Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du ser naturligtvis inget problem i att våra politiker visar större acceptans för vänsterextremism än högerdito?? Det borde väl vara självklart att bekämpa politisk extremism i alla dess former oaktat om det är höger eller vänster, kunde man tycka. Men så är det tydligen inte.:gråta

Är verkligen SD värda epitetet extremister? Kallar man tex Fremskrittspartiet eller Dansk folkeparti för extremister i deras länder? :va

Extremister för mig är typ AFA, valfri nasseorg(vetefan vad de heter nuförtiden), möjligtvis vpK(öppet kommunistisk partiledare etc). Tycker det är dags att skippa det uttrycket helt för SD.

Det är nu jag får den här känslan som jag så sällan får: jag har missförstått något. :5sure

Uttrycket "tål att granskas" betyder alltså att det som tål att granskas är av hög, inte låg, kvalitet? :confused:

Nu får vi reda ut det här. Jag har också alltid använt det uttrycket om saker som är tvivelaktiga och är ganska säker på att det är rätt, men tar man det ordagrant är det ju faktiskt något som, som du säger, har hög kvalitet så att det faktiskt tål en granskning. :confused:

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det har jag ingen uppfattning om, men han missförstår det mesta han ger sig på.

Det är ju sant, förstås.

"Det är helt ok om du är extrem, bara det gynnar mig".

Dvs, så länge sossen behöver vänsterslasktet så är de helt ok.

Man noterar ju med viss förvåning att Måna öppet samarbetar med "kommunisten som vägrar göra avbön"-Ohly samtidigt som hon lovar och svär på att aldrig ha något samarbete med SD, whatsoever. För mig går detta inte ihop.

Är verkligen SD värda epitetet extremister? Kallar man tex Fremskrittspartiet eller Dansk folkeparti för extremister i deras länder? :va

Extremister för mig är typ AFA, valfri nasseorg(vetefan vad de heter nuförtiden), möjligtvis vpK(öppet kommunistisk partiledare etc). Tycker det är dags att skippa det uttrycket helt för SD.

Kontexten för mitt påstående var ju att #Space kallade SD-folket för nassar (= extremister), men som Markus korrekt framhåller, han har ju en förmåga att missförstå det mesta som skrivs i detta forum, så man kanske inte behöver ta så hårt på om han anser SD vara ett nazistiskt parti. Själv vet jag bara att de har en och annan medlem med tvivelaktigt förflutet inom högerextremistiska grupper. Huruvida de står för dessa uppfattningar idag vet jag inget om.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Opinionsläget för SD är vad jag kan se att folket av förståelse och medmänsklighet vänder dom ryggen :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns gott om anledningar att vända dem ryggen. Är deras (eventuella) extremism en sådan?

Nu tror jag du är inne i för svåra frågor igen.

Hur många, bortsett från just vänsterextremisterna, kallar SD för extremister? :va

All svensk media använder väl etiketter SD själva inte använder?
Det kan vara extremister, populister, främlingsfientliga, odemokratiska. De är i gott sällskap med de 7 vise partierna dessutom.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lite, förvånansvärt lite, obehagligt lite av det Mona gör, får jag att gå ihop.
Hon är sin egen undergång.

MEN vad som är jävligt mycket mer skrämmande är att var fjärde svensk tycker att Monas tokerier går ihop.
Tillsammans med lite Starlindyrkare och en hel hög trädkramare så får jag lätt ihop ett manus till en riktig skräckfilm:

Gula Blendministern och dom spadkastande sandlådepolarna.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Coolt. 26% av sveriges sporthojsåkare är ytterst laddade, konstiga extremister. :yoparty

vart vill du komma med det ?
Många som kör är jävla idioter.
Förvånar det dig att dom är dumma i huvet på fler än ett sätt ?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
vart vill du komma med det ?
Många som kör är jävla idioter.
Förvånar det dig att dom är dumma i huvet på fler än ett sätt ?

Jag vill inte komma nånstans förutom att visa att det var ett jävligt vågat påstående att kalla de som röstar på SD för högerextrema osv. Extrem innefattar nog mer än att tycka annorlunda än etablissemanget om du frågar mig.

Vart vill du själv komma? Sugen på att mucka lite bara eller? :D

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jodå! Han missar aldrig ett tillfälle, vi blir ofta ståendes i trappan ..

Då skiljer du dig kraftigt från dina partikompisar. De vägrar ju att debattera med sverigedemokrater. Bra, att vägra snacka med dem är ju inte särskilt konstruktivt. :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år