Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Självklart inte; kommunister är jete snela, moderater är jete duma.

Nu tror jag IOFS inte bara det är det faktum att det är en partikamrat till journalisterna dom vill mörka, det fanns många andra omständigheter som krävde stora locket på i deras ögon.

Vänsterpartist utför bögvåldtäkt 14 gånger, möjligen med hebefil/pedofil tendenser (om tonåringen är i yngre tonåren), möjligen med incest förhållande (om tonåringen är en släkting), i en föreningslokal.

Tänk er scoutpappan Rune Svensson eller hembygdsföreningens Carl-Jan Äppelkind göra samma sak i föreningslokalen, nog skulle det ha blivit en liiten notis i gammelmedia?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, det är svårt att vinna en match mot någon som inte ens är på spelplanen. :krama

Näe, du verkar ju själv ha lämmnat walkover gällande vem som rapporterar sanningen om Vänsterpartiets bögvåltäktsman.

Jag kan länka till PI, kan du länka till någon annan meda?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...vem som rapporterar sanningen om Vänsterpartiets bögvåltäktsman...

Nu har jag inte läst om det aktuella fallet men spontat undrar jag vad du menar med "rapporterar sanningen"... Innan något har avhandlats i domstol är det väl rätt svårt att avgöra vad som är sanning?!

Däremot är det givetvis märkligt om inga andra media rapporterar om en "känd" politiker är skäligen misstänkt för våldtäkt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag inte läst om det aktuella fallet men spontat undrar jag vad du menar med "rapporterar sanningen"... Innan något har avhandlats i domstol är det väl rätt svårt att avgöra vad som är sanning?!

Däremot är det givetvis märkligt om inga andra media rapporterar om en "känd" politiker är skäligen misstänkt för våldtäkt.

Är Littorin dömd i domstol för sin sexchat?

En vänsterpartist står åtal för 14 fall av våldtäkt...

Det är väl sanning oavsett om han är dömd eller inte?

Känd får man väl anse honom vara då han var med på riksdagslistan för vänsterpartiet, även om det är ett marginellt parti i sig.

Jag är snäll, jag ger dig en direktlänk så slipper blunda jättehårt medans du bläddrar på PI http://politisktinkorrekt.info/2011/07/04/vansterpartist-atalad-for-14-valdtakter/

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är Littorin dömd i domstol för sin sexchat?

En vänsterpartist står åtal för 14 fall av våldtäkt...

Det är väl sanning oavsett om han är dömd eller inte?

Nu har jag inte läst många rader om Littorinfallet men det handlar väl inte om att han sexchattat för själva sexchattandets skull. Hade han sex-msn:at med en grannfru hade det ju varit en ickenyhet. Det handlar om att en riksdagsman, bl.a. via sin jobbdator, har haft 50-60 sexuella kontakter med okända där flera uppenbarligen varit utpressare och personer som sålt sex med minderåriga... Han har helt enkelt försatt sig själv i stor risk för utpressning...

Vad det gäller den misstänkte politikern har jag förstått det som att han är misstänkt, endast känd lokalt och jag vet heller inget om misstankegraden. Framförallt handlar det om ett minderårigt offer som lätt kan outas eftersom de uppenbarligen hade någon form av "relation" vilket gör det hela känsligare.

Om din son/dotter blivit utsatt för upprepade sexövergrepp och eventuell publicitet skulle göra att han/hon tydligt och enkelt pekades ut som offret, skulle du då vilja att varje kvällstidning slog på stora trumman?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vänsterpartist utför bögvåldtäkt 14 gånger, möjligen med hebefil/pedofil tendenser (om tonåringen är i yngre tonåren), möjligen med incest förhållande (om tonåringen är en släkting), i en föreningslokal.

Fy faaaan vad du är intolerant och trångsynt! Pinsamt. Har du inte varit ute och rest eller?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad det gäller den misstänkte politikern har jag förstått det som att han är misstänkt, endast känd lokalt och jag vet heller inget om misstankegraden. Framförallt handlar det om ett minderårigt offer som lätt kan outas eftersom de uppenbarligen hade någon form av "relation" vilket gör det hela känsligare.

Om din son/dotter blivit utsatt för upprepade sexövergrepp och eventuell publicitet skulle göra att han/hon tydligt och enkelt pekades ut som offret, skulle du då vilja att varje kvällstidning slog på stora trumman?

Jahaaa, det är för offrets skull...

Ja vi säger väl det :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jahaaa, det är för offrets skull...

Ja vi säger väl det :rolleyes:

Jag vet inte var du vill komma, ingen på SH är väl särskilt imponerad av kvällspressen eller tror du på allvar någon ser kvällspressen som motpolen till PI när det gäller "sanningsenlig rapportering"?

Det har inte slagit dig att det snarare är så att kvällspress och PI tillsammans är rätt värdelösa i sin rapportering just för att de tar saker ur sitt sammanhang för att stödja sin egen tes för stunden...?!

Om jag inte minns fel handlade Bonnys invändningar om att PI plockar russinen ur forskningsrapporter för att stödja sina egna slutsatser trots att rapportmakarnas slutsatser är helt andra....

Varför din paranoia får dig att vilja att jag eller någon annan skall försvara kvällspressen för har jag faktiskt ingen aning om. :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det har inte slagit dig att det snarare är så att kvällspress och PI tillsammans är rätt värdelösa i sin rapportering just för att de tar saker ur sitt sammanhang för att stödja sin egen tes för stunden...?!

Det kan så vara, men 200 dags och kvällstidningar tillsammans med tv nyheterna är sämre än enbart PI på att rapportera i vissa frågor, därför måste man komplettera med PI om man vill veta mer än vad vänster/PK media rapporterar.

Men ni sitter ju och proklamerar att PI är skit och att ni är nöjd med den förljugna rapporteringen från övrig media.

Jag tycker att PI är rätt kassa ibland jag med, men då sållar jag bort det.

Jag vill ha korrekt rapportering från dom vanliga media och slippa läsa PI, är det för mycket begärt?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tycker att PI är rätt kassa ibland jag med, men då sållar jag bort det.

Jag vill ha korrekt rapportering från dom vanliga media och slippa läsa PI, är det för mycket begärt?

Problemet med PI är att de har en agenda och därför gallrar hårt i vad de skriver om. På samma sätt som AB skriver om bantning under sommarmånadernas nyhetstorka är PI så besatta av att driva sina teser att de plockar nyheter från hela världen, oavsett hur gamla och irrelevanta när det inte hänt tillräckligt mycket spektakulärt på hemmaplan gällande sådant som kan driva deras tes vidare.

Däremot håller jag med om att det är väldigt trist att man många gånger är hänvisad till PI när man är nyfiken på att få lite mer info om specifika händelser.

PI för "er" är som valfri jihadsida för islamister eller valda forum på FB för nazister eller som extrema vänstersidor är för stenkastarkommunister.

Det är sidor som uteslutande gallrar och plockar russinen ur nyhetsutbudet för att späda på det hat som deras besökare redan känner inför en i förväg väl utpekad fiende. Nätet är på många sätt bra men aldrig har det varit så lätt att "dopa" sin avsky för en väl definierad fiende som nu oavsett vem man nu valt som fiende.
Stockholmsbombaren satt på sitt jihadistforum och dopade sitt hat mot väst.
På vänsterradikalernas forum hetsar man mot USA och kapitalismen.
På FB kan de nationella ostört piska upp hatet och på PI kan alla som från början bara haft "sunt kritisk inställning" snabbt dopa sitt ogillande till att förvandlas till bittert hat.

Du är en av de mest påtagligaste exemplen på just denna "doping"... Från att varit rätt "sund" i dina kommentarer för några år sedan låter du numera som ett högkoncentrerat destillat av det som står på PI. Du har till och med gått så långt att du använder deras formuleringar och begrepp rakt av och du gödslar friskt med epiteten när det kommer till alla de du avskyr.

Vad det gäller vad kvällspressen publicerar eller inte publicerar får du nog söka förklaringar, försvar och ursäkter från någon som faktiskt jobbar där eller någon som tycker att de är bra..

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Problemet med PI är att de har en agenda och därför gallrar hårt i vad de skriver om.

Alla tidningar har en agenda, och jag är less på PK agendan från dom vanliga tidningarna, var föreslår du att jag ska inhämta mina nyheter om jag inte vill att dom ska köras genom varesig kommunist eller PK/vitpixlingsfilter?

Finns det någonstans där jag kan få icke förljugna/vänstervinklade nyheter?

Ge mig tips, jag tycker inte alls att det är optimalt att tvingas läsa både PK/Vänster media och sedan PI, men det är det val jag har i dag.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Från att varit rätt "sund" i dina kommentarer för några år sedan låter du numera som ett högkoncentrerat destillat av det som står på PI. Du har till och med gått så långt att du använder deras formuleringar och begrepp rakt av ..

..PK agendan
.. kommunist eller PK/vitpixlingsfilter?
..förljugna/vänstervinklade nyheter?

.. vänster/PK media
..den förljugna rapporteringen från övrig media.

.. stora locket på..
.. gammelmedia?

.. det lokala turre-fiket där dom spelar brädspel och röker kamelbajs..
.. gruppvåldtäkt i det fria är nationalsporten.

..övriga PK media förvränger ju nyheterna med sin politiska färg ..
..sina PK filter..

..och drar egna vänsterflum slutsatser..
..du lever i ditt PK skimmer.

..velourvänstermedia.

Nu orkade jag bara gå tillbaka ett par inlägg.

....En gång i tiden gjorde jag en bild på "The AH-lizer" åt en annan medlem som i inlägg efter inlägg gödslade med samma epitet, uttryck och målade med samma pastell som du...

Är nog dags för "The PI-lizer" snart som man kan dra i om man skulle vara från SH/PI så länge att man får abstinens i avsaknad på alla dessa levande och målande uttryck som man berikas med... (berikning skulle givetvis få en plats det med även om den var med i AH-lizern)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu orkade jag bara gå tillbaka ett par inlägg.

....En gång i tiden gjorde jag en bild på "The AH-lizer" åt en annan medlem som i inlägg efter inlägg gödslade med samma epitet, uttryck och målade med samma pastell som du...

Är nog dags för "The PI-lizer" snart som man kan dra i om man skulle vara från SH/PI så länge att man får abstinens i avsaknad på alla dessa levande och målande uttryck som man berikas med... (berikning skulle givetvis få en plats det med även om den var med i AH-lizern)

Om man diskutera politiskt korret media, deras vänstervridning, deras vitpixlande av bilder på mörkhyade och några frågor till så är det inte konstigt att samma uttryck dyker upp ofta.

Du kan ju roa dig med att gå tillbaks och se hur ofta "magkänsla" "sur mage" "magproblem" osv nämns i tråden, eller andra uttryck du svänger dig med.

Hade du några förslag på vart jag ska inhämta mina nyheter om jag inte vill ha dom filtrerade genom vänsterfiltret?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förlåt, jag snodde de uttrycken rakt av från www.vänsterpressen.pk

Vänstermedia, (S)(V)T, PK och några andra uttryck snodde jag här på SH, resten är nog helt klart från PI eller FB, det har du helt rätt i.
Men även andra pratar om Vänstermedia

Fast vitpixling används ju även av PK/vänstermedia i meningar som "vi anklagas för att vitpixla bilder" eller "vi vitpixlar inga bilder" så det är nog allmänt vedertaget nu.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1954988/thomas-mattsson-chattade-om-kriminaljournalistik

Har du några andra klagomål på mig som person?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har du några andra klagomål på mig som person?

Jag har väldigt få klagomål på dig som person. Jag tycker du verkar vara en väldigt hygglig person på det stora hela och det gör det mer tydligt hur okritiskt(i mina ögon) du har svalt PI-retoriken med hull och hår.

Som i en annan diskussion tror jag inte sanningen finns hos vare sig PI eller kvällspress eller P3 utan utspridd överallt i alla de gråzoner som finns däremellan.

PI berättar många gånger en mer "ohöljd" sanning i.o.m att de lämnar ut mer fakta om inblandade personer. Så långt har du rätt. Det som jag dock vänder mig mot är de extremt förenklade och lättköpta förklaringsmodeller som de propagerar ut som sanning och som allt för många köper med hull och hår och ett problem är att denna sanning är så "lättbevisad" eftersom så många saknar förmåga/ork/vilja att faktiskt, på ett sakligt sätt, bryta ner de sanningar som de serveras.

PI:s "sanning" är oerhört mycket enklare. Den är dessutom oerhört mycket mer lättköpt och frestande. Personligen skulle jag tycka det vore oerhört smidigt, praktiskt och energisparande att kunna köpa deras förklaringar eftersom de är så lätta. Vi är goda, de är onda. Dessa är "fienden" ... Dessa kulturer är dåliga, dessa är bra.

Det är dessutom så oerhört lätt att argumentera på den sidan. Bara visa upp lite "verkliga exempel" och sen köra den där klibbiga "guilt by association"-retoriken som "ni" hela tiden kör med. KOnstant med epitet som vänster, velour, PK, kommunist, feminist, falaffelkramare o.s.v...
"Är du inte med oss är du emot oss"...
"Va, vill du inte kasta ut dem, är du terroristälskare?"
"Klart vi skall stänga gränserna eller vill du att tjejer skall bli skurna i fittan och våldtagna?!"

...Som sagt, i alla andra trådar som INTE avhandlar PI:s favoritämnen så verkar du som sagt vara en väldigt hygglig person men så snart det handlar om något här i OT så är det som om en betingad reflex utlöses och PI-megafonen går igång.

Välj valfri tråd om politik, brottslighet, invandring, feminism och se från vilket håll epiteten kommer.

Bara här kan listan göras lång:
- velourvänster
- kommunister
- PK-[insert-anything-you-want]
- Stenkastare
- Trädkramare
- Blockflöjtare
- Multikulti
- Kulturberikare
...
...
..

Listan är oändlig. Du hittade något om magsyra som jag förvisso har svårt att se som vare sig påhopp eller epitet men du är välkommen att lista de smetiga epitet som brukar komma från "motståndarlaget"...

Edit:
Om du orkar kanske du t.o.m kan hitta någon av de där rasistanklagelserna som så många påstår sig ständigt bli utsatta för. Själv minns jag inte när jag kallade någon rasist på SH sist. Däremot har det nog inte en dag utan att jag kallats PK-[ange-vad-du-vill], kommunistkramare eller som Bonny fått höra att han är pedofilkramare eller blockflöjtare o.s.v.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
PI berättar många gånger en mer "ohöljd" sanning i.o.m att de lämnar ut mer fakta om inblandade personer. Så långt har du rätt. .

Bra, ohöljd sanning är bra, då kan folk fatta egna beslut utifrån den ohöljda sanningen.

Men gammelmedia verkar inte gilla resultatet av att publicera ohöljd sanning, dom verkar tycka att folket drar fel slutsatser och att det är bäst att politikereliten hanterar den ohöljda sanningen, om ens dom få se den.

Det känns inte helt demokratiskt att mörka verkligheten för dom som ska fatta beslut (folket i en demokrati) utan styra över den ohöljda sanningen och beslutsfattandet på politikereliten.

Politisk korrekthet uppfanns i kommunist länder, där folk tvingades slå knut på sig själva för att framstå som bra medborgare, tryck upp en kamera i nyllet på en Nordkorean på gatan och fråga honom vad han tycker om snubben som håller på att svälta ihjäl och avrätta ett helt folk.

Den politiska korrektheten vill inte jag ha här.

Om en av vänsterpartiets rikstadskandidater bögvåldtar ungdomar vill jag att media ska rapportera det, jag vill inte se nordkoreanskt ålande för att bara publicera dom rätta sakerna.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Uppenbarligen är min utbildning väldigt viktig för dig eftersom du drar upp den i varje inlägg till mig. Kan du inte bara låta bli det då jag inte ser relevansen?
Att du jobbar inom offshore fattar jag väl men vad som får dig att tro att jag misstänker att du jobbar inom bankvärlden fattar jag däremot inte.
Eftersom du är ingenjör har du dock troligen bättre förutsättningar än genomsnittspersonen att anpassa dig samt lära nya saker. Plus att jag tror att din arbetsgivare till viss del underlättar för dig och t.ex. inte placerar dig i ett socialt belatstat bostadsområde när du flyttar och hjälper dig med olika nödvändiga kontakter. Men jag kan givetivs ha fel.

Givetvis är så att invandrare här inte ens bemödar sig för att anpassa sig, troligen gör de så för att irritera dig samt köra Sverige ner i skiten.

Tycker det är lite sorgligt att du inte inser vad en del flyktingar har gått igenom innan de kommer hit i form av våld, tortyr och övergrepp och att du inte anser att det kan påverka deras förmåga till anpassning. Men vi kommer nog inte att bli eniga om det.
Att du inte heller vill se skillnaden att växa upp i Sverige med ordentlig skolgång och trygghet och att växa upp på landsbygden i fattiga länder utan skolgång och trygghet i form av mat, sjukvård och med risk för våld är också, i min värld, lite sorgligt. Och att denna skillnad kommer att ge individer med olika förutsättningar till anpassning. Men det beror nog bara på min utbildning i afrikansk dans...

Sverige klarar sig tydligen dåligt i förhållande till England och, framförallt, Portugal vad gäller levnadsstandard, livskvalitet och ekonomi! Trevligt med ny kunskap!

Visst förstår jag att människor som har växt upp vad som skulle kunna sägas vara total motsats till Sverige kan påverka deras förmåga att anpassa sig, jag har full förståelse att krig och övergrepp ställer till mycket skit som det kan ta en hel livstid att komma igenom. Saken är den att de är inte dem jag talar om, de som har fullgoda skäl att komma till sverige. Jag menar den del av flyktingar/invandrare som inte har "flytt" sitt hemland utan någon annan anledning än att de vill ha det bättre och att nån annan sköter om det och betalar för det. Men känner jag dig rätt så har jag ju naturligtvis fel och ingen skulle flytta från sitt hemland för en sån anledning. Asylturister är ett bra ord som används i Norge, där är det ganska vanligt förekommande men skillnaden är att där hymlas det inte i media om fenomenet och de problem som medföljer.

Jag har nog mer erfarenhet av 2:a generationens invandrare än vad du tror. Min frus föräldrar kommer båda från Afrika men de flyttade till England för att ordna sig ett nytt liv, de har jobbat hårt och klarat sig väldigt bra utan bidrag eller övrig utnyttjande av systemen. Och nej, de är inte vita nån av dem så det är inget exkolonialfolk. De har sett sin beskärda del av skit, och det gör dem lika förbannade om inte mer än mig att folk utnyttjar de sociala trygghetssystemen till max när de får chansen.

Förövrigt tar jag för givet att du inte ens har läst varken detta eller tidigare inlägg ordentligt. Ifall du har skulle jag väldigt gärna vilja att du förklarar var jag har skrivit att jag ska flytta till Portugal? Jag har inte ens nämnt landet i ett enda inlägg. Du skummar bara igenom lite, och möjligtvis en 1/10 del av det fastnar. Jag hoppas verkligen att du sköter ditt jobb bättre.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Bara här kan listan göras lång:

- velourvänster
- kommunister
- Stenkastare
- Trädkramare
- Blockflöjtare
- Multikulti
- Kulturberikare
- Kånkenrygga
- Cykelhjälm
- Sugrörsarm
- Skäggodlare
- Krukdrejare

...
...
..

Jag har nog mer erfarenhet av 2:a generationens invandrare än vad du tror. Min frus föräldrar kommer båda från Afrika men de flyttade till .

Min frus ena förälder är också född i Afrika. Men vi är tydligen rasister, trångsynta och ovetande ändå för vissa har läst humaniora eller freudsvammel på hög nivå och genomskådar såna enkla, obelästa människor som oss (ingenjörer och egna företagare och annat löst pack) hur lätt som helst.

Snacka om att sätta sig på höga hästar. :rolleyes:

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
- velourvänster
- kommunister
- Stenkastare