Only in Sweden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är inte lätt att vara gammal i Landskrona, blir man inte ihjälslagen över en parkeringsplats blir man nermejad i en busskur.

Samtliga fyra brottslingar borde fortfarande ha suttit inne för sina tidigare brott, men eftersom långa straff bara är dåligt hade man släppt ut dessa gynnare igen.

Notera dock att man hade återkallat deras körkort i de fall de hade några, för då kan man ju inte åka omkring och ställa till bus.

Fy fan så bra det funkar med saft och bullar!

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2492620/aldre-man-ihjalkord-vid-busskur-i-landskrona

Ungdomssträck som slutade illa verkar det som. Skulle antagligen kunna hända i vilken stad som helst i landet eller världen för den delen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ungdomssträck som slutade illa verkar det som. Skulle antagligen kunna hända i vilken stad som helst i landet eller världen för den delen.

Oja, det skulle det säkert, men dom här ungdomarna borde ha suttit bakom galler och inte varit ute och kört bil då dom tidigare har busat till det med bankrån, grov misshandel, våldtäkt samt drograttfylleri, och det är bara det dom är dömda för...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Oja, det skulle det säkert, men dom här ungdomarna borde ha suttit bakom galler och inte varit ute och kört bil då dom tidigare har busat till det med bankrån, grov misshandel, våldtäkt samt drograttfylleri, och det är bara det dom är dömda för...

Jag har inte fördjupat mig i vilka personer det är och vilken eventuell bakgrund de har. Bara konstaterat att det lika gärna skulle kunna vara ett par grabbar från någon fin förort som stulit farsans bil och kört som idioter och förlorat kontrollen över bilen där någon oskyldig kom emellan. Oerhört dåligt omdöme helt enkelt. Deras tidigare historik kommer knappast att vara någon fördel för dem i det här skedet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Ungdomssträck? Hur får du det till det?

Denne Mohammed från Kosovo verkar ju vara ett riktigt jävla ärkesvin. Hans kompisar också. En mängd rån. Fler misshandlar och t.o.m skjutit folk. Ibland går det faktiskt inte att skylla saker på misstag och ungdomligt oförstånd.

Stackars Landskrona. Fyfan vilken skitstad det verkar ha blivit.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Deras tidigare historik kommer knappast att vara någon fördel för dem i det här skedet.

Deras tidigare historik talar om att det inte är en engångsföretelse, dom här unga spjuvrarna har haft konstant dåligt omdöme dom senaste tio åren, hade dom låsts in i ett år för första "buset" och tre år för nästa osv så hade dom suttit inlåsta nu och inte varit ute och busat med bilar...

Vissa människor måste hållas borta från sammhället så att hederligt folk slipper utsättas för dom.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ungdomssträck? Hur får du det till det?

Denne Mohammed från Kosovo verkar ju vara ett riktigt jävla ärkesvin. Hans kompisar också. En mängd rån. Fler misshandlar och t.o.m skjutit folk. Ibland går det faktiskt inte att skylla saker på misstag och ungdomligt oförstånd.

Händelseförloppet som framkommit i media. Det är en sträcka där folk kör fort och ibland tävlar mot varandra, vilket antyds har hänt i det här fallet samt att det rör sig om yngre personer under 20 års ålder.

Men jag håller med om att det finns mer saker i den här historien som gör att man kanske inte ska skylla på ungdomssträck. Men jag har som sagt inte fördjupat mig alls i vilka de var.

Läste precis den här artikeln i lokaltidningen: http://hd.se/landskrona/2011/07/08/polisens-utmaning-vem-satt-vid/

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
J Bara konstaterat att det lika gärna skulle kunna vara ett par grabbar från någon fin förort som stulit farsans bil och kört som idioter och förlorat kontrollen över bilen där någon oskyldig kom emellan.

Intressant är ju att det är alltid de gapigaste, vrålhäftiga småkriminella fuckupsen som har en hoj eller bil som imageförhöjare som kör sämst. Har du nånsin sett en imageturk kunna framföra sitt fordon på ett bra sätt? Dra ner rutan mitt i stan och spela skiten ur baslådan medan alla tittar och skakar på huvudet räknas inte.(Fan va dom kollar på mig, jag är coolast!:rolleyes:) Fegränder, touringplatta och 20 m långa powerwheelies är inte heller så hett va?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Intressant är ju att det är alltid de gapigaste, vrålhäftiga småkriminella fuckupsen som har en hoj eller bil som imageförhöjare som kör sämst. Har du nånsin sett en imageturk kunna framföra sitt fordon på ett bra sätt? Dra ner rutan mitt i stan och spela skiten ur baslådan medan alla tittar och skakar på huvudet räknas inte.(Fan va dom kollar på mig, jag är coolast!:rolleyes:) Fegränder, touringplatta och 20 m långa powerwheelies är inte heller så hett va?

Om du någonsin hamnat i en diskussion med en sådan människa så märker du snabbt att du i grunden har en helt annan inställning. Jag har fått många som kommit fram och beundrat både min bil och motorcykel genom åren och brukar alltid vara trevlig och ärlig i mina svar på deras frågor. Man märker att de jagar statusen mer än något annat. Man har deras fulla respekt och uppmärksamhet även om man i grunden har gjort valen på helt andra premisser som grundar sig i ett genuint motorintresse.

Jag har alltid undrat var de får sina pengar ifrån till bilarna som de lyckats pimpa sönder med fula fälgar, toksänkning och till det något riktigt fult kjolpaket eller spoiler. Alla fel man kan göra för att förstöra en i grunden väldigt fin bil.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har alltid undrat var de får sina pengar ifrån till bilarna som de lyckats pimpa sönder med fula fälgar, toksänkning och till det något riktigt fult kjolpaket eller spoiler. Alla fel man kan göra för att förstöra en i grunden väldigt fin bil.

Ja, och blir det verkligen billigare att pimpa om en 316 till halvdan M3-look än att helt sonika köpa sig en riktig M3? :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja, och blir det verkligen billigare att pimpa om en 316 till halvdan M3-look än att helt sonika köpa sig en riktig M3? :D

Gillar framförallt gälarna de hittat som är påklistrade på sidorna. Fy fan vad fult det ser ut.

När jag skrev fina bilar så tänker jag framförallt på de äkta AMG bilarna de kör runt i av senare årsmodeller. Hamnade på ett street race utanför stan för ett eller två år sedan. Givetvis dök en AMG bil upp bakom två bilar som släpptes iväg. Den fullsatta AMG bilen drog iväg också vilket var föga begåvat. Kunde slutat med en rejäl smäll. Föraren hade ingen kontroll över sladden när bilen släppte och återfick fästet. Som svar på din fråga så har jag nog inte sett någon som verkligen kan köra bil av dem. Men de har prestige och har ett stort behov att hävda sig.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
En sillkär pensionär som slänger ner dom sista filéerna hon inte orka äta upp i ett papperskuvert och äter senare på rummet..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Straffet för att slå ner och grovt råna en 86årig tant...3 månader ...

Ja, det är pinsamt. Påföljder för våldsbrott är ett skämt och skall man ge den extrema strafflindringen för att förövaren "bara" var 17år borde det krävas att man visar att man sätter in insatser som motsvarar vad 4års kriminalvård hade inneburit.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hoodie över skinnställ?

Har inte sett en jäkel utanför Sverige som har hoodie över skinnstället. Alla svenska youtube klipp med hojjar har hoodies. Alla utländska, inte en enda. Likaså med bilder.

Eller är jag blind? :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hoodie över skinnställ?

Har inte sett en jäkel utanför Sverige som har hoodie över skinnstället. Alla svenska youtube klipp med hojjar har hoodies. Alla utländska, inte en enda. Likaså med bilder.

Eller är jag blind? :)

Det är för att Sporthoj.com & potatis-tröjor inte slagit igenom utomlands.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
...
Mats är en fin kille, en sådan som Bonny vill kramas med och spela blockflöjt för.
...

Eftersom så många här, precis som jag, verkar vara rätt intresserade av blockflöjt
tänker jag bjussa på några kul blockflöjt-klipp jag har hittat:

[YOUTUBE-ID]wmj-g4OQYG0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Zq8EL8rfvyw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]7pZm7guGapc[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka