Only in Sweden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/dodsstoten-for-svenska-skolan-mp-och-s.html

Om nu nio år utav "skitskola" inte fungerar, varför tror man då att tretton år skulle hjälpa!?

Och som andra skriver: kul att (S) och (MP) visar upp att de är överens om skolan... men vet inte hur det ska finansieras och de har dessutom inte majoritet... Men dagens journalister verkar ju överlyckliga med rubriker som "(S) och (MP) överens om skolan"

Det är ju för fasen en så liten nyhet det bara kan bli...



Och när gammelmedia ändå konstant skulle tjata ut att 87% inte röstade på (SD), nåväl, 93% röstade inte på (MP), men här sitter de och skriver ihop ofinansierade drömscenarion tillsammans med Löfven ändå... :rolleyes:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/dodsstoten-for-svenska-skolan-mp-och-s.html

Om nu nio år utav "skitskola" inte fungerar, varför tror man då att tretton år skulle hjälpa!?

Och som andra skriver: kul att (S) och (MP) visar upp att de är överens om skolan... men vet inte hur det ska finansieras och de har dessutom inte majoritet... Men dagens journalister verkar ju överlyckliga med rubriker som "(S) och (MP) överens om skolan"

Det är ju för fasen en så liten nyhet det bara kan bli...



Och när gammelmedia ändå konstant skulle tjata ut att 87% inte röstade på (SD), nåväl, 93% röstade inte på (MP), men här sitter de och skriver ihop ofinansierade drömscenarion tillsammans med Löfven ändå... :rolleyes:

Nästan 70% tycker att Lövén är ett jävla äckel och borde avrättas.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/dodsstoten-for-svenska-skolan-mp-och-s.html

Om nu nio år utav "skitskola" inte fungerar, varför tror man då att tretton år skulle hjälpa!?

Och som andra skriver: kul att (S) och (MP) visar upp att de är överens om skolan... men vet inte hur det ska finansieras och de har dessutom inte majoritet... Men dagens journalister verkar ju överlyckliga med rubriker som "(S) och (MP) överens om skolan"

Det är ju för fasen en så liten nyhet det bara kan bli...



Och när gammelmedia ändå konstant skulle tjata ut att 87% inte röstade på (SD), nåväl, 93% röstade inte på (MP), men här sitter de och skriver ihop ofinansierade drömscenarion tillsammans med Löfven ändå... :rolleyes:

Det kan ju kortsiktigt hjälpa statistiken att färre är sysslolösa som det så fint kallas.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Svenskt rättsväsende tar i med krafttag mot islamismen. Inget oväntat förstås i världens mest pk-fierade land och med islamister både i riksdag och regering.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2513018-29-aring-falls-for-hot-mot-gp-debattor

Det intressanta med Gun Holmertz, framförallt i detta fall, är:

1: PÅ 80-talet var hon aktiv i "Föreningen Stoppa Rasismen i Göteborg", ni kanske minns "rör inte min kompis"?

2: Hon är nämndeman i Förvaltnings- och Migrationsdomstolen i Göteborg, där hon representerar Vänsterpartiet.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
När verkligheten kommer ikapp blir även den mest motsägelsefulla realistisk

Tänkte dra till med nåt Som man bäddar.. men kändes taskigt att sparka på nån som ligger. Men vänsterpöbelns totala brist på konsekvenstänkande fortsätter att förbrylla en.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ja med tiden kommer dom samarbetar med SD synd bara att dom inte
fattar de i nuläget. Och får betydligt mer jobb då än samarbeta i nuläget.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det intressanta med Gun Holmertz, framförallt i detta fall, är:

1: PÅ 80-talet var hon aktiv i "Föreningen Stoppa Rasismen i Göteborg", ni kanske mins "rör inte min kompis"?

2: Hon är nämndeman i Förvaltnings- och Migrationsdomstolen i Göteborg, där hon representerar Vänsterpartiet.
1. Då har hon väl nu fått det samhälle hon vill och skall inte klaga

2. Då har hon väl nu fått det samhälle hon vill och skall inte klaga
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Oväntat... :rofl :rofl :rofl
De tre ägarna till Vetenskapsskolan i Göteborg hade under en tid bråkat om hur mycket vinster som skulle tas ut ur verksamheten, säger bolagets vd. Det hela kulminerade på fjolårets bolagsstämma.

Redovisningskonsulten i det aktiebolag som driver skolan redogjorde där för skolans skjutskostnader, men ifrågasattes då av en av ägarna. Konsulten ifrågasatte då ägarens läsförmåga och en het ordväxling bröt ut.

Konsulten avslutade denna med att slå en glasflaska i huvudet på aktieägaren.



http://www.svd.se/naringsliv/vinstbrak-slutade-med-flaska-i-huvudet_4020463.svd
http://www.vetenskapsskolan.se/
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Svenska besiktningsregler nuförtiden.

Har en avtagbar dragkrok som är kass. Låsningen är lite trasig så den blev inte godkänd.

Alternativet då är att jag reggar bort dragkroken så besiktas inte den.

So far so good.


Saken är bara den att egentligen måste fästet göras "obrukbart" för att den ska kunna reggas av.
Det hade jag inte haft några invändningar emot om det inte varit för att reglerna nuförtiden säger att en ditmonterad EU-godkänd dragkrok INTE behöver registreringsbesiktas in längre.

Jag skulle alltså rent teoretiskt kunna plocka bort dragbalken, regbesikta bort kroken, och sedan sätta tillbaka dragbalken igen helt lagligt. Samma sak nästa år, ta bort dragbalken, besikta bilen utan drag, och sätta tillbaka balken igen, HELT LAGLIGT.

Varför måste jag då göra den obrukbar om det inte behöver reggas när jag satt dit en?

Nu slapp jag krångla men fick stränga order om att antingen fixa en fungerande krok eller göra fästet obrukbart till nästa år.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Just hemkommen från imperiet, så skönt med breda åsiktskorridorer.

Herregud vad jag trivs i anglosfären.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1415051255388.jpg
    uploadfromtaptalk1415051255388.jpg
    136.6 KB · Visningar: 51
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top