Only in Sweden

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Som sagt, bonny försvann, tror det blev för verkligt helt enkelt. Vad han verkat för, och vad konsekvensen blev. Tycker lite synd om honom, tänk att vara medskyldig.

Han har väl tröttnat på att göra sig själv till åtlöje. Det är i det här läget svårt att blanda bort korten med en massa snicksnack och anala akademiska floskler när verkligheten ser ut som den gör. Personligen tycker jag det är rätt så skönt att slippa hans inlägg.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han har väl tröttnat på att göra sig själv till åtlöje. Det är i det här läget svårt att blanda bort korten med en massa snicksnack och anala akademiska floskler när verkligheten ser ut som den gör. Personligen tycker jag det är rätt så skönt att slippa hans inlägg.
Tycker det är synd att de som spred hat inte är här och försvarar resultatet

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tycker det är synd att de inte är kvar. Diskussionen har blivit lite väl ensidig på sistone

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låt mig börja med att förklara att det är fördjävligt, men de som nu får maten har arbetat för den situationen de nu sitter i.

Dom som får maten har hela tiden blivit förledda av politiker och media att det här skulle bli bra...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Umeå kommun går ut med ett brev och varnar för nya elever "som saknar kunskaper om svenska seder och bruk"

DVS, säg åt era döttrar att täcka sig från topp till tå, annars riskerar dom att bli indragna på muggen för lite taharush gamea : https://sv.wikipedia.org/wiki/Taharrush_gamea

Rektorn tycker att det är onödigt att varna för sånt.

Jag tycker att det vore bra om dom som ska gå på skolan först "får kunskaper om Svenska seder och bruk" och anpassar sig efter dom.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Knivlagen ÄR bra.
Men den måste tillämpas med förstånd.
Lagen gäller inte alla.
Man måste kunna lagföra patrask som bär kniv.
Det betyder inte att man skall antasta hederligt folk som har en kniv av normala skäl.

Nej, som lag suger den då den inte är förbehållen patrasket.

En lag skall tillämpas på alla som faller under den, utan urskiljning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Får man verkligen inte ha en morakniv inne i bilen i Sverige?:näsblod jag har alltid en morakniv liggandes nära till hands i bilen, båten och i arbetsbyxorna är det ju alltid en!? Mysigt att vara med om en olycka o sitta fast i en brinnande bil för att man inte får av sig/de skadades bälten...:brinnerup

Jag har både kniv och yxa i bilen, lättillgängligt, om jag skulle behöva...

Yxan brukade jag ha på flaket men den rostade så förbannat...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Trafikförordningen, fjärde kapitlet, åttonde paragrafen.

Du är lustig du, istället för att ducka eller skita i det, så är du tvungen att skriva något trots att du vet att det inte överensstämmer med vad du påstod.:va

Kan man nu se fram emot ett otrevligt försök att dementera och förskjuta klanteriet?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sådana där grejer har jag flera stycken...:tummenupp problemet är dock att man inte använder dem regelbundet så jag har ingen aning om i vilket fack den ligger i... Knivarna används däremot ofta:7peta

Den ska sitta i bilnyckelknippan. För nyckeln kommer alltid sitta i tändningen om du lyckas krascha bilen.

Finns även de som man sätter fast på solskyddet.

Om du lägger knivar i dörrsidorna så kommer det inte bli så lätt att hitta om du voltar. Förutom de som lyckats fastna i din sargade kropp då.

Finns liksom ingen anledning att ha moraknivar liggande inne i bilen så hela den här diskussionen är lite märklig.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den ska sitta i bilnyckelknippan. För nyckeln kommer alltid sitta i tändningen om du lyckas krascha bilen.

Finns även de som man sätter fast på solskyddet.

Om du lägger knivar i dörrsidorna så kommer det inte bli så lätt att hitta om du voltar. Förutom de som lyckats fastna i din sargade kropp då.

Finns liksom ingen anledning att ha moraknivar liggande inne i bilen så hela den här diskussionen är lite märklig.

Nähe! Jag har nyckellöst system :crash

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
http://www.svt.se/opinion/sebastian-lindell-om-varden

Väntar förgäves där Bonny kommer in och dementerar allt med att "trams, finns icke någon systekollaps ".

Visst finns den.Har arbetat i vården i många år nu och sett så mycket så att det säkert hade blivit en riktigt skrämmande bok om man överfört det till tryck.Och då handlar det bla om stress bland personalen många gånger pga underbemanning som ibland lett till allvarliga medicinska incidenter samt vårdtagare som helt enkelt glömts bort under flera timmar mm mm.Maten är heller inget att skryta med alltför många gånger när den mycket riktigt är dyr men men lika många gånger smakar som något restaurangen runt hörnan slängt ut bakvägen för att den inte gick att sälja.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin