Du ser naturligtvis inget problem i att våra politiker visar större acceptans för vänsterextremism än högerdito?? Det borde väl vara självklart att bekämpa politisk extremism i alla dess former oaktat om det är höger eller vänster, kunde man tycka. Men så är det tydligen inte.
Är verkligen SD värda epitetet extremister? Kallar man tex Fremskrittspartiet eller Dansk folkeparti för extremister i deras länder?
Extremister för mig är typ AFA, valfri nasseorg(vetefan vad de heter nuförtiden), möjligtvis vpK(öppet kommunistisk partiledare etc). Tycker det är dags att skippa det uttrycket helt för SD.
Det är nu jag får den här känslan som jag så sällan får: jag har missförstått något.
Uttrycket "tål att granskas" betyder alltså att det som tål att granskas är av hög, inte låg, kvalitet?
Nu får vi reda ut det här. Jag har också alltid använt det uttrycket om saker som är tvivelaktiga och är ganska säker på att det är rätt, men tar man det ordagrant är det ju faktiskt något som, som du säger, har hög kvalitet så att det faktiskt tål en granskning.
Last edited: