Hur står det till med polkagrisen?
Har det blivit några turer sen sist, tänkte om det inte finns några bilder vi kan få se?
Sen höll ju du och jag på att bolla ideér i en annan tråd, om en R1/R6 av varje generation, och tänkte fråga om drömmen lever, eller om du lagt det på is?
Citat Xmax:
En sån samling som du nämner skulle inte vara dum alls.
Jag fick häromdagen en ide om att man skulle skaffa en R1 av varje årsmodell då modellen genomgått större modellförändringar. Alltså en samling som även är en tidslinje för hojens utveckling. Gärna kompletterad med lite orginaltillbehör, och snygga reklambilder.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-med-sina-ex&p=5683739&viewfull=1#post5683739
Semestertider samt ett inköp av ett annat fordon av entusiastkaraktär till vagnparken har gjort att rapporteringen här varit dålig. Ska försöka ändra på det.
Polkagrisen mår i alla fall aldeles utmärkt!
Den har fått ungefär 40 mils körning i sommar. Men nu är det högst troligt färdigåkt för i år för den.
Riktigt goa mil var det dock! Och jag är så otroligt nöjd med hur den går. Det finns verkligen inget att klaga på. Känns som en ny hoj, och lätthanterlig som bara den!
Blev själv förvånad över hur "aktivt" jag har vågat köra den. Trode jag skulle ta det lugnt denna sesång då hojen är ny för mig, samt att däcken som sitter på den är från 2010, och mest har stått still. Men den förmedlar en sån otroligt solid och stabil känsla så man kan liksom inte låta bli att skicka ner den lite extra i kurvorna. Och den protesterar inte. Underbart!!!
Bilder ja...
Jag är en kass fotograf. Det är bara att inse.
Den senaste riktigt goa turen med den gick till trakterna runt kolmården och sedan mot eskilstuna och hemmåt.
Tro det eller ej men när jag kom hem så såg jag att jag nånstans på vägen krockat med en insekt som nu var en utsmetad insekt PÅ MIN HOJ!!! Blä!!!
Bildbevis på detta var jag ju bara tvungen att upprätta ifall att någon nån gång skulle påstå att hojen inte används och borde avyttras (Puss älskling!)
Föregående ägare får härmed beröm för sin vaxning då insektsklägget var föredömligt lätt att tvätta av. Nyss nämnda hojtur tog ca 6 timmar i anspråk, inkluderat mat och tankstopp. Att tvätta hojen tog 2,5 timmar...
Men nu skiner den återigen som den ska.
R1 tidslinjen vore absolut en kul grej. Just nu är det för mycket andra projekt som pockar på uppmärksamheten. Men visst lever iden fortfarande.
Ser ut som om du är på god väg själv Laidback?