Verksamhetsberättelsen 2015 är ganska kort gällande R1.
Ganska precis 0 mil vart det. Den är uppstartad och varmkörd. Men något åka vart det inte. Ett beslut som togs då tid lagts på annat. Däremot så ser den väldigt snygg ut där den står, och man blir lika glad varje gång man ser den. Smile / mile är alltså skyhögt!
Häromdagen skulle den som brukligt startas upp för lite varmkörning. Kopplade in batteriet och... klick klick. Den ökända batteridöden verkar ha drabbat det tämligen oanvända Yuasa batteriet i rettan.
Har kopplat det på recond i ett sista försök att rädda det. Men jag tror inte riktigt på det.
Så troligen är det dags att investera i ett nytt. Under vintern tänkte jag även skvimpa i ny olja i motorn. Inte för att den gamla gått några mil att tala om. Långt under 100. Men det är dags tidsmässigt.
Håller med gällande klassikerforum/klubb. Nära på skandal att hondafolket lyckats få till flera, med tanke på att deras medlemmar är uppväxta under "skrivmaskin och ordbehandlar" tiden...
20 år låter väll som en rimlig gräns. Sen har självklart någon model dispens pga sin suveränitet. Ingen nämnd...