Visst förstår jag att människor som har växt upp vad som skulle kunna sägas vara total motsats till Sverige kan påverka deras förmåga att anpassa sig, jag har full förståelse att krig och övergrepp ställer till mycket skit som det kan ta en hel livstid att komma igenom. Saken är den att de är inte dem jag talar om, de som har fullgoda skäl att komma till sverige. Jag menar den del av flyktingar/invandrare som inte har "flytt" sitt hemland utan någon annan anledning än att de vill ha det bättre och att nån annan sköter om det och betalar för det. Men känner jag dig rätt så har jag ju naturligtvis fel och ingen skulle flytta från sitt hemland för en sån anledning. Asylturister är ett bra ord som används i Norge, där är det ganska vanligt förekommande men skillnaden är att där hymlas det inte i media om fenomenet och de problem som medföljer.
Jag har nog mer erfarenhet av 2:a generationens invandrare än vad du tror. Min frus föräldrar kommer båda från Afrika men de flyttade till England för att ordna sig ett nytt liv, de har jobbat hårt och klarat sig väldigt bra utan bidrag eller övrig utnyttjande av systemen. Och nej, de är inte vita nån av dem så det är inget exkolonialfolk. De har sett sin beskärda del av skit, och det gör dem lika förbannade om inte mer än mig att folk utnyttjar de sociala trygghetssystemen till max när de får chansen.
Förövrigt tar jag för givet att du inte ens har läst varken detta eller tidigare inlägg ordentligt. Ifall du har skulle jag väldigt gärna vilja att du förklarar var jag har skrivit att jag ska flytta till Portugal? Jag har inte ens nämnt landet i ett enda inlägg. Du skummar bara igenom lite, och möjligtvis en 1/10 del av det fastnar. Jag hoppas verkligen att du sköter ditt jobb bättre.