på sätt och vis förtjänar de inte regeringsmakten heller - oavsett vad man tycker om alternativet.
Dessutom verkar tillräckligt många vallfärdat till SD från M och KD för att de ska kunna sitta kvar, möjligen med stöd av SD då - ett drömscenario för övrigt. :Kjaersgaard

Du får lägga en röst på KPML(r) så att det blir någon sorts jämvikt. ;)

Hoppas du har rätt.:) Mycket talar för att det usla förtroendet för Måna faktiskt kan avgöra valet. Hoppet lever.:yoparty

Att rösta på person framför att rösta på parti är helt rätt. :tummenupp

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
http://www.dn.se/nyheter/vi-har-inte-markt-att-vi-fatt-35-000-mer-i-planboken-1.1077925

"De blir förvånade när vi summerar de senaste årens skattesänkningar. Patrik Persson och Veronica Persson Fredin har totalt i genomsnitt fått hela 35 000 kronor mer i plånboken varje år efter de senaste skattesänkningarna."

"Paret säger till DN att de i förra valet röstade på Socialdemokraterna och kommer även med största sannolikhet att rösta på samma parti i höstens val. De sticker däremot inte under stol med att de förmodligen varit gynnade av alliansens politik.

–Frågan är om man ska vara egoistisk och rösta på det som är bäst för en själv eller det som är bäst för samhället."

:glömdet

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ja, hur tänkte de där? Jag tycker iofs att den mesta kritiken mot henne har varit ganska småaktig, som t.ex. handväskan, men hon ger inget direkt trovärdigt intryck. Vad står hon för som person egentligen?

Jag tror inte det finns en enda vuxen människa i Sverige snart som inte har hört talas om hur hon sköter sin privatekonom, att hon satt företag i konkurs etc. Sånt sätter sina spår...

Att rösta på person framför att rösta på parti är helt rätt. :tummenupp

Det kan man tycka vad man vill om. Faktum kvarstår. Många röstar just så, och det kommer att ligga socialdemokraterna i fatet. PErsonligen tror jag borgarna kommer att få ett antal röster från folk som gärna hade sett en rödgrön regering men som inte vill ha Måna som statsminister.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det kan man tycka vad man vill om. Faktum kvarstår. Många röstar just så, och det kommer att ligga socialdemokraterna i fatet. PErsonligen tror jag borgarna kommer att få ett antal röster från folk som gärna hade sett en rödgrön regering men som inte vill ha Måna som statsminister.

Visst har du rätt i det du skriver, men det är väl störst parti i vinnande block som utser statsminister? Vill man ha rödgrönt men inte Mona, då är det ju bara att lägga sin röst på V eller MP istället för S. Verkar ju ganska konstigt att vara för en rödgrön regering och sedan rösta blått, men människor är överlag lite konstiga.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Visst har du rätt i det du skriver, men det är väl störst parti i vinnande block som utser statsminister? Vill man ha rödgrönt men inte Mona, då är det ju bara att lägga sin röst på V eller MP istället för S. Verkar ju ganska konstigt att vara för en rödgrön regering och sedan rösta blått, men människor är överlag lite konstiga.

I praktiken uppfattar nog väljarna en röst på Kartellen det som en röst på Måna som statsminister. Och jag klandrar dem inte för det. Skall rätt mycket till för att V eller MP skulle bli större än sossarna. Kul tanke dock. Det hade rört om i grytan på ett synnerligen angenämt sätt.

Det finns ju rätt många väljare som inte är så ideologiskt förankrade och för dem tror jag stasministerkandidatens trovärdighet är av mycket stor betydelse.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år