Video Omkörningsförbud vid heldraget samt hastighetsbegränsning 90km/h gäller inte polisen!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Och du var hur gammal sa du?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
De var väl sena till fiket eller nåt.

Polisen gör som de vill och svarar inte för nån, lev med det eller försök att med demokratiska medel ändra på det.

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Finns väl inget som säger att polisen måste ha blåljus eller sirener för att få bomba?

Nu ser det visserligen ut att vara på landsbygden, men annars har de väl något som kallas för "tyst utryckning"

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Omkörningsförbud vid heldraget samt hastighetsbegränsning 90km/h gäller inte polisen!

Det har du helt rätt i, dom behöver varken ha blåljus eller sirener på för få bryta mot trafikregler.

Blåljus och sirener är till för att påkalla fri väg, såg inte ut som att det behövdes i den trafiksituationen som klippet visade.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Sen måste jag säga att det var inte den värsta omkörning jag sett. Visst är det heldraget. Men verkar ju vara rätt bra sikt?

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
R1-05
Blåljus ska alltid användas vid utryckning vad jag vet? men rätta mej om jag har fel???
Nej inte så dramatiskt men hade jag gjort desamma hade jag ev åkt på vårdslöshet i trafik!!!
Kände bara för att kasta tillbax lite smuts för alla expressen/aftonbladets filmer om extremkörning av mc förare!!!

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Varför är ni så sena. Det var ju över en halvtimma vi ringde. Inbrotts tjuven var här alldeles nyss. Men stack. "Svar från polis" - ja vi hade en traktor framför oss och en häst transport efter det, vi körde så snabbt o "lagligt"vi kunde .. :)

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Och i morgondagens avsnitt av Emselunds förskola får vi följa Örjan när han inte får lika mycket sylt på sin pannkaka som Märta i parallellklassen har fått. :rolleyes:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Naturligtvis, om du inte är polisman i tjänst. Hur skulle det fungera istället tycker du?

Inte mig du frågar, men polisen borde föregå med gott exempel i trafiken kan man tycka, något de sällan gör utan oftast när man ser dem utmärker de sig genom att framföra sina fordon vårdslöst och hänsynslöst.
Att köra 150km/h genom samhällen utan att sakta ner för varken korsningar elelr övergångsställen (med folk på) tillhör snarare normalt beteende.

Och i 9 fall av 10 är de inte på nån bråskane utryckning utan bara "leker", följ efter och se vart de skulle om du inte tror mig :p trolig destination är en glasskiosk för att sedan åka i samma hastighet samma väg tillbaka när glassen är slut.

Om någon hotas eller riskerar bli skadad av pågående brott får de för min del gärna försöka ta sig dit så fort de bara kan, men att riskera 3'e part för "det är roligt" och man vill äta glass känns ju lite fel. Skulle det hända en olycka efterfabricerar man bara nåt passande, är ju så polisen arbetar

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Filmer och Bilder (Endast MC) :va

Och även om jag inte tror det är fallet i majoriteten av dylika fall så måste dom inte ha ljus och siren vid utryckning.

Dubbelfel av TS.:smasha

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Som det redan har påpekats så behöver polisen inte använda sirener/blåljus vid utryckning, i detta fall kör de dessutom BMW och kör man MC eller BMW så gäller inte vanliga regler :fakta

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Så länge de inte kör helt galet är det väll inget att bråka om och i det här fallet var det fri sikt och ingen fara på taket.

Lite spelrum borde ändå polisen få ha med tanke på det jobb de har. Tänk dig ett arbete där dina kunder slåss med dig, hotar dig, bespottar dig och anmäler dig för ingenting, bara för att du gör ditt jobb.

I det här fallet är det som att en kund kommer fram till dig och ifrågasätter varför du går in genom en dörr där det står "endast anställda".
-VARFÖR GÅR DU IN DÄR FÖR?!
- Jag jobbar här, det är lungt...
- VAA! VADÅ, så för att du jobbar här så får du gå in där men ingen annan?!?!
- Ja precis, det är därför det står som det gör på dörren.
- NUUUU ska jag ringa aftonbladet, VÄNTA BARA!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA