Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Jag håller med, jag har haft både r1, kawan och firebladen.
Men jag tror zx9an vann masterbike det året?
Precis min poäng, det säger mer om Masterbike...
Jag håller med, jag har haft både r1, kawan och firebladen.
Men jag tror zx9an vann masterbike det året?
Precis min poäng, det säger mer om Masterbike...
Vad gjorde kawan i verklig fart då? 250kmh?
Xmax, har du aldrig funderat på att köra R1:an i bänk? Det skulle väl vara trevligt att se att den presterar vad Yamaha tänkt sig?
Jag fick den idén för ett tag sen och tycker det skulle vara skönt att få ett kvitto på att det inte är några B-exemplar jag fått tag i. Eller så blir det jäkligt tråkigt... Men i mitt fall skulle det framför allt vara kul att se om det är någon skillnad mellan min -00 och -02, alltså de med förgasare.
Bra eller dåligt?
Den idén har inte slagit mig. Men jag gillar den.
Det känns jämfört med R6, som om R1 mår bra. Men att ha det svart på vitt är ett än bättre kvitto.
Alltså, jag vill inte bänka för att krama ur den där sista lilla hästkraften. Nej, jag menar bara att det kan vara intressant att se om åren varit goda mot våra sötnosar. Och kanske kolla om de ännu är orginalbestyckade.
Många vräker bara på ett slip-on för ljudets skull och struntar i ombestyckning, medan andra är noggrannare och optimerar i bänk. På mina tre satt ju orginalpipan på vid köp, men det kanske bara var för att de skulle säljas? Och din R1 hade ju t.e.x. Akra-pipa på = kanske ombestyckad?
Ledsen om jag sått ett frö nu...
Ser ut som om man har fegkört med skjuts sedan däcket var nytt.
Du menar om det går att se om oginalbestyckningen ännu sitter kvar? Njäe det tror jag inte, inte på annat sätt än att den går bra och lämnar den angivna effekten. Och går en aning snålt som standardhojar ofta gör. Det sista har jag inga belägg för, utan går enbart på hörsägen.Ingen fara
Det skulle som sagt helt klart vara intressant att se hur många hästar som rymt.
Det var andra ägaren som monterade akrapovic på hojen. Och jag vet enligt dennes utsago hur det ligger till med ombestyckning. Om han nu inte av någon outgrundlig anledning ljög, så är den inte ombestyckad.
Men...
Säg att man inte vet. Och inte har en tidigare mätning att jämföra med. Går det verkligen att utröna via bänk?
View attachment 417579
Men vad ska detta likna?
Man kan tro du varit på bana och betett dig?! :
Fick R1:an komma ut nåt i somras? Skulle va trevligt att ta del av 2015 års verksamhetsberättelse.
Satt och funderade lite... Är det inte lite konstigt att Yamaha inte har nåt classic-forum? Visst finns SR- och RD-klubben, men inget för hela Yamaha-sfären.
Både Kawa och Suzuki har ju, och Honda har ett helt drös med olika classic-klubbar, så varför inte Yamaha? Märkligt.
Hur gamla ska hojar vara för att kvala in i Classic-klubbar, 20år eller 30år? Din R1 blir ju myndig nästa år, borde va snudd på tycker jag.
Verksamhetsberättelsen 2015 är ganska kort gällande R1.
Ganska precis 0 mil vart det. Den är uppstartad och varmkörd. Men något åka vart det inte. Ett beslut som togs då tid lagts på annat. Däremot så ser den väldigt snygg ut där den står, och man blir lika glad varje gång man ser den. Smile / mile är alltså skyhögt!
Häromdagen skulle den som brukligt startas upp för lite varmkörning. Kopplade in batteriet och... klick klick. Den ökända batteridöden verkar ha drabbat det tämligen oanvända Yuasa batteriet i rettan.
Har kopplat det på recond i ett sista försök att rädda det. Men jag tror inte riktigt på det.
Så troligen är det dags att investera i ett nytt. Under vintern tänkte jag även skvimpa i ny olja i motorn. Inte för att den gamla gått några mil att tala om. Långt under 100. Men det är dags tidsmässigt.
Håller med gällande klassikerforum/klubb. Nära på skandal att hondafolket lyckats få till flera, med tanke på att deras medlemmar är uppväxta under "skrivmaskin och ordbehandlar" tiden...
20 år låter väll som en rimlig gräns. Sen har självklart någon model dispens pga sin suveränitet. Ingen nämnd...
Jag tycker så illa om folk som inte svarar på inlägg som gäller dem, å så gör jag likadant själv!? Nej, en hel trave örfilar vore inte mer än rätt!
Nåja.
Nähe, ingen Retta-åkning i somras, men du får väl ta igen det i sommar istället. Gick batteriet att ladda, eller blev det bli ett nytt?
Ang Yamaha-klassikerklubbar, ligger ansvaret på generalagenten att dra igång något? Åtminstone ett nätforum kunde man väl kräva?
Och så en fråga om din XT; Har den varvräknare? Jag vet att E-modellerna finns både med och utan varvräknare, men vilka årsmodeller har och har inte? Jag tror att 3TB och 3UW (http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=62&t=537) är de som skeppades till Sverige, men är osäker på vilken av dem som har.
Batteriet gick att rädda. I alla fall så pass att det gick att starta hojen med. Men inte så pass att det går att lita på helt. Så det kommer bli ett nytt innom kort.
Chansen för att R1 kommer få komma ut på vägarna och rulla lite i år (till skillnad från förra) är goda. Det är besiktningsdags igen. Blir nog en lättare genomgång / Koll innan dess bara för att. När den ändå är besiktad och påställd så ska det nog kunna bli lite mer åka.
Ingen varvräknare på min 3TB -90:a.
Min och min föresten... Den har fått rulla vidare.
Något att fylla upp dess garageplats med är dock på väg in.
Eftersom jag gillar kontraster så blir det något helt annat. Ungefär halva hk antalet mot XT, ca halva hjuldiametern mot framhjulet, och automat!?!
Till skillnad mot XT så kommer den inte vara glad I grusåka heller.
Jaså, XT:n är avyttrad säger du? Och istället kommer något med halva hjuldiametern, automat som inte gillar grus? Och med halva XT-effekten... Jaaa, det är ju en 45km/h scooter!!
Nja...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |