Onsdagskörning med SH-Sundsvall

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
det va inte oss ni mötte:D ...det va säkert den ursprungliga onsdags körningen ni mötte.den här tråden handlar om en annan onsdags körning som avgår en halvtimme senare med mest sporthojjar för dom som gillar lite "sportigare" körning:tungan ...å vi hade definitivt inga poliser med oss:tummenupp

OK ! Kan bara inte förstå varför ni i Sundsvall som kör sporthoj inte tar med er mc-polisen som den andra gruppen gjorde :confused: .

Måste ju vara perfekt adrenalinkick att gasa ifrån honom :) :tummenupp :D

Visste inte att ni hade två grupper i Sundsvall för Onsdagskörningen.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81

Det var en onsdag för flera år sedan som en SH-kille som gjorde det stora gänget sällskap. Den efterföljande onsdagen satt de lappar uppsatta vid parkeringen att sådana som han inte var välkomna längre :gnissla :D Sen den dagen finns det två grupper:tummenupp

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
Med min aktningsvärda ålder :va så har jag faktiskt åkt med dom en gång, känns inte riktigt som min grej att ligga och åka strax under laglig hastighet i 15 mil :D
Å andra sidan har jag åkt hoj väldans länge och sett alldeles för många av "oss" som tänjer lite väl på vad som är nödvändigt :mad:

Därför serverar jag följande moralkakor :mattias
Kör ALDRIG om på insidan och välj VART/NÄR man kör fort :ajjabajja , det är kanonkul att åka fort men det finns ju avlägsna sträckor utan trafik och det finns tider på dygnet då alla småbarn gått och lagt sig och svennes bil står i garaget, lägg sen till att alla med mer än två hjul faktiskt vill lemlästa dig vid varje korsning och utfart så brukar det funka, bra att ha med sig om inte för din egens hälsa skull så för andras :fatta!

Sen tror jag att fabror blåvit hajar att vi köpt hojar med runt 1hk/kilo just för att ibland åka fortare än 110 :hojraket men jag tror också att han kan se lite mellan fingrarna bara vi tänker på ovan :tummenupp

Så ut å åk fort med moralkakan på väg ner i strupen :yoparty Själv ska jag ha annat i strupen i helgen :öl

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Suska K5a 1000
OK ! Kan bara inte förstå varför ni i Sundsvall som kör sporthoj inte tar med er mc-polisen som den andra gruppen gjorde :confused: .

Måste ju vara perfekt adrenalinkick att gasa ifrån honom :) :tummenupp :D

Samla ihop er igen o häng me oss i nån ons tur vettja :tummenupp
de va ju ett tag sen Härnta me omnejd kom i samlad trupp me på turerna,vi i snabbare gruppen träffas i stan vid 18.45 tiden o åker vid 19,dom andra åker iväg vid 18.30,så haka inte på dom i ivern när ni ser dom om ni inte vill "tura" me dom :tummenupp

Broms olga

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F(SKROTAD)
Tjena hejsan!
Onsdagen den 29/8 ska vi ta oss en tur ner till Hudiksvall och åka lite Gokart.
Efter som det mörknar så fort och det är en liten bit att åka så tänkte vi:whip masa oss iväg vid 18 tiden.
Hoppas att vi blir många.
Ha det bäst flodhäst!:2cool

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Samla ihop er igen o häng me oss i nån ons tur vettja :tummenupp
de va ju ett tag sen Härnta me omnejd kom i samlad trupp me på turerna,vi i snabbare gruppen träffas i stan vid 18.45 tiden o åker vid 19,dom andra åker iväg vid 18.30,så haka inte på dom i ivern när ni ser dom om ni inte vill "tura" me dom :tummenupp

Bra förslag :yoparty
Skall kolla intresset , ingen risk att vi kommer med i "turagruppen". Dom verkar ju ha mc-polisen med , hade det sist i alla fall när vi mötte dom :D .
Kör klokt , säger inte mer än så :D

Red Hawk

MullerMaffian
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
SV 1000 s-04 å en Ski-donk 670-98
Tjena hejsan!
Onsdagen den 29/8 ska vi ta oss en tur ner till Hudiksvall och åka lite Gokart.
Efter som det mörknar så fort och det är en liten bit att åka så tänkte vi:whip masa oss iväg vid 18 tiden.
Hoppas att vi blir många.
Ha det bäst flodhäst!:2cool

Tänkte att dom som ska åka med och tampas med go-carts kan väl lämna en liten vink på "OLGAs" tråd för ons.29/8 så vet jag ca hur många vi blir. Regnar det kan vi alltid höra med GokartCenter i s-vall så får det regna bäst fn det vill.:tungan Hoppas vi blir nåra så det blir lite fight.:sissy

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Suska K5a 1000
Kan ni lova mej att säsongen inte är slut nu..:gråta hoppas vi får väder på ons iaf...å att vi inte har ide torka nu på vart vi ska :confused:

Vi syns boys an gals :tummenupp

Last edited:

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Jag är med på onsdag, men vi behöver ju inte åka 25 mil tills det är bäcksvart, räcker ju med en 10 mil och lite snack...

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3151368 Det är väl inget problem med din Michelin-dräkt :tungan

Klart man e med imorrn,kikar ner vid ½ 7 som vanligt så får vi se hur mycket folk det blir.
*asg* tänkte mer på fästet i däcken, har ju backelit bakdäck, funkar perfa i 20-25 grader men nu när man kör så spinner det på rätt fint!

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
*asg* tänkte mer på fästet i däcken, har ju backelit bakdäck, funkar perfa i 20-25 grader men nu när man kör så spinner det på rätt fint!

Men....måste man inte ha lite krut i hojen för att det ska spinna?? Isåfall spelar det inte nån roll för dej om det är 5 eller 25 grader ute.... :hojsmilie

Berza

Inväntar sommaren
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
07 Kawasaki ZX10R
Det var inte så att ni åkte förbi Matfors ikväll ?
Kom ett gäng förbi när jag var i garaget så jag han inte se alla.
Hade hellre åkt lite båge.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...