Min betrodda socialtjänsteman i flödet som är anonym.
"VISSTE NI ATT:
- En nyanländ familj med mamma, pappa och åtta barn kan få 78 000 kr i statliga och kommunala bidrag per månad. Med en av kommunen hyrd privatvilla med en hyra om 35 000 kr?
- En nyanländ kvinna som är 66 år och fått PUT fyra månader senare har ett äldreförsörjningsstöd om 12 700 kr i månaden netto?
- Dyra kostnadsförslag på tandvård för nyanlända beviljas av kommunernas socialtjänst? Och att detta är mera regel än undantag? De flesta på över 30 000 kr.
- Många som kommer till Sverige har noll arbetsförmåga och grava sjukdomar och därför går direkt till att få sjukersättning på livstid?
- Att etableringsstödet de första två åren uppgår till ca 6 400 kr per person och månad. Plus otaliga tillägg om det finns barn?
- Kommunernas nybyggda och dyra hyresrätter går till nyanlända och soc betalar hyran om det fattas pengar från etableringsstödet?
- Vi inom socialtjänsten nu tar emot andra generationens invandrare som inte är självförsörjande? I vissa fall även tredje generationen?
- Det finns en gigantisk byråkratisk apparat som bara hanterar hur pengar ska föras över från skattebetalare till nyanlända?
Alla exempel ovan är hämtade från mitt yrkesliv som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. Allt stämmer."
Ja det är inget under att gemene svensk blir främlingsfientlig om det går till såhär. Själv har jag varit tolerant i alla år men nu vill jag bara samla ihop riksdagspartiernas representanter och landsförvisa till uganda utan möjlighet till repatriering. Och sedan börja skicka hem gräshoppesvärmen.Källa: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1893517617627312&id=100009072765817
Den svenska framtiden känns ljus...
Konsekvensanalys från beslutsfattarna?
Metro 07 Feb 2012 Uppdaterad: 08 Feb 12
View attachment 440941
Civil 60-åring dödad av en handgranat(!) igår.
Idag kan man läsa om en man som blivit avrättad(!?) med ett skott i huvudet vid en pizzeria...
2016 hoppades man att 2017 skulle bli bättre, men icke...
2017 hoppades man att 2018 skulle bli bättre, men icke?..
Dags att börja investera i tung beväpningJag är övertygad om att det kommer bli mycket värre innan det blir fullkomligt fasansfullt.
"So it begins"
Metro 07 Feb 2012 Uppdaterad: 08 Feb 12
Jag är övertygad om att det kommer bli mycket värre innan det blir fullkomligt fasansfullt.
"So it begins"
Gardells idioti verkar inte gå att tänka bort hellerRasismen i H&M-annonsen går inte att tänka bort
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/-rasismen-i-hochm-annonsen-gar-inte-att-tanka-bort/
Gardells idioti verkar inte gå att tänka bort heller
Rasismen i H&M-annonsen går inte att tänka bort
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/-rasismen-i-hochm-annonsen-gar-inte-att-tanka-bort/
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|