Har du några andra klagomål på mig som person?
Jag har väldigt få klagomål på dig som person. Jag tycker du verkar vara en väldigt hygglig person på det stora hela och det gör det mer tydligt hur okritiskt(i mina ögon) du har svalt PI-retoriken med hull och hår.
Som i en annan diskussion tror jag inte sanningen finns hos vare sig PI eller kvällspress eller P3 utan utspridd överallt i alla de gråzoner som finns däremellan.
PI berättar många gånger en mer "ohöljd" sanning i.o.m att de lämnar ut mer fakta om inblandade personer. Så långt har du rätt. Det som jag dock vänder mig mot är de extremt förenklade och lättköpta förklaringsmodeller som de propagerar ut som sanning och som allt för många köper med hull och hår och ett problem är att denna sanning är så "lättbevisad" eftersom så många saknar förmåga/ork/vilja att faktiskt, på ett sakligt sätt, bryta ner de sanningar som de serveras.
PI:s "sanning" är oerhört mycket enklare. Den är dessutom oerhört mycket mer lättköpt och frestande. Personligen skulle jag tycka det vore oerhört smidigt, praktiskt och energisparande att kunna köpa deras förklaringar eftersom de är så lätta. Vi är goda, de är onda. Dessa är "fienden" ... Dessa kulturer är dåliga, dessa är bra.
Det är dessutom så oerhört lätt att argumentera på den sidan. Bara visa upp lite "verkliga exempel" och sen köra den där klibbiga "guilt by association"-retoriken som "ni" hela tiden kör med. KOnstant med epitet som vänster, velour, PK, kommunist, feminist, falaffelkramare o.s.v...
"Är du inte med oss är du emot oss"...
"Va, vill du inte kasta ut dem, är du terroristälskare?"
"Klart vi skall stänga gränserna eller vill du att tjejer skall bli skurna i fittan och våldtagna?!"
...Som sagt, i alla andra trådar som INTE avhandlar PI:s favoritämnen så verkar du som sagt vara en väldigt hygglig person men så snart det handlar om något här i OT så är det som om en betingad reflex utlöses och PI-megafonen går igång.
Välj valfri tråd om politik, brottslighet, invandring, feminism och se från vilket håll epiteten kommer.
Bara här kan listan göras lång:
- velourvänster
- kommunister
- PK-[insert-anything-you-want]
- Stenkastare
- Trädkramare
- Blockflöjtare
- Multikulti
- Kulturberikare
...
...
..
Listan är oändlig. Du hittade något om magsyra som jag förvisso har svårt att se som vare sig påhopp eller epitet men du är välkommen att lista de smetiga epitet som brukar komma från "motståndarlaget"...
Edit:
Om du orkar kanske du t.o.m kan hitta någon av de där rasistanklagelserna som så många påstår sig ständigt bli utsatta för. Själv minns jag inte när jag kallade någon rasist på SH sist. Däremot har det nog inte en dag utan att jag kallats PK-[ange-vad-du-vill], kommunistkramare eller som Bonny fått höra att han är pedofilkramare eller blockflöjtare o.s.v.